links versus rechts.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

rikus
Banned

Bericht door rikus »

SjaanTje schreef:
rikus schreef:Zal Jan toch eerst ook de stofzuiger moeten gebruiken en gasten ale Anja Meulenbelt kwijt zien te raken, dat soort typpetjes bezorgd hem een aanrdige dip. Maar ik denk dat hij daar aardig mee bezig is :D
Wat ie door Meulenbelt verliest, krijgt hij er door Van Aartsen weer bij! :D
Ik weet het niet, wel dat hij op het moment vreselijk goed bezig is, maar dat was hij heel lang geleden ook al hopelijk levert het stemmen op. Ik ga voor het eerst van mijn leven eens niet. Ik heb besloten niet eerder weer te gaan stemmen dan dat het zeker is dat de ruim 450 000 kinderen die nu op alle fronten te kort komen, ook weer rechten hebben op een normaal gelijkwaardig bestaan
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
SjaanTje
Forum fan

Bericht door SjaanTje »

rikus schreef:Wees niet bevreesd vriend over één ding zijn ze het allemaal eens: Er moeten meer voedselbanken komen...
Je schaamt je toch de ogen uit je hoofd als je ziet dat de voedselbanken in Amsterdam de toeloop niet meer aankunnen?

Maar het kan erger:

Kenia spendet für Deutschland
Als Mitarbeiter eines Krankenhauses in Kenia davon hörten, dass auch in Deutschland arme Menschen um Lebensmittel anstehen müssen, entschlossen sie sich zu helfen. Heute kommt in Berlin eine Kaffee- und Teespende für Hartz-IV-Empfänger an.
(http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,404553,00.html)

Mensen in Kenia die ontwikkelingshulp naar bijstandsontvangers in Duitsland sturen. Het moet toch niet veel gekker meer worden... :evil:
rikus
Banned

Bericht door rikus »

SjaanTje schreef:
rikus schreef:Wees niet bevreesd vriend over één ding zijn ze het allemaal eens: Er moeten meer voedselbanken komen...
Je schaamt je toch de ogen uit je hoofd als je ziet dat de voedselbanken in Amsterdam de toeloop niet meer aankunnen?

Maar het kan erger:

Kenia spendet für Deutschland
Als Mitarbeiter eines Krankenhauses in Kenia davon hörten, dass auch in Deutschland arme Menschen um Lebensmittel anstehen müssen, entschlossen sie sich zu helfen. Heute kommt in Berlin eine Kaffee- und Teespende für Hartz-IV-Empfänger an.
(http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,404553,00.html)

Mensen in Kenia die ontwikkelingshulp naar bijstandsontvangers in Duitsland sturen. Het moet toch niet veel gekker meer worden... :evil:
Verknipte wereld"
Weet je wat ik morgen dOe? Ik ga uit eten met onze stemgerechtigde kinderen naar de Joegoslaaf en onder een heerlijke en overdadige hap, leg ik op tafel neer hoe we hetgeen we niet opkunnen bij die kinderen kunnen krijgen. Ik wil ook dat ze dan even stilstaan waarom we niet gaan stemmen dit jaar en waarom het voor ons zo vanzelfsprekend is dat wij ons bol kunnen vreten en zij niet. Dus eens even met de neus op de feiten drukken :idea:
Alie uit Turkije
rikus
Banned

Bericht door rikus »

Het niet stmmen i s echt een mijlpaal in mijn leven en ik wil mijn kids heel duidelijk maken waarom ik dat besluit neem
Alie uit Turkije
Jessy
Ervaren pen

Stemmen

Bericht door Jessy »

Jullie weten toch dat ook al stemmen jullie niet je stem wel telt.
De stemmen van diegene die niet hebben gestemd komen toch bij de verschillende partijen terecht.

Ga stemmen op diegene die je denkt dat het beste is, komt je stem tenminste niet terecht bij een partij waar je nooit en te nimmer voor zou stemmen.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
rikus
Banned

Re: Stemmen

Bericht door rikus »

Jessy schreef:Jullie weten toch dat ook al stemmen jullie niet je stem wel telt.
De stemmen van diegene die niet hebben gestemd komen toch bij de verschillende partijen terecht.

Ga stemmen op diegene die je denkt dat het beste is, komt je stem tenminste niet terecht bij een partij waar je nooit en te nimmer voor zou stemmen.
Ik ben op de kop af 45 jaar stemgerechtigd en jij praat net als mijn moeder zaliger(rip): Stem op een christelijke partij dat zijn de minst slechten. Laat ik nu precies het tegenovergestelde denken op dit moment. De onderkant van onze maatschappij wordt met christelijke praatjes totaal leeg gezogen. 450 000 kinderen krijgen daardoor niet waar ze recht op zouden hebben en zijn sterk achter gesteld.
Alie uit Turkije
Jessy
Ervaren pen

Re: Stemmen

Bericht door Jessy »

rikus schreef:
Jessy schreef:Jullie weten toch dat ook al stemmen jullie niet je stem wel telt.

Ik ben op de kop af 45 jaar stemgerechtigd en jij praat net als mijn moeder zaliger(rip): Stem op een christelijke partij dat zijn de minst slechten. Laat ik nu precies het tegenovergestelde denken op dit moment. De onderkant van onze maatschappij wordt met christelijke praatjes totaal leeg gezogen. 450 000 kinderen krijgen daardoor niet waar ze recht op zouden hebben en zijn sterk achter gesteld.
Dan ben je van mijn leeftijd :lol: :lol:
De beste partij is naar mijn mening, die partij die het meest overeenstemt met mijn eigen kijk op hoe ik het zou willen.
Mijn part was het een partij die zich de duivels noemde.
Heb al eens gezegd na mijn stem uitgebracht te hebbeb houd de democratie op, en zijn we wederom overgeleverd aan de dictatuur van hen die wij niet kozen. :lol: :lol: :lol:
rikus
Banned

Bericht door rikus »

@ JessyZe praten steeds over de onderkant, alleen er gebeurd naks ! Het zou heel simpel zijn als 'ik' aan het roer zat. Ik zou iedereen een 'zorgpakket' aanbieden waarin de woning, de energie kosten en de zorgverlening zat.Dus ik zou alles voor ze betalen en ze een vast bedrag geven voor eten en kleding enz. Wat zouden we toch een lekker relax landje krijgen. Geen wekelijkse (plm 250 per week) woninguitzettingen meer, geen afsluitingen van de energie al meer dan 6 500 gezinnen zijn hier al van verstoken. Geen extra belasting meer voor de maatschappelijke dienstverlening, psychische zorg enz. Wel zouden deurwaarders en advocaten, die nu parasiteren op juist deze groepen zwakkeren uit onze samenleving, aardig wat minder inkomen krijgen. Wist je dat er deurwaarders zijn die een hele organisatie hebben opgezet voor huisuitzettingen en de verkoop van de inboedels van deze mensen. Op de dag van zo'n verkoop komen hun handlangers met aanhangwagentjes aanrijden en gaan de dingen van deze mensen, vaak met pijn en moeite aangeschaft, voor enkele vooraf gesproken euro's van de hand en wordt de buit nadien verdeeld. Kijk dat zou ik aanpakken wat zouden we een gelukkig en vreedzaam landje worden zeg..rikus for president klinkt nog goed ook :D
Alie uit Turkije
rikus
Banned

Bericht door rikus »

oh ja er zouden ook geen duizenden mensen meer zonder zorgverzekering rondlopen en dus ook geen daklozen meer, maar dat had je denk ik wel begrepen. Wat een land zeg :D
Alie uit Turkije
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Zeg dat wel Rikus.
Heb ik mijn jonge jaren zelf in de Politiek gezeten, in de tijd dat ik nog vol idealen zat. Die vergaan zeer snel.
Het is me toen al snel duidelijk geworden, dat je een olifantshuid moet hebben, om mee te kunnen doen aan het bedrog wat zich toen binnen de politiek afspeelde. Ben nog steeds geintresseerd in politiek, maar zie niet dat er veel is verandert betreffende., daar zijn het veel te grote ego-trippers voor.

Betreffende hetgeen je schrijft.
Waar communisme noemt men dat.
Denk echter dat dat een utopie is.
:lol: :lol:
De rijke nederlanders zouden nog in grotere getallen vertrekken naar het buitenland als ze nu al doen, om zich aan de verantwoordelijkheid te onttrekken.

Dat is beschaafd Nederland.
Ze zoeken nu de schul bij de schuld die ze zouden hebben.

Ken genoeg mensen die 1500- 2000 e per maand verdienen. maar door de zware woonlasten bijna niet rond kunnen komen. Zeker nu gas en licht hier weer een met z'n 7.5 % is verhoogd, ondanks de hoge winsten die de nutsbedrijven maken. Maar de beleggers willen hun winsten zien stijgen nietwaar. Daarbij dan ook nog de dubbele premie ziekenfonds. De meeste mensen gaan er weer flink op achteruit, maar de economie trekt aan zeggen ze :lol: :lol: :lol: .

Van de week hoorde ik dat een niet nader te noemen fabriek, die overgenomen is door een amerikaans bedrijf dat de werknemers is medegedeeld, dat zij dit jaar 20% meer winst moeten maken. anders wordt hij volgend jaar gesloten.

Is dat nu rechtse of linkse politiek Rikus :lol: :lol: :lol:

Heb altijd gezegd wanneer kinderen op straat moeten leven is het met de beschaving gedaan.

En dan Rikus ze moeten wel over de "onderkant "praten, dan hoeven ze zich niet te verantwoorden voor de " bovenkant", die kan dan lekker doorgaan, met graaien.

Dat noemt men zand in de ogen strooien.
rikus
Banned

Bericht door rikus »

T is niet waar Jessy hebben we dezelfde achtergrond zon beetje, ik ben in een ver verleden ook eens vier jaar raadslid geweest voor de PvdA in in middengrote stad in het Oosten des land. Ik ben er toen eigelijk mee gestopt omdat ik wat in de wereld wilde rond kijken en beb toen een aantal jaren in Australie gewoond. Die rijke Nederlanders mogen hun geld houden hoor als rikus het roer overneemt. Ik wil alleen dat 'zorgpakket' voor de onderlaag precies zoals ik het omschreef. Al die kinderen hebben recht op de zaken die ze nu te kort komen. De mensen zouden veel gelukkiger zijn geen zorgen meer om de huur te betalen of het gas of licht, ze zouden veel minder stress hebben en vriendelijker worden en we zouden een betere wereld krijgen, zeker weten. Natuurlijk is dat mogelijk, heel simpel zelfs. Jij praat over die fabriek. Ik hoorde van een schilder dat hij al meer dan een jaar een half uur per dag voor niets werkt, doet hij het niet dan doekt zijn kleine werkgever het bedrijfje op en hij heeft daar al zijn hele leven gewerkt. he ik ga nu slapen ik spreek je wel weer OK was ff leuk gr rikus
Alie uit Turkije
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

rikus schreef:T is niet waar Jessy hebben we dezelfde achtergrond zon beetje, ik ben in een ver verleden ook eens vier jaar raadslid geweest voor de PvdA in in middengrote stad in het Oosten des land. Ik ben er toen eigelijk mee gestopt omdat ik wat in de wereld wilde rond kijken en beb toen een aantal jaren in Australie gewoond. Die rijke Nederlanders mogen hun geld houden hoor als rikus het roer overneemt. Ik wil alleen dat 'zorgpakket' voor de onderlaag precies zoals ik het omschreef. Al die kinderen hebben recht op de zaken die ze nu te kort komen. De mensen zouden veel gelukkiger zijn geen zorgen meer om de huur te betalen of het gas of licht, ze zouden veel minder stress hebben en vriendelijker worden en we zouden een betere wereld krijgen, zeker weten. Natuurlijk is dat mogelijk, heel simpel zelfs. Jij praat over die fabriek. Ik hoorde van een schilder dat hij al meer dan een jaar een half uur per dag voor niets werkt, doet hij het niet dan doekt zijn kleine werkgever het bedrijfje op en hij heeft daar al zijn hele leven gewerkt. he ik ga nu slapen ik spreek je wel weer OK was ff leuk gr rikus
De rijke mensen mogen hun geld houden, en de arme mensen krijgen van jou een heel zorgpakket?
Ik ben benieuwd naar de financiele onderbouwing van zo'n plan.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Frodo schreef:
De rijke mensen mogen hun geld houden, en de arme mensen krijgen van jou een heel zorgpakket?
Ik ben benieuwd naar de financiele onderbouwing van zo'n plan.

De onderbouwing lukt nog wel met een verdubbeling van het nu bestaande overheidstekort. Maar of dit op lange termijn de problemen oplost :roll:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Sebastos

Bericht door Sebastos »

Goedemiddag,

Altijd leuk die links en rechts discussies. Links heeft een beeld voor ogen hoe de wereld zou moeten werken. Rechts is content met de wereld zoals deze is. Dat maakt dat links met hoogmoedswaanzin te kampen heeft, hoe kom je immers aan de zekerheid dat jouw beeld een verbetering is, en dat rechts uitermate lui is, want wie zegt dat het niet beter kan. Rechts heeft als voordeel dat het zowel kan leunen op darwinisten als op monotheistisch geindoctrineerden, waar links een onbeproefd, doch ogenschijnlijk menselijk, wereldbeeld probeert te verkopen. De vraag is dan waar je heen moet als je meent dat je niet als speelbal van de evolutie of een hogere macht wilt fungeren, maar wat meer houvast wilt dan een arbeidersutopie. Nee, ook ik heb voor deze verkiezingen nog geen antwoord klaar.
Een goede gedachte kenmerkt zich door het feit dat deze vooraf gaat aan een betere gedachte.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Sebastos schreef:
Altijd leuk die links en rechts discussies. Links heeft een beeld voor ogen hoe de wereld zou moeten werken. Rechts is content met de wereld zoals deze is. Dat maakt dat links met hoogmoedswaanzin te kampen heeft, hoe kom je immers aan de zekerheid dat jouw beeld een verbetering is, en dat rechts uitermate lui is, want wie zegt dat het niet beter kan.
Als rechts tevreden is met de wereld zoals die nu is. Daar heb ik sterk mijn twijfels over. Als rechts geassocieerd wordt kapitalistische en/of fundamentalistische expansiedrift, dan is links uitermate behoudend en neutraal.
Rechts heeft als voordeel dat het zowel kan leunen op darwinisten als op monotheistisch geindoctrineerden, waar links een onbeproefd, doch ogenschijnlijk menselijk, wereldbeeld probeert te verkopen.

Kun jij stromingen benoemen die hier inpassen?
De vraag is dan waar je heen moet als je meent dat je niet als speelbal van de evolutie of een hogere macht wilt fungeren, maar wat meer houvast wilt dan een arbeidersutopie. Nee, ook ik heb voor deze verkiezingen nog geen antwoord klaar.

Probeer stemwijzer. En beperk jezelf tot speelplekken en lokale belastingen.

NB. Welkom op dit forum Sebastos. Leuk dat je meedoet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie