Wat een verhaal. Zo ik het lees ben je heel erg met angst en bijgeloof bezig. Ik wil je niet in een hokje douwen maar dit soort denken is erg herkenbaar en denk dat therapie je zou kunnen helpen.
Als ik jou onverklaarbare ervaringen naast die van mij zet, heb ik een groter probleem
Ik geloof wel degelijk dat er meer is dan materie , dwz gelijke gedachten, energie , uitstraling , ( of je het nu gedachtelezen noemt of niet)
Bijv toen ik nog overtuigd christen was bad ik of ik naar engeland moest. Ik kreeg toen bij de afwas een liedje in mijn hoofd , doe het nu en niet later.....dat zei ik tegen me vrouw , zij had precies het zelfde liedje op dat moment in haar hoofd...dus dat zagen we als bevestiging...en zijn we gegaan. Nu 20 jaar later hebben we zo vaak op het zelfde moment dezelfde gedachten gang gehad , dat ik weet dat er iets is waardoor we dezelfde hersengolven hebben , verklaren kan ik het niet hoeft ook niet...het is gewoon zo dat we meerdere malen exact hetzelfde dachten op een bepaald moment.
vroeger gaf ik de oorzaak god. Nu ? ...laat ik het voor wat het is.
ook een keer een bijzondere genezing bij mijzelf meegemaakt, was aan het aanbidden in een dienst vol overgave. maar ik kon al weken niet goed zitten..steken in me stuitje als ik ging zitten maar plotseling voelde ik een hitte, warmte door me stuitje heen gaan terwijl ik stond...en kon ik weer normaal zitten...toen gaf ik als oorzaak god....nu? misschien een soort van verlichting in mijn eigen energie veld om dingen los te laten en te richten op positieve dingen...waardoor er een beknelde zenuw ontknoopte en er warmte vrijkwam....moet ik een verklaring hebben ?..nee, het gebeurde..basta ..maar om er een theologische verklaring voor te zoeken of mijn leven aan op te hangen...nee
Daarnaast ook bij andere dezelfde genezingservaringen meegemaakt, een hitte warmte die door hun lichaam trok...dus ik ben geen scepticus die alle ervaringen naar de prullebak verwijst ...ja ik geloof wel degelijk dat sommige iets voelen..(hen het zelf notabene gevoeld) maar waar het vandaan komt? ... bij hypnose kan je ook heel veel ervaren en voelen. Feit is dat het gebeurt bij mensen maar schrijf je dat aan aan een god toe? De psyche van de mens is een wonderlijk iets
welkom