maar zegt je bijbel dat dan niet ( mrt de gepaste selectie citaten natuurlijk ? )Nee, de vrouw is niet ondergeschikt aan de man.
De vrouw moet onderdanig zijn aan de man dat is door god bepaald ...
(noot 1)
Ook als die man een soort betweterige en gewelddaige barbaar is ?
Ik zeg trouwens ook helemaal niet dat de vrouw ondergeschikt is ( zelfs zonder citaten ) aan de man omdat dat gewoonweg niet te onderbouwen is ... en wel als een "regeling"of wetmatigheid voor het opbouwen van een menswaardige maatschappij ....
Dat zeg jij dus ook ( noodgedw<ongen ) ?
en wél met andere toepasselijke citaten uit je orakelboek ?
en natuurlijk is er niets tegenstrijdigs ....
TTT schreef
Je hebt gelijk , het interesssert me geen ene moerIk zal je de citaten besparen want dat interesseert je toch niet.
Maar wie ben ik ?
Probeer die citaten en jouw interpraties eens bij Els
en/of bij SjaanTje
Kan je meteen uitchecken wat ( alleszins zich als vrijdenkende en volwassen opstellende ) vrouwen vinden van jouw door je voorganger voorgekauwde frutselarijen ( misschien ben jijzelf wel jouw voorganger ? kan ook ) en krampachtig gezuig aan je fopspeen en:of duim
Of deze twee gewaardeerde leden het allemaal de moeite waard vinden , weet ik niet
.... Doen dus , theelepeltje
TTT schreef
Bij jou is zelfs het "niet -meer - denken" of het papegaaien en kontdraaien steeds beter geworden ; je zou anders namelijk wel eens je zieleheil kunnen verliezen bij het doordenken ...Het vrije denken gaat je steeds beter af.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Frodo schreef
je zal toch gauw genoeg merken wat voor vlees je in deze kuip kunt vinden, aan beide kanten .....ik vraag me af wat de geachte opponenten in dit debat willen trachten te bereiken?
wat wil jij trouwens bereiken ?
of
Ken jij ook al de religiote virus en predikster TTT van vroeger ?
en
mag ik even een shortcut gebruiken , zodat er wat minder tijd moet worden besteed aan het geven van krediet aan propaganda- en proselieten ( van alle kanten ) verteerd door het vuur van hun " heilige" missie ....of aan de juiste positie en oogmerken van theelepeltje ?
Je kan ook zelf wel altijd beslissen daarna / maar het is toich makkelijker als je de verborgen en partijdige agenda van deze zichzelf voijdenkers noemende mensen , enigzins kunt in overweging nemen als ( mogelijke ) contextuele verduidelijking .....
Een verwittigd man is er twee waard .... ( voor wat je een verwittiging noemt ; beslis je natuurlijk zelf wel )
Het is trouwens ook nuttig bij het nachekken van het kwak-gehalte
( volgens je eigen ( of breder aanvaardbare ) criteria natuurlijk ....
Groet
P.S.
Voor geinteresseerden
nog een mooi linkje :
( afkomstig van de niet meer te stuiten informatie en internet geurilla ) ;
http://www.usbible.com/usbible/default_3.htm
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot l
Eva was toch de domme te verleiden zwakzinnige die de appel aanreikte aan de "arme door liefde verblinde " adam en ons( de gehele schepping incluis ) alzo in het "verder"f storte .... of is dat niet meer zo te "interpreteren" ?
Scholieren weten ook wel wat daarover
http://www.scholieren.com/werkstukken/2788[/b
..... In de Bijbel is de vrouw ondergeschikt aan de man.
Citaat :
“ De man hoeft zijn hoofd niet te bedekken, omdat hij een afspiegeling is van God.
Maar de vrouw is de afspiegeling van de man.
Daarom moet zij op haar hoofd een teken van onderwerping dragen”
Of wat vind je van de volgende uitspraken van Paulus:
“ De man is het hoofd van de vrouw zoals Christus het hoofd van de man is.”
Of
“ Laat de vrouwen op bijeenkomsten zwijgen ”
Dit zijn natuurlijk wel zinnen die uit hun context gerukt zijn, maar toch. ....
Hebr 6: