Tamara's choice

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

TTT schreef
Nee, de vrouw is niet ondergeschikt aan de man.
maar zegt je bijbel dat dan niet ( mrt de gepaste selectie citaten natuurlijk ? )
De vrouw moet onderdanig zijn aan de man dat is door god bepaald ...
(noot 1)

Ook als die man een soort betweterige en gewelddaige barbaar is ?

Ik zeg trouwens ook helemaal niet dat de vrouw ondergeschikt is ( zelfs zonder citaten ) aan de man omdat dat gewoonweg niet te onderbouwen is ... en wel als een "regeling"of wetmatigheid voor het opbouwen van een menswaardige maatschappij ....
Dat zeg jij dus ook ( noodgedw<ongen ) ?
en wél met andere toepasselijke citaten uit je orakelboek ?
en natuurlijk is er niets tegenstrijdigs ....

TTT schreef
Ik zal je de citaten besparen want dat interesseert je toch niet.
Je hebt gelijk , het interesssert me geen ene moer
Maar wie ben ik ?
Probeer die citaten en jouw interpraties eens bij Els
en/of bij SjaanTje

Kan je meteen uitchecken wat ( alleszins zich als vrijdenkende en volwassen opstellende ) vrouwen vinden van jouw door je voorganger voorgekauwde frutselarijen ( misschien ben jijzelf wel jouw voorganger ? kan ook ) en krampachtig gezuig aan je fopspeen en:of duim

Of deze twee gewaardeerde leden het allemaal de moeite waard vinden , weet ik niet
.... Doen dus , theelepeltje

TTT schreef
Het vrije denken gaat je steeds beter af.
Bij jou is zelfs het "niet -meer - denken" of het papegaaien en kontdraaien steeds beter geworden ; je zou anders namelijk wel eens je zieleheil kunnen verliezen bij het doordenken ... :lol: :lol: :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frodo schreef
ik vraag me af wat de geachte opponenten in dit debat willen trachten te bereiken?
je zal toch gauw genoeg merken wat voor vlees je in deze kuip kunt vinden, aan beide kanten .....
wat wil jij trouwens bereiken ?
of
Ken jij ook al de religiote virus en predikster TTT van vroeger ?
en
mag ik even een shortcut gebruiken , zodat er wat minder tijd moet worden besteed aan het geven van krediet aan propaganda- en proselieten ( van alle kanten ) verteerd door het vuur van hun " heilige" missie ....of aan de juiste positie en oogmerken van theelepeltje ?

Je kan ook zelf wel altijd beslissen daarna / maar het is toich makkelijker als je de verborgen en partijdige agenda van deze zichzelf voijdenkers noemende mensen , enigzins kunt in overweging nemen als ( mogelijke ) contextuele verduidelijking .....
Een verwittigd man is er twee waard .... ( voor wat je een verwittiging noemt ; beslis je natuurlijk zelf wel )

Het is trouwens ook nuttig bij het nachekken van het kwak-gehalte
( volgens je eigen ( of breder aanvaardbare ) criteria natuurlijk ....

Groet

P.S.
Voor geinteresseerden
nog een mooi linkje :
( afkomstig van de niet meer te stuiten informatie en internet geurilla ) ;
http://www.usbible.com/usbible/default_3.htm

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot l

Eva was toch de domme te verleiden zwakzinnige die de appel aanreikte aan de "arme door liefde verblinde " adam en ons( de gehele schepping incluis ) alzo in het "verder"f storte .... of is dat niet meer zo te "interpreteren" ?

Scholieren weten ook wel wat daarover

http://www.scholieren.com/werkstukken/2788[/b

..... In de Bijbel is de vrouw ondergeschikt aan de man.
Citaat :
“ De man hoeft zijn hoofd niet te bedekken, omdat hij een afspiegeling is van God.
Maar de vrouw is de afspiegeling van de man.
Daarom moet zij op haar hoofd een teken van onderwerping dragen”

Of wat vind je van de volgende uitspraken van Paulus:

De man is het hoofd van de vrouw zoals Christus het hoofd van de man is.”
Of
“ Laat de vrouwen op bijeenkomsten zwijgen ”

Dit zijn natuurlijk wel zinnen die uit hun context gerukt zijn, maar toch. ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 26 feb 2006 16:25, 9 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

oeps dubbel post
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 26 feb 2006 16:13, 5 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Tsjok45 schreef: Ken jij ook al de religiote virus en predikster TTT van vroeger ?
Ooit was er een forum waar verschillende personen bezig waren om met argumenten een discussie te voeren. Evolutieenofcreatie was de naam. Op een zeker moment kwam er een persoon TTT binnenlopen. Argumenten waren aan haar niet besteed. Iedereen werd lastig gevallen met religieuze boodschappen. De aanwezige christenen vertrokken en enkele diehards bleven. De creationistische beheerder zag zijn bekeringsmissie stuklopen en dacht met een transformatie de boel te kunnen redden. Hij gaf het forum een andere naam en vroeg aan allen die nog aanwezig waren om moderator te worden. Alleen een zekere Tamara gaf hier boodschap aan. Hierna vertrok de rest en was de laatste discussie een oeverloos gesprek tussen een autistische moslim en een autistische TTT. De topics over haar doop en bekering bleken ook niet het gewenste effect op te leveren. Niemand kwam meer langs. En toen moest de administrator iets doen wat zijn geweten op de proef stelde. Tamara werd ontslagen en er werd euthanasie gepleegd. De stekker ging eruit.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

In de Bijbel is de vrouw ondergeschikt aan de man.
Citaat :
“ De man hoeft zijn hoofd niet te bedekken, omdat hij een afspiegeling is van God.
Staat er niet.
De man geeft sturing
Of
Geen gekakel of geroddel, zijn vrouwen erg goed in nl.

Maar gegroet, Tsjok, ik zal jullie niet verder "lastig" vallen.
Inderdaad ja en dat kan niet. De eerste staat er zelfs niet in...
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

tjeerdo schreef:
Tsjok45 schreef: Ken jij ook al de religiote virus en predikster TTT van vroeger ?
Ooit was er een forum waar verschillende personen bezig waren om met argumenten een discussie te voeren. Evolutieenofcreatie was de naam. Op een zeker moment kwam er een persoon TTT binnenlopen. Argumenten waren aan haar niet besteed. Iedereen werd lastig gevallen met religieuze boodschappen. De aanwezige christenen vertrokken en enkele diehards bleven. De creationistische beheerder zag zijn bekeringsmissie stuklopen en dacht met een transformatie de boel te kunnen redden. Hij gaf het forum een andere naam en vroeg aan allen die nog aanwezig waren om moderator te worden. Alleen een zekere Tamara gaf hier boodschap aan. Hierna vertrok de rest en was de laatste discussie een oeverloos gesprek tussen een autistische moslim en een autistische TTT. De topics over haar doop en bekering bleken ook niet het gewenste effect op te leveren. Niemand kwam meer langs. En toen moest de administrator iets doen wat zijn geweten op de proef stelde. Tamara werd ontslagen en er werd euthanasie gepleegd. De stekker ging eruit.
:^o
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Staat er niet.
welles ... nietes ... welles ... nietes

Ach wat
kan iemand dat eventjes gewoon nachecken ?
Heb ik het linkje verkeerd of te oppervlakkig of te onnauwkeigi of te selctief of erg slordig gelezen ?

Spuien maar
Kan allemaal best , het behoord niet echt tot mijn interesse-gebied
Soit ....
en mannen kennen er ook wat van .... of misschien niet in nl :lol:
in wat voor een fantasiewereld van generaliserende denktroep leef je eigenlijk ?
jullie niet verder "lastig" vallen.
Geloof ik natuurlijk ook niets van

Gegroet ;
het is misschien wel beter de eer aan zichzelf te houden
je kon moeilijk een rode loper verwachten ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 27 feb 2006 03:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Quote:
Citaat :

Staat er niet.

1 Korintiërs 11:

3 Nu wil ik dat gij weet dat Christus het hoofd is van elken man, de man het hoofd der vrouw. God het hoofd van Christus.
4 Iedere man die bij het bidden of profeteren iets op het hoofd heeft doet zijn hoofd schande aan;
5 maar iedere vrouw die blootshoofds bidt of profeteert doet haar hoofd schande aan; want het is evengoed alsof haar haren afgesneden waren.
6 Immers, als een vrouw zich niet dekt, dat zij zich late scheren! Is het schandelijk voor een vrouw kort haar te dragen of kaalgeschoren te zijn, dat zij dan het hoofd bedekke!
7 Want een man is niet verplicht zich het hoofd te omhullen, omdat hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid van den man.
8 Want de man is niet ontstaan uit de vrouw maar de vrouw uit den man
9 immers, ook is de man niet geschapen ter wille van de vrouw, maar de vrouw ter wille van den man.
10 Daarom moet de vrouw op het hoofd een krachtig middel hebben om de engelen te weren.

Tamara: Bid jij met een hoofddoek om?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

[quote=""Paulus"]

1 Korintiërs 11:
4 Iedere man die bij het bidden of profeteren iets op het hoofd heeft doet zijn hoofd schande aan;
[/quote]

Moeten joodse mannen niet iets op hun hoofd hebben in de synagoge?

Dat is toch dezelfde god?

[quote=""Paulus"]

1 Korintiërs 11:
10 Daarom moet de vrouw op het hoofd een krachtig middel hebben om de engelen te weren.
[/quote]
Wat is jouw "krachtig middel om de engelen te weren", Tamara? :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

Nog even een berichtje voor :^o

Je zou me dan bovendien teveel eer toekennen. Dit zou nl. betekenen dat ik klaarblijkelijk in mijn eentje in staat zou zijn om dit forum plat te kunnen leggen. Hmm, dit is wel een heeeel verleidelijke gedachte. Ik ga denk ik nog maar even bidden om meer zelfbeheersing zonder hoofddoek maar met gedekten hoofd overigens. :-k.

Bespaar je overigens de moeite om te antwoorden, ik zal toch niet meer reageren. Is de meest wijze reactie in dit geval. Je zou steeds dieper in je leugens verdrinken.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Tamara schreef:Nog even een berichtje voor :^o
Wat vreemd om een berichtije aan jezelf te schrijven. :?
Tamara schreef:Je zou me dan bovendien teveel eer toekennen. Dit zou nl. betekenen dat ik klaarblijkelijk in mijn eentje in staat zou zijn om dit forum plat te kunnen leggen. Hmm, dit is wel een heeeel verleidelijke gedachte. Ik ga denk ik nog maar even bidden om meer zelfbeheersing zonder hoofddoek maar met gedekten hoofd overigens
Extreme extrapolatie van een verkeerde kijk op de zaken gevoed door wishfull thinking. :roll:
Tamara schreef:Bespaar je overigens de moeite om te antwoorden, ik zal toch niet meer reageren.
Nou ja, dan heb je iig alle aandacht voor de onbeantwoorde vragen van de andere posters.
Tamara schreef:Is de meest wijze reactie in dit geval
Sterker nog, het zou de eerste wijze reactie zijn.
Ik denk dat het weer een vergissing is van je.
Tamara schreef:Je zou steeds dieper in je leugens verdrinken.
Wie de schoen past ....
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Tamara.
Tamara schreef: Dit zou nl. betekenen dat ik klaarblijkelijk in mijn eentje in staat zou zijn om dit forum plat te kunnen leggen. Hmm, dit is wel een heeeel verleidelijke gedachte.
:lol: Nee, dat zal jou niet lukken, tenzij je een briljante hacker bent.
Dat je de gedachte verleidelijk vind, vind ik veelzeggend over jou. Mensen die dit lezen krijgen alleen maar een grotere afkeer van het Christendom, dus wat dat betreft juig ik je aanwezigheid alleen maar toe.
Graag zou ik zien dat je inhoudelijk ingaat op de citaten die Lanier voor je heeft neergezet, maar ik begin er zo langzamerhand aan te twijfelen dat je hier nog iets anders gaat doen dan schieten met losse flodders. Jammer.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
collegavanerik
Superposter

Tamara schreef:Nog even een berichtje voor :^o

Je zou me dan bovendien teveel eer toekennen. Dit zou nl. betekenen dat ik klaarblijkelijk in mijn eentje in staat zou zijn om dit forum plat te kunnen leggen. Hmm, dit is wel een heeeel verleidelijke gedachte. Ik ga denk ik nog maar even bidden om meer zelfbeheersing zonder hoofddoek maar met gedekten hoofd overigens. :-k.
Moet je ook buiten de kerk iets op je hoofd zetten als je bidt, zijn er dan geen engelen die je kunnen aanvallen?
Wat is de bijbelse referentie dat engelen zo agressief zouden zijn jegens vrouwen dat er een hoofdbescherming nodig is?
Waarom moeten joodse mannen wel iets op hun hoofd hebben om engelen te weren en christelijke mannen niet?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Tamara schreef:
De man geeft sturing.
Waarom?
Geen gekakel of geroddel, zijn vrouwen erg goed in nl.[/quote]
Gelukkig dat jij het zegt. Als het door een man was gezegd, had het behoorlijk seksistisch geklonken.
Maar wat vind je daar nu eigenlijk van; dat je moet zwijgen, terwijl mannen mogen spreken? Vind je dat redelijk? zo ja, waarom?
Inderdaad ja en dat kan niet. De eerste staat er zelfs niet in...
'Uit de context gerukt' Dit is altijd één van de zwakste argumenten die ik steeds maar weer hoor, want zelden weet men te verklaren wat die context nu precies inhoudt.
Leg eens uit! Wat is dan die context?

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
collegavanerik
Superposter

Devious schreef:
Tamara schreef:
De man geeft sturing.
Waarom?
Tamara schreef:“ Laat de vrouwen op bijeenkomsten zwijgen ”

Gelukkig dat jij het zegt. Als het door een man was gezegd, had het behoorlijk seksistisch geklonken.
Maar wat vind je daar nu eigenlijk van; dat je moet zwijgen, terwijl mannen mogen spreken? Vind je dat redelijk? zo ja, waarom?
Ik moet bekennen dat ik toch met veel genoegen naar Kamerlid Halsema luister als zij het woord voert in de kamer.
Afbeelding Hebr 6:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

collegavanerik schreef: Ik moet bekennen dat ik toch met veel genoegen naar Kamerlid Halsema luister als zij het woord voert in de kamer.
Louisewies, femke etc. leuk om naar te kijken en te luisteren. Alhoewel in Belgie loopt ook een politica "Van den Bosche" die beide aspecten in zich meedraagt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie