Afleidingen van "Hoe is het in de hemel"

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Hoe is het in de hemel?

Bericht door Peter van Velzen »

Karssenberg schreef:
Bonjour schreef:Als IS christenen martelt staat de wereld op de kop, maar als God niet-christenen martelt is dat de schuld van de niet-christenen. God is groot!
Dit kan voor niemand echt een probleem zijn. Niet voor de gelovige, want die helooft niet in een martelende, maar in een genadige en reddende God. En ook niet voor de ongelovige, want die gelooft helemaal niet in een god.

Anders gezegd: Je kunt niet atheïst zijn en tegelijk geloven in een martelende God. Je kunt natuurlijk van mening zijn, dat niemand in een God mag geloven, die ook straft. Maar dan ben je eigenlijk niet erg tolerant.
Je hebt volstrekt gelijk. als er geen god bestaat , dan martelt hij ook niemand. Maar Jezus heeft mogelijk wel bestaan, en beweerde als je hem correct geciteerd hebt dat - net als in het geval van Sodom en Gomorra - de vrouwen en kinderen gestraft zouden worden voor de zonden van hun mannen en vaders. Zo mogelijk nog zwaarder dan toen. Voorwaar een onbarmhartige en onrechtvaardige straf. Zij die bron van deze onrechtvaardigheid prijzen, hebben niet het excuus dat die bron niet bestaat. Ze blijven zélf gebrek aan rechtvaardigheid tonen. Nu nog steeds. . .
Ik wens u alle goeds
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

dikkemick schreef:Wel jammer dat je dit kindje niet tegenkomt.
Ziet er wat mij betreft best onschuldig en lief uit maar gelooft gewoon in de verkeerde goden omdat God er niet ingestampt is.

Afbeelding

Karssenberg: Heb jij wel eens een knagend geweten?
Dit kindje komt gewoon in de hemel hoor, niet erger maken dan het al is.
Het is wel zaak dat ze niet met de bijbel in aanraking komt want dan kan ze het voor zichzelf alsnog verprutsen:
karssenberg schreef: Over degenen die nooit de boodschap gehoord hebben zal God rechtvaardig en barmhartig oordelen, dat weet ik zeker.
NB: Doe wel en zie niet om.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

writer schreef:
dikkemick schreef:Wel jammer dat je dit kindje niet tegenkomt.
Ziet er wat mij betreft best onschuldig en lief uit maar gelooft gewoon in de verkeerde goden omdat God er niet ingestampt is.

Afbeelding

Karssenberg: Heb jij wel eens een knagend geweten?
Dit kindje komt gewoon in de hemel hoor, niet erger maken dan het al is.
Het is wel zaak dat ze niet met de bijbel in aanraking komt want dan kan ze het voor zichzelf alsnog verprutsen:
karssenberg schreef: Over degenen die nooit de boodschap gehoord hebben zal God rechtvaardig en barmhartig oordelen, dat weet ik zeker.
Maar dit kindje hoort wel van Jezus, maar heeft van thuis uit ingeprent gekregen dat dat nou net niet de weg naar het eeuwige geluk is. En dit kindje WEET, als ze even oud is als Karssenberg.
En daarom blijft de vraag: wat stelt het woord "weten" nog voor?
Ik weet dat er vele hellen en hemels gecreëerd zijn, dat er nog veel meer mythen gecreëerd zijn en het zou super arrogant zijn te denken dat nou juist jouw hemel (jouw mythe) de enige echte ware weg is. Om dan tevens alle andere overtuigingen tot de hel te verdoemen, is niet alleen arrogant maar ook totaal onmenselijk. Want ook dat WEET je. Je WEET vanuit jouw geloofsovertuiging dat de ongelovigen gaan branden.
Kortom: Welke versie van jouw mythe is de enige echte ware weg om tot die goede rechtvaardige Vader te komen die alle oprecht gelovigen in andere mythen veroordeeld? Wederom: Wat een prutser. Wat een arrogant mannetje dat aanbeden wil worden. Om zoveel mensen te scheppen die niet in Hem KUNNEN geloven omdat Hij zichzelf niet kenbaar weet te maken aan het overgrote deel van de bevolking. Een looser noem ik dat.
Ben dus benieuwd wie heel gelukzalig aan Zijn zijde (willen) zitten
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Karssenberg schreef: Toen Jezus het had over behoud en oordeel en hel sprak Hij vaak tegen de Farizeeën en schriftgeleerden, en anderen die Jezus meemaakten en zagen, maar opzettelijk weigerden om Hem als zoon van God te aanvaarden. Ergens zegt Hij ook, dat de mensen van Sodom en Gomorra (en dat waren toch geen lieverdjes) minder zwaar geoordeeld zullen worden dan de Jóden in zijn dagen, die zagen en hoorden wat Hij zei en deed.
Ze komen niet in de hemel neem ik aan.
Want niemand komt tot de Vader dan door Jezus

Hoeveel soorten hel zijn er?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Het is alles bij elkaar wel een interessante psychologie he? Religie en al dat geloven.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En ook dit onderwerp is gedoemd dood te bloeden en te mislukken. Er is geen manier van redelijk discussiëren mogelijk als geloven gelijk staat aan weten en er niet aangegeven kan worden hoe interreligieuze meningsverschillen beslecht worden. Hoe overtuigt immers Achmed, Karssenberg ervan dat er 72 maagden op K wachten als hij maar de juiste profeet volgt. Want Achmed WEET. Karssenberg WEET en evenals in het andere onderwerpt zwijgt K straks in alle talen en blijft lekker door-WETEN.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg »

Peter van Velzen schreef:
Je hebt volstrekt gelijk. als er geen god bestaat , dan martelt hij ook niemand. Maar Jezus heeft mogelijk wel bestaan, en beweerde als je hem correct geciteerd hebt dat - net als in het geval van Sodom en Gomorra - de vrouwen en kinderen gestraft zouden worden voor de zonden van hun mannen en vaders. Zo mogelijk nog zwaarder dan toen. Voorwaar een onbarmhartige en onrechtvaardige straf. Zij die bron van deze onrechtvaardigheid prijzen, hebben niet het excuus dat die bron niet bestaat. Ze blijven zélf gebrek aan rechtvaardigheid tonen. Nu nog steeds. . .
Nergens in de bijbel staat dat kinderen gestraft worden voor de zonden van volwassenen. Iedereen wordt gestraft om zijn eigen zonden. En in dit gedeelte gaat het daar al helemaal niet om.
Wij geloven niet in het bestaan van Jezus los van zijn dood en opstanding. Als Jezus deze woorden echt gesproken heeft en dat geloof ik vast en zeker dan is Hij ook degene, die de zonde van de wereld op zich heeft genomen. Dus Hij heeft de straf gedragen.
Wat Sodom en Gomorra betreft: als er nog tien rechtvaardigen in Sodom waren geweest dan zou God die stad niet omgekeerd hebben. Kennelijk was dat niet het geval.
Ook hier geldt: je gelooft de bijbel en dan (er)ken je God. Of je gelooft het niet, maar dan kun je redelijkerwijs God (of Jezus) ook niets verwijten.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Labyrint
Bevlogen

Re: Hoe is het in je hoofd?

Bericht door Labyrint »

Het is me toch wat allemaal.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

dikkemick schreef:En ook dit onderwerp is gedoemd dood te bloeden en te mislukken.
Dat denk ik niet. Ik denk dat de topic starter hier een moreel dilemma voorlegt. Te weten: is aardse immoraliteit van geen belang voor gelovigen indien Jezus gevolgd wordt in de wetenschap dat in het hiernamaals aardse immoraliteit altijd gerechtvaardigd wordt door gelovig te zijn. Of heeft (in)humaan gedrag invloed op het al dan niet betreden van het hiernamaals. Het voorbeeldgedrag van de christelijke god en zijn aardse verschijning geven in dezen wel te denken. Maar misschien interpreteer ik het plaatje niet geheel juist. Het lijkt mij wel een gesprekswaardig onderwerp.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

kiks schreef:
dikkemick schreef:En ook dit onderwerp is gedoemd dood te bloeden en te mislukken.
Dat denk ik niet. Ik denk dat de topic starter hier een moreel dilemma voorlegt. Te weten: is aardse immoraliteit van geen belang voor gelovigen indien Jezus gevolgd wordt in de wetenschap dat in het hiernamaals aardse immoraliteit altijd gerechtvaardigd wordt door gelovig te zijn. Of heeft (in)humaan gedrag invloed op het al dan niet betreden van het hiernamaals. Het voorbeeldgedrag van de christelijke god en zijn aardse verschijning geven in dezen wel te denken. Maar misschien interpreteer ik het plaatje niet geheel juist. Het lijkt mij wel een gesprekswaardig onderwerp.

Groet

kiks
Goed, als we de morele kant op gaan:
Wil er ook maar iemand (op deze denkwijze) in deze hemel terecht komen???

Einstein/Mick
Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg »

dikkemick schreef:En ook dit onderwerp is gedoemd dood te bloeden en te mislukken. Er is geen manier van redelijk discussiëren mogelijk als geloven gelijk staat aan weten en er niet aangegeven kan worden hoe interreligieuze meningsverschillen beslecht worden. Hoe overtuigt immers Achmed, Karssenberg ervan dat er 72 maagden op K wachten als hij maar de juiste profeet volgt. Want Achmed WEET. Karssenberg WEET en evenals in het andere onderwerpt zwijgt K straks in alle talen en blijft lekker door-WETEN.
Je oude stokpaardje. We mogen niets weten behalve dan dat we weten, dat we niets zeker weten.
Ik heb het over niet één maagd in het hiernamaals gehad, laat staan over 72. (Ik moet er ook niet aan denken.) De bijbel spreekt, als het gaat over het hiernamaals helemaal niet over sexuele relaties, hoewel de mensen wel een lichaam zullen hebben en hun eigen identiteit behouden. Dat er helemaal niet over sexualiteit wordt gesproken is voor mij een aanwijzing temeer, dat het niet door mensen verzonnen is.
Het hiernamaals is zodoende misschien voor veel ongelovigen helemaal niet aantrekkelijk. Voor mannen die hopen op 72 maagden misschien wel. En die maagden zelf? Die wordt kennelijk niet gevraagd of ze dit leuk vinden of niet. Dat mag je zelf invullen.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

kiks schreef:

Groet

kiks
Het gaat niet om geloof in de juiste `formule`. Het gaat om je oprechtheid. God ziet het hart aan. Jezus zei ook dat het niet genoeg is om in God te geloven want de demonen doen dat ook. Dat is dus niet waarom het gaat.
Laatst gewijzigd door Willempie op 06 mar 2015 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo meneer God, met Anna.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Karssenberg
Je oude stokpaardje. We mogen niets weten behalve dan dat we weten, dat we niets zeker weten.
We mogen iets weten? We mogen alles weten! We weten alleen niets met absolute zekerheid. Dat in tegenstelling tot alle gelovigen in alle goden op de wereld. Die WETEN. Je moet mijn stokpaardjes niet uit het verband trekken K.
Ik heb het over niet één maagd in het hiernamaals gehad, laat staan over 72. (Ik moet er ook niet aan denken.)
Natuurlijk moet jij er niet aan denken. je bent niet opgevoed door Fatima en Achmed.
De bijbel spreekt, als het gaat over het hiernamaals helemaal niet over sexuele relaties, hoewel de mensen wel een lichaam zullen hebben en hun eigen identiteit behouden. Dat er helemaal niet over sexualiteit wordt gesproken is voor mij een aanwijzing temeer, dat het niet door mensen verzonnen is.
Waar de bijbel over spreekt zal me worst zijn, omdat er zo ontzettend veel niet klopt van wat er geschreven staat en we vervolgens niet eens weten wie het wanneer geschreven heeft en hoe vaak het veranderd en gewijzigd is.
Het hiernamaals is zodoende misschien voor veel ongelovigen helemaal niet aantrekkelijk. Voor mannen die hopen op 72 maagden misschien wel. En die maagden zelf? Die wordt kennelijk niet gevraagd of ze dit leuk vinden of niet. Dat mag je zelf invullen.
Wederom: Wat iemand wel of niet prettig vindt, zal jouw God worst wezen! Hij heeft Zijn plannetje uitgestippeld en iedereen WEET wat dat plannetje is. Alleen WEET iedereen weer op een andere manier hoe Zijn plannetje in elkaar steekt en al die "WETENS" spreken elkaar tegen. Dus HOE gaan we nu met elkaar overeenkomen wat de goddelijke werkelijkheid is? En dit is exact dezelfde vraag als in het vorige topic. En ook hier ben je gestopt met antwoorden.
Hoe is het in de hemel? WEET jij het? Is er überhaupt de christelijke hemel? WEET jij het? Hoe kom je in deze hemel? WEET jij het?
En wat gaan we verstaan onder WETEN? Zullen we daar nu voor eens en altijd eens een afspraak over maken?
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:
Het gaat niet om geloof in de juiste `formule`. Het gaat om je oprechtheid. God ziet het hart aan. Jezus zei ook dat het niet helpt om in God te geloven want de demonen doen dat ook. Dat is dus niet waarom het gaat.
Nou reken erop dat ik oprecht geloof dat jullie hemel op exact gelijke voet staat als al die andere mythische onaanwijsbare plaatsen van weleer en vandaag de dag. Ook de Moslim geloof oprecht met zijn hart!
En Karssenberg had het hier niet over gevoel met het hart, maar over: WETEN.
het kan niet zo zijn dat A WEET dat de aarde rond is en B WEET dat deze vierkant is en dat zowel A als B gelijk hebben.
Waarom bestaat dus jullie hemel wel en die van de Moslims niet? Hoe WEET je dat? Alleen met je hart?
Bij mij doet het hart hele andere dingen dan weten...
Einstein/Mick
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Willempie schreef:Het gaat niet om geloof in de juiste `formule`. Het gaat om je oprechtheid. God ziet het hart aan. Jezus zei ook dat het niet genoeg is om in God te geloven want de demonen doen dat ook. Dat is dus niet waarom het gaat.
Als ik je goed begrijp heeft het geloven in een god derhalve geen toegevoegde waarde.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie