Wat is een Moslim?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jist
Forum fan

Re: Wat is een Moslim?

Bericht door Jist »

appelfflap schreef: dat kun je zelf opzoeken
jij stelt
de term moslim is, net als termen genre handlezer/coach/communist/politicus... niet beschermd en iedereen mag die vrij gebruiken.
Dan mag jij dat ook onderbouwen. Of lukt dat niet?
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Jist schreef:Dan mag jij dat ook onderbouwen. Of lukt dat niet?
Ben je nou zo dom, of doe je alleen maar alsof.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Jist schreef: Dan mag jij dat ook onderbouwen. Of lukt dat niet?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Titelbescherming" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat jij het bent :)

ach en moslim is natuurlijk, itt tot dokter, geen beroep :)
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

appelfflap schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Titelbescherming" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat jij het bent :)

ach en moslim is natuurlijk, itt tot dokter, geen beroep :)
Inderdaad, het gaat over beschermde beroepen. Dus je link onderbouwd dus niet dat een moslim zich daar op kan beroepen/

Blijft mijn stelling dus gewoon staan, Het enige waar een moslim het moslimschap aan kan ontlenen is de Koran!
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

kiks schreef:
Jist schreef:Dan mag jij dat ook onderbouwen. Of lukt dat niet?
Ben je nou zo dom, of doe je alleen maar alsof.

Groet

kiks
En waarom ben ik dom volgens jou?
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Jist schreef:En waarom ben ik dom volgens jou?
Dat spelletje speel ik niet.
Het enige waar een moslim het moslimschap aan kan ontlenen is de Koran!
Nee dus. Ik ken erg veel moslims die nog geen letter in de koran gelezen hebben en nog nooit een moskee van binnen gezien hebben. Sommigen kunnen niet eens lezen. Ze zijn er meestal mee opgevoed, en bij veel is het (nog) niet opgekomen aan de hen door opvoeding aangereikte ideeën te twijfelen. Zo lang er geen ideetjes worden aangereikt die strijdig zijn met de heersende wetgeving is daar vaak ook voor hen geen aanleiding toe.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
appelfflap
Banned

Jist schreef: ach en moslim is natuurlijk, itt tot dokter, geen beroep :)
Inderdaad, het gaat over beschermde beroepen. Dus je link onderbouwd dus niet dat een moslim zich daar op kan beroepen][/quote]
een moslim beroept zich daar niet op :)
ik geef gewoon aan dat jouw doktersanalogie de prullenmand in mag en daar ging het om :)

iedereen mag zich christen noemen en wie dat doet is gewoon christen, niet iedereen mag zich arts noemen.
jij bent niet de autoriteit om te gaan bepalen wie christen/moslim/atheist/boeddhist/... is
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

kiks schreef: Dat spelletje speel ik niet.
Je bent het zelf begonnen. Jij suggereert dat ik dom ben, ik vraag je waarom. Onderbouw het dan, of neem je woorden terug. Snel wegrennen is erg sneu.

Nee dus. Ik ken erg veel moslims die nog geen letter in de koran gelezen hebben en nog nooit een moskee van binnen gezien hebben. Sommigen kunnen niet eens lezen.

Ah, ze stellen dus dat ze Moslim zijn, maar hebben eigenlijk geen idee? Kan ze nog aardig tegenvallen als ze lezen in de Koran. Ze blijken dan helemaal Moslim te zijn.

Jij gaat van het volgende uit. "Mijn vader is Dokter, dus ik ben het ook. Ik kan niet lezen, ik ben nooit naar school geweest, dus ik mag me dokter noemen".

Maar om Dokter te zijn moet je aan bepaalde verplichtingen voldoen hoor. Jij antwoordt, "Nee hoor, want ik weet niet beter, dus ik mag mezelf dokter noemen".

Waar jij jezelf geen dokter mag noemen voor de wet(die het doktersschap erkent of niet), mag de Moslim zich geen Moslim noemen voor de wet die het Moslimschap al dan niet erkent. Die wet is de Koran.
Ze zijn er meestal mee opgevoed, en bij veel is het (nog) niet opgekomen aan de hen door opvoeding aangereikte ideeën te twijfelen. Zo lang er geen ideetjes worden aangereikt die strijdig zijn met de heersende wetgeving is daar vaak ook voor hen geen aanleiding toe.
Dan hebben ze volgens de Koran(het enige waar je moslimschap aan kan ontlenen) hel erg slechte ouders.

Voordat je gaat draaien dat ik zeg dat het slechte ouders zijn? Nee dat zeg ik niet. Integendeel. Hoe minder Koran hoe beter. Maar zonder de Koran strikt te volgen kan je niet rechtmatig stellen dat je moslim bent. Want dat recht verleent enkel en alleen de Koran.
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

appelfflap schreef: een moslim beroept zich daar niet op :)
Jij beweerde dat de claim "Moslim" vrij was, niet ik, jij komt met het argument "het is een vrij beroep", niet ik.

Ik vroeg je te onderbouwen waarop jij baseert dat "Moslim" een vrij begrip is. Ik argumenteer dat dat niet zo is, omdat het moslimschap ontleend word enkel en alleen aan de Koran.

Dat heb je niet ontkracht. Zonder Koran had er geen Moslim bestaan.

Dus, onderbouw eens dat "Moslim" een vrij begrip is, en dus los staat van de Koran.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Jist schreef:
kiks schreef: Dat spelletje speel ik niet.
Je bent het zelf begonnen. Jij suggereert dat ik dom ben, ik vraag je waarom. Onderbouw het dan
Dat deed je zelf al en nu weer.
of neem je woorden terug.
Daar is geen enkele reden toe.
Snel wegrennen is erg sneu.
Ik ren niet zo snel weg en zeker nu niet. Je opmerking is daarmee uit het ongerijmde. :D
Jij gaat van het volgende uit. "Mijn vader is Dokter, dus ik ben het ook. Ik kan niet lezen, ik ben nooit naar school geweest, dus ik mag me dokter noemen".
Dat noem ik dus een domme vergelijking, die ook niet uit mijn quote valt af te leiden.
De rest van je verhaal bouw je op een foute aanname, zodat je je lariekoek onderbouwd meent te zien. Daar ga ik maar niet op in dus. Oh ja dat is niet weglopen hoor. Zodra je weer wat belangwekkends te melden hebt meld ik me wel weer. :D

Groet

kiks
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

Kiks, dit stel jij.
kiks schreef: Nee dus. Ik ken erg veel moslims die nog geen letter in de koran gelezen hebben en nog nooit een moskee van binnen gezien hebben. Sommigen kunnen niet eens lezen. Ze zijn er meestal mee opgevoed, en bij veel is het (nog) niet opgekomen aan de hen door opvoeding aangereikte ideeën te twijfelen. Zo lang er geen ideetjes worden aangereikt die strijdig zijn met de heersende wetgeving is daar vaak ook voor hen geen aanleiding toe.
Maar, je snapt niet dat men helemaal geen idee heeft of men moslim is of niet? Men neemt aan dat men Moslim is. Daar zit de foute aanname.
kiks schreef: Dat noem ik dus een domme vergelijking, die ook niet uit mijn quote valt af te leiden.
De rest van je verhaal bouw je op een foute aanname, zodat je je lariekoek onderbouwd meent te zien.
Jij stelt dat wanneer ik stel dat de Koran de enige valide bron is om het moslimschap te bepalen is, een foute aanname is?

Kiks,
The word "Muslim" means one who submits to the will of God, regardless of their race, nationality or ethnic background. Being a Muslim entails willful submission and active obedience to God, and living in accordance with His message.
http://discover.islamway.net/articles.php?article_id=2

Lees je dit even? Wat is "the word of God"?
Laatst gewijzigd door Jist op 12 jun 2016 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jist schreef: Nope, waar zie jij ruimte in de koran wanneer het stelt volmaakt te zijn en opdraagt je er aan te onderwerpen?
Het maakt voor moslims niets uit wat wij ervan vinden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
appelfflap
Banned

Jist schreef: Blijft mijn stelling dus gewoon staan, Het enige waar een moslim het moslimschap aan kan ontlenen is de Koran![/b]
je hebt gelijk
jij bent de enige die kan bepalen wie moslim is :)
en de enige moslims zijn IS en al qaidaaanhangers.

zo, jouw wereld is weer volledig inorde :)
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

Fish schreef:
Het maakt voor moslims niets uit wat wij ervan vinden.
Zeg ik dat? Nee, integendeel. De enige bron voor het bepalen van Moslimschap is de Koran zeg ik.

Wat wie dan ook er van vindt, doet er niet toe.
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

appelfflap schreef: je hebt gelijk

zo, jouw wereld is weer volledig inorde :)
Wat ben je toch weer kinderachtig bezig. Waar stel ik
en
Graag even citeren waar IK dat zeg.
Plaats reactie