Christenen protesteren tegen kerstverbod

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Christenen protesteren tegen kerstverbod

Bericht door Erik »

Peter van Velzen schreef:
Sappho schreef: Je hebt uiteraard gelijk, maar ik bedoelde het alsof ik het als een veralgemening over straat zou roepen. :)
In Somalië kan dat blijkbaar. En bedenk wel, dat dit nog een gematigede Somaliër is! Wie nog gematigder is heeft er waarschijnlijk allang zijn biezen gepakt. DIe wordt dan door ons vol argwaan bekeken, en krijgt vuurwerk tegen zijn huis aan geslingerd. Van de regen in de drup noemen ze dat.
Het probleem is de definitie van gematigd.
Wat is gematigd?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Erik schreef: Het probleem is de definitie van gematigd.
Wat is gematigd?
Gematigd is niet gedefiniëerd, het is een relatief begrip, net zoals "meer" of "minder". in dit geval betekent het "minder extreem" dan Al Shabaab. Ik had gedacht dat de meeste forumleden dat wel zouden begrijpen. Een van mijn vele fouten is dat ik onbewust veronderstel dat de meesten evenveel weten als ik. In werkelijkheid weten ze natuurlijk van veel dingen meer, en van veel dingen minder af dan ik.
Ik wens u alle goeds
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Peter van Velzen schreef:
Erik schreef: Het probleem is de definitie van gematigd.
Wat is gematigd?
Gematigd is niet gedefiniëerd, het is een relatief begrip, net zoals "meer" of "minder". in dit geval betekent het "minder extreem" dan Al Shabaab. Ik had gedacht dat de meeste forumleden dat wel zouden begrijpen. Een van mijn vele fouten is dat ik onbewust veronderstel dat de meesten evenveel weten als ik. In werkelijkheid weten ze natuurlijk van veel dingen meer, en van veel dingen minder af dan ik.
Nee Peter, je zou toch ondertussen moeten weten dat ik niet in jouw schaduw van intelligentie kan staan!
Ik ben niet meeste forumleden, ik ben misschien wat minder gematigd.

Dus Al Shabaab is hier de grens van gematigdheid, althans zijn opvattingen.
Is minder extreem dan Al Shabaab nu wel of geen goede zaak Peter?
En als de term gematigd een relatief begrip is waarom gebruik je die dan, het is dan namelijk helemaal nietszeggend.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Erik schreef: Is minder extreem dan Al Shabaab nu wel of geen goede zaak Peter?
En als de term gematigd een relatief begrip is waarom gebruik je die dan, het is dan namelijk helemaal nietszeggend.
In jouw nieuwe topic geef ik een maat aan. Die geldt hier ook. De Sjeik houdt zich aan de wet (die hij zelf mede bepaalt :) ) Voor Somalische begrippen is hij dus gematigd. Verder is hij in elk geval te prefereren boven Al Shabaab, maar het kan uiteraard beter! Maar ja, beter is een relatief begrip dus dat zal jou weer niks zeggen. . . Hoger lager, mooier, lelijker, nauwkeuriger, het zegt allemaal niks.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie