'Beschaafd Nederland'

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

'Een debat over normen en waarden zonder aandacht voor onze omgang met dieren is waarde(n)loos'

ja
4
57%
nee
3
43%

Totaal aantal stemmen: 7

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Ruby schreef: Maar de eerste opmerking die ik hier aanhaal van jou. Dat zal ik proberen niet te vergeten. Wie weet maak je nog een links persoontje van me. :? :wink:
Wees gerust, om dieren geven wil toch niet zeggen dat je dan per se links moet zijn? :? :o
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

skeptic schreef: Wees gerust, om dieren geven wil toch niet zeggen dat je dan per se links moet zijn? :? :o
Nee, dat niet maar het scheelt vaak een hoop... :D

D'r was ooit zo'n lijstje van hoe 'diervriendelijk' de politieke partijen zijn, maar ik geloof niet dat ik dat zo 123 kan vinden.
Zo uit het hoofdje kwam dacht ik de SGP er erg belabberd af, maar ja, die is dan ook niet eens erg mensvriendelijk te noemen, dus dat klopt dan wel weer.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Fenomeen schreef:
skeptic schreef: Wees gerust, om dieren geven wil toch niet zeggen dat je dan per se links moet zijn? :? :o
Nee, dat niet maar het scheelt vaak een hoop... :D
Dat is zeker het geval, maar ik heb wel het idee dat de partij voor de dieren wat minder links lijkt te zijn als je zou verwachten.
Fenomeen schreef: D'r was ooit zo'n lijstje van hoe 'diervriendelijk' de politieke partijen zijn, maar ik geloof niet dat ik dat zo 123 kan vinden.
Zo uit het hoofdje kwam dacht ik de SGP er erg belabberd af, maar ja, die is dan ook niet eens erg mensvriendelijk te noemen, dus dat klopt dan wel weer.
Hoe Christelijker ze zijn, des te dier onvriendelijker? Dat zou best eens waar kunnen zijn.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Deugtvoorniets

Bericht door Deugtvoorniets »

De bijbel is ook niet altijd bepaald diervriendelijk. Denk maar aan hoe Jezus een demon in een kudde varkens dreef en ze allemaal van een klif stortte.

Terwijl hij volgens mij aan één varken genoeg moest hebben. :wink:

(Of waren het schapen?)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Deugtvoorniets schreef:De bijbel is ook niet altijd bepaald diervriendelijk. Denk maar aan hoe Jezus een demon in een kudde varkens dreef en ze allemaal van een klif stortte.

Terwijl hij volgens mij aan één varken genoeg moest hebben. :wink:

(Of waren het schapen?)
Het waren varkens en volgens mij was zelfs één nog te veel geweest.
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Niet zozeer teveel. Maar onnodig (m.i.)

Wat betreft mijn opmerking eerder.
Ik merk dat hoe diervriendelijker (vaak in het voor mijn gevoel overdrevene, zoals ik al eerder opmerkte) hoe linkser. Zodoende kwam ik met die opmerking dat ik straks nog links wordt. :wink:
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Paul Cliteur is lijsttrekker geweest voor de Partij van de Dieren, en toch is hij rechts.

Ciao.. Devious....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie