Labyrint schreef:
Heel anders. Zwarte gaten zijn het gevolg van zwaartekracht. Zwarte gaten worden ook waargenomen. In het centrum van onze melkweg zit een gigantisch zwart gat. Ga eens wat rondneuzen op YouTube. Een aanrader zijn Brian Cox, Neil deGrasse Tyson, Lawrence Krauss
Zwarte gaten zijn per definitie niet waar te nemen, computeranimatie van een zwart gat op youtube is geen bewijs van waarneming.
Men ziet enkel vreemde gedragingen van hemellichamen en de theorie die daar sinds de jaren 70 aan gehangen is, is dat daar dan een zwart gat moet zijn. Dit is in mijn ogen hetzelfde als iemand die gelooft in God.
In plaats van zwart gat kan ik ook beweren dat de onzichtbare sterrenmonster op een vliegend tapijt de verantwoordelijke is.
Heb je al gehoord van de nieuwe James Webb Space Telescope. Geweldig wat we binnen een paar jaar gaan zien aan details van zich nog vormende peuter melkwegstelsels van zo'n 5 miljard lichtjaar hier vandaan die nu niet eens meer bestaan.
nopes, ben zeker benieuwd naar de resultaten.
Vreemd. Maar: "ja"
Ok thx, ik wilde het zeker weten.
- wetenschap, waarom is het volgens jou een must om in de wetenschap te geloven daar we weten dat de wetenschap continu in beweging is. Wat vandaag een wetenschappelijke feit is, wordt morgen bestempeld als middeleeuws denken.
- democratie is slechts een regeringsvorm zoals vele andere, en in mijn ogen ook een systeem met vele ogen en haken.
- integratie, tot op zekere hoogte.
- secularisatie, eens
- normale omgang met elkaar, eens. Alhoewel ieder persoon zijn eigen definitie van normale omgang heeft...