Karssenberg schreef:
Zoals je dat gewend bent haal je van alles en nog wat overhoop.
Je vraagt hoe de religieuze wereld zou reageren als er buiten deze aarde leven werd aangetroffen. De vraag is een beetje voorbarig, moet ik zeggen. Maar ik denk niet dat het ons wereldbeeld ingrijpend zou veranderen. Uiteindelijk gelooft de kerk al heel lang, dat er enorme aantallen engelen zijn. In de bijbel wordt meerdere malen melding gemaakt van engelen, soms één of twee, soms heel veel tegelijk, zoals in de kerstnacht. Volgens mij heeft de religieuze wereld niet veel moeite met het bestaan van zulke wezens. Maar je bedoelt misschien nog wat anders?
Nou...zo voorbarig is dit niet. Hoewel je misschien gelijk hebt, dat het uitermate lastig zal zijn een en ander te bewijzen.
(Daarom filosofeer ik erover...)
Dat jouw wereldbeeld niet zal veranderen, dat was me dus reeds duidelijk maar dat waren vooringenomen voorspellende woorden aldus ene Karssenberg. Maar ik ben blij dat je nu achter me staat.
Waar je de engelen ineens vandaan haalt is me een raadsel...Gelooft een protestant in het bestaan van engelen? Ik dacht dat dit voorbehouden was aan de katholieken. Zelf ben ik alleen bekend met een gevallen engel (de duivel) en Gabriel.
En wat deze engelen met leven elders te maken hebben...???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick