Ik vind het gewoon hypocriet om zo verontwaardigd te doen over de doodstraf, puur als je eigen geloofsgenoten eronder lijden en anders niet.
Wie doet dat dan?
2) A Forest schreef:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed waar je niet zomaar overheen kunt stappen
.
Logisch.
3) A Forest schreef:
Toch ben ik van mening dat vervolging op ras, geaardheid of andere individuele eigenschappen die je nu eenmaal hebt meegekregen en waar je nooit voor hebt gekozen, nog erger is dan vervolging vanwege een bepaalde keuze die je hebt gemaakt in je leven.
In dit geval de keuze om christen te worden.
Een onzinnige en loze opmerking. Zie punt 2, basta.
Ajuus,
Stan
1) Naast christelijke organisaties en Westerse regeringen, kun je geen forum bezoeken of je struikelt over christenen die hun bezordgheid uiten over de deze mogelijk op handen zijnde executie.
2) fijn.
3) Onzinnige en loze opmerking? Dat is jouw mening, presenteer die alleen niet als een feit.
Alles draait om de eenvoud.
Als je niet meer denkt, dan denk je ook niet fout
1) Goed dat je je bron vermeldt. Zo zie je maar weer dat er groepen zijn die zich sterk maken voor vrede en verdraagzaamheid.
2) Okay.
3) Geen opmerking.
Afghaanse moslimleiders: Rahman moet dood
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Nederlands Dagblad
Gepubliceerd: zaterdag 25 maart 2006 @ 15:50
Abdul RahmanDe berichten dat de 41-jarige Abdul Rahman - de tot het christendom bekeerde Afghaan - mogelijk niet ter dood zal worden gebracht, zijn slecht gevallen bij vooraanstaande moslimleiders in Afghanistan. Zij vinden dat de Rahman wegens het verlaten van de islam geëxecuteerd behoort te worden.
De islamitische leiders hebben de Afghaanse overheid gewaarschuwd om niet toe te geven aan buitenlandse druk om Rahman in leven te laten. Mocht dat wel gebeuren dan zullen ze de bevolking aanzetten om Rahman te vermoorden.
De Afghaanse president Hamid Karzai probeerde de laatste dagen Westerse leiders ervan te overtuigen dat Rahman in geen geval ter dood zal worden gebracht. Zowel Italië als Canada kregen persoonlijk van Karzai te horen dat de tot het christendom bekeerde moslim geen gevaar loopt. De Afghaanse rechter die met de zaak is belast, zegt echter dat hij niet zal buigen voor buitenlandse druk. De Afghaanse president heeft echter het recht een doodvonnis ongedaan te maken.
Het wordt steeds spannender.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Westerse landen zullen wel in de rij (gaan) staan om hem asiel te verlenen?
Moeten ze niet te lang wachten denk ik, anders valt er niet veel meer te verlenen.
Alles draait om de eenvoud.
Als je niet meer denkt, dan denk je ook niet fout
Zou de CU ook voor asiel zijn als het gaat om Iraanse homosexuelen? (Vind het iets te toevallig dat de CU is opgetreden als het om Christenen gaat maar niet om homo´s)
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Westerse landen zullen wel in de rij (gaan) staan om hem asiel te verlenen?
Moeten ze niet te lang wachten denk ik, anders valt er niet veel meer te verlenen.
Op Internet (Telegraaf) kun je lezen dat Abdul Rahman nu in Italië is.
Sararje schreef:
Zou de CU ook voor asiel zijn als het gaat om Iraanse homosexuelen? (Vind het iets te toevallig dat de CU is opgetreden als het om Christenen gaat maar niet om homo´s)
Was het niet zo dat de Tweede Kamer eerst aandacht vroeg voor de Iranese homo's en dat daar later ook christenen bijgevoegd werden. Ik vind het niet toevallig dat dit uit de CU hoek komt.
Silvershadow schreef:
hij is weer vrijgelaten... vanwege zn psygische problemen
Ach, ik las ook dat de zaak overgedaan moest worden door vormfouten.
In ieder geval is het gebed van deze christen en duizenden andere christenen, waaronder de CU, verhoord. Vraag maar eens om uitleg aan deze christenen.
Mja, ik zal eens op zoek gaan om te kijken of de CU de motie heeft ondersteund van die Iraanse homosexuelen. To dusver heb ik alleen gevonden dat ze de motie wel ondersteunen als het om mede Christenen gaat maar niet om homo´s.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje schreef:Mja, ik zal eens op zoek gaan om te kijken of de CU de motie heeft ondersteund van die Iraanse homosexuelen. To dusver heb ik alleen gevonden dat ze de motie wel ondersteunen als het om mede Christenen gaat maar niet om homo´s.
Oud bericht:
Hilversum (ANP) 8 februari 2006 - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) blijft uitgeprocedeerde Iraanse christenen uitzetten. Volgens haar is er geen enkele aanleiding om de uitzetting van hen op te schorten tot ze daar met de Tweede Kamer over heeft gesproken. Een Kamermeerderheid had haar daartoe wel opgeroepen. Homoseksuelen Verdonk benadrukte echter gisteren in een brief aan de Kamer dat er bij de uitzettingen van afgewezen christen-asielzoekers naar het streng islamitische land geen sprake is van een beleidswijziging. Dat is wel het geval bij Iraanse homoseksuele asielzoekers. Daarom zal de VVD-minister bij deze groep pas weer tot uitzetting overgaan als ze met de Kamer heeft overlegd over het jongste ambtsbericht van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Geen onomkeerbare stappen Het CDA, D66, de PvdA, GroenLinks, de SP en de SGP steunden vorige week de oproep van de ChristenUnie aan Verdonk om ook in het geval van de Iraanse christenen geen “onomkeerbare stappen” te nemen tot ze met de Kamer heeft gesproken. Een motie van gelijke strekking had vorig jaar al Kamerbrede steun gekregen. ChristenUnie De ChristenUnie wil nu een spoeddebat over de kwestie. Het CDA en de SGP zullen het verzoek daartoe steunen, aldus woordvoerders. Kamerlid Huizinga-Heringa van de ChristenUnie zal in dat debat een motie indienen om Verdonk alsnog te dwingen geen Iraanse christenen uit te zetten tot de Tweede Kamer inhoudelijk over de zaak heeft gesproken. Gezien de steun voor haar eerdere motie verwacht Huizinga daarvoor voldoende handen op elkaar te krijgen, ook omdat ze zich niet kan voorstellen dat de Kamer met zich wil laten “sollen”. ‘Geen vervolging te vrezen’ Het uitzetbeleid ten aanzien van Iraanse christen-asielzoekers, onder wie tot het christendom bekeerde ex-moslims, is volgens Verdonk niet veranderd. Ook hun positie in Iran is niet anders dan vorig jaar, stelt de bewindsvrouw op basis van het ambtsbericht. Christenen in Iran hebben volgens haar geen vervolging of ander gevaar te vrezen als ze hun geloof niet te openlijk uiten. Kwetsbare groep Verdonk benadrukte vorige week dat ze Iraanse christenen en bekeerlingen blijft beschouwen als een kwetsbare groep die verhoogde aandacht vraagt. Als ze door hun activiteiten of bekering worden vervolgd door de Iraanse autoriteiten, kunnen ze in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Executie Volgens de minister is bij homoseksuele asielzoekers uit Iran ook, zoals gebruikelijk, sprake van een individuele toetsing. Verdonk had de uitzetting van deze groep vorig jaar tijdelijk opgeschort na berichten over de executie van twee Iraanse homo’s. Ze ziet nu echter geen reden meer om de uitzettingen nog langer op te schorten.
Het is volkomen veilig voor christenen in Iran, dat zegt Rita V.
En als Rita V. dat zegt is dat zo.
Je moet alleen niet té erg te koop lopen met drie-eenheden, Jezus, bijbels of voor sommigen, een foto van dat geval uit Rome.
Maar éen 'Christenen voor Israel'-t'shirt en het is gebeurd, bedolven onder bakstenen richting Jahweh.
Waarom gaat Rita V. zelf eigenlijk niet de proef op de som nemen?
Ik voorzie de eerste problemen al, ik ben niet zo op de hoogte van de islam maar snorren zijn alleen toegestaan voor mannen gok ik op.
Dat zooitje in Teheran is al niet veel, in Afghanistan is het nog bedenkelijker, die democratie daar dat schiet niet zo op.
Maar daar zeg ik niks verder niks over, ik voel mijn vingers al weer richting de -g- de -e- en de -i- trekken...
Ik geloof dat er in heel Afghanistan 500 christenen zijn, ik weet niet of die allemaal zo blij zijn, ondanks dat ze het ware geloof hebben gevonden.
Ik denk dat ik die christenen wel begrijp.
De hele zaak doet me vragen of de VN troepen nu eigelijk zoveel bereikt hebben met het verdrijven van de Taliban. Het Westen kan er nu wellicht meer invloed uitoefenen dan vroeger, een klasje vol meisjes werd uitgebreid in het nieuws gebracht, maar het lijkt erop dat het Talibanregime gewoon een lightversie is geworden.