Kan Trump gevaarlijk zijn?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Kan Trump gevaarlijk zijn?

Bericht door MachineElf »

Tom, geen angst.
Maar wat is gevaarlijk?
Zachte heelmeesters maken stinkende wondes.
Ik heb Trump niet meteen horen zeggen nukes in te zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=VSnVb4i_ZZ4" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij zou het niet uitsluiten, maar zijn een laatste middel.

Wat hij ook beweert, hij is tenminste met Poetin gaan praten en heeft inzicht verworven op zaken in het MO.
Hillary liegt onder eed en volgt een agenda waarin het agenda al vast staat. Het is tussen 2 giffen kiezen. Maar Trump weet tenminste waarover hij het heeft. Of zegt het eerlijk niet te weten.
De Amerikaan kan kiezen. Moslims binnen of moslims buiten.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

tom1992 schreef:
Labyrint schreef:Draaikont, volksmenner of niet. Het maakt geen enkel verschil voor de agenda van de USA.
Er is volgens mij een wereld van verschil tussen een intelligente empathische leider en een volksmennende draaikont. De vraag is of Trump gevaarlijk kan zijn als hij president wordt.
Je moet niet betalen met je verstand voor dit circus. Als je buiten de tent staat snap je dat het allemaal show is.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

tom1992 schreef:Dikkemick, wat is jouw mening: hoe zal de houding van de USA zijn ten opzichte van de NATO en de EU als hij president wordt?
Ik doe doorgaans niet aan koffiedik kijken. Ik was bij Bush Jr. ook uitermate pessimistisch. Maar het is natuurlijk niet de president alleen die de politiek bepaalt. Toch hoop ik dat Trump niet de kans krijgt zichzelf te bewijzen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MachineElf
Ervaren pen

Ik denk dat het op zich niet meer uitmaakt wie er aan de macht komt. Het is even gevaarlijk.
Is de dobbelsteen dan al niet geworpen?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef:
tom1992 schreef:Dikkemick, wat is jouw mening: hoe zal de houding van de USA zijn ten opzichte van de NATO en de EU als hij president wordt?
Ik doe doorgaans niet aan koffiedik kijken. Ik was bij Bush Jr. ook uitermate pessimistisch. Maar het is natuurlijk niet de president alleen die de politiek bepaalt. Toch hoop ik dat Trump niet de kans krijgt zichzelf te bewijzen.
beetje dubbel
krijgen al maanden te horen hoe slecht trump wel niet is, logisch dat niemand die wil
ik den aan circus en soepen die nooit zo heet gegeten worden.

Clinton?
als zij wint dan zijn er 2 families die in de afgelopen 30j 25j lang de president geleverd hebben.
of dat zo gezond is?
tom1992

Bericht door tom1992 »

appelfflap schreef:beetje dubbel
krijgen al maanden te horen hoe slecht trump wel niet is, logisch dat niemand die wil
ik den aan circus en soepen die nooit zo heet gegeten worden.

Clinton?
als zij wint dan zijn er 2 families die in de afgelopen 30j 25j lang de president geleverd hebben.
of dat zo gezond is?
Ik ben bang voor die man vanwege hetgeen hij zegt en vooral vanwege de reden ervan. Men hoeft hem maar te bekritiseren en je hebt een vijand in hem. Hij vond zowel Mc Cain, Mitt Romney als Hillary en Bill Clinton meer dan geschikte mensen. Totdat ze hem bekritiseerden. Iedereen weet dat hij zich moet bedwingen ter wille van zijn positie, zijn partij en de kiezers. Maar zelfs op die momenten laat hij zien dat zijn ego voor al het andere gaat en het lukt hem niet zich te bedwingen ondanks het enorme belang. En hij neemt vrijwel altijd wraak.
Ik begrijp goed dat de wereld verandering wil, maar het zijn juist die potentieel revolutionaire momenten waarop we moeten uitkijken.
Zoals hij een gehandicapte journalist beledigt, is dat niet veelzeggend? De sarcastische manier waarop hij een moeder met een baby wegstuurt. In beide gevallen dacht hij ook nog grappig te zijn. Zoals hij enkele vrouwen heeft genoemd, getuigt dat niet minimaal van onprofessionaliteit? Zoals hij minder bedeelde mensen 'losers' noemt en de klungelige wijze waarop hij omgaat met kritiek zoals die van een vader van een gesneuvelde soldaat. De denigrerende wijze waarop hij over de EU praat en het contrast met de manier waarop hij Poetin ophemelt. In al zijn arrogantie stelt hij tevens telkens een enorm gebrek aan empathie tentoon. Dat maakt me bang.

De man maakt mij werkelijk bang. Erg bang.
Als je niet weet waarom je leeft heb je nog niet geleefd
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... ornis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Therapeuten: ‘Donald Trump heeft een narcistische persoonlijkheidsstoornis’

Denk niet dat heel veel psychologen dit tegen kunnen spreken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

De vraag is altijd of de achterban van Trump dit ook door heeft. In de peilingen levert hij op dit moment in maar is dit tijdelijk? De man heeft zich inmiddels van zoveel bevolkingsgroepen vervreemd dat hij nu grotendeels drijft op witte christelijke mannen met een wapen op zak. Nu zijn dat er best veel in de VS.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

De cijfers voor hem schieten steeds omhoog als er aanslagen zijn, zeker binnen de US zelf.

Angst voor Mosliminvasies van miljoenen is de beste reclame en graadmeter voor zijn campagne.
Kijk maar als er een volgende aanslag komt op of in naam van Islam.

Voorvallen met schietgrage gekken en vele slachtoffers zijn slechts een reclame voor meer wapens onder de burgers.
Die moeten zich immers kunnen verdedigen.
Dan ga je dat recht als burger om je tot op de tanden te bewapenen en dat ook bij je te dragen toch zeker niet inleveren, door op de andere partijen te stemmen :evil3:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Dat lijkt me vreemd de meerderheid van de Amerikanen is voor strengere wapenwetgeving volgens opinie-onderzoeken. Als de kiezer er in meerderheid tegen zouden zijn, betekent dat, dat die voorstanders in het algemeen niet gaan stemmen. Dat lijkt me wat onwaarschijnlijk. Let vooral op de hoge percentages voorstanders van specifieke maatregelen in dit artikel.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Het is slechts één van de politieke punten.

Op dit moment hebben Amerikanen nog slechts te kiezen voor 2 partijen, als het gaat om een winnaar.
Waarvan Trump het meeste kans maakt, als een derde partij (de groene) wordt gevuld met de afvallers van de democraten, nadat Clinton werd gekozen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef:De cijfers voor hem schieten steeds omhoog als er aanslagen zijn, zeker binnen de US zelf.

Angst voor Mosliminvasies van miljoenen is de beste reclame en graadmeter voor zijn campagne.
Kijk maar als er een volgende aanslag komt op of in naam van Islam.
Had IS stemrecht in de USA gehad, had ze massaal op Trump gestemd. Zijn ze nl. verzekerd van hun heilige oorlog.
Einstein/Mick
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Als dit de 2 kandidaten zijn die de VS te bieden heeft, dan denk ik dat de US met een groot imagoprobleem zit.
Persoonlijk heb ik niks tegen een vrouw als president, maar dan aub geen Hilary.
Een voorstander van Trump ben ik niet, maar bij Hilary kan je haar mediageilheid en valsheid ook van het gezicht aflezen.
Dit stond in schril contrast met Sanders, die had dan tenminste passie, een visie, en ging er voor.
Uiteraard kan Trump alleen niet gevaarlijk zijn, zelfs niet als president.
Het congres speelt ook nog een voorname rol. Waarom denk je dat Obama vaak zoveel tegenwind krijgt , indien hij als president iets wil verwezenlijken, of veranderd zou willen zien ?? Juist omdat de Republikeinen een meerderheid hebben in het Congres. Dus beweren dat Trump zelfs als president gevaarlijk zou zijn is een beetje kort door de bocht.

Wat ik ook vrij onbegrijpelijk vind is dat de westerse media laten uitschijnen alsof de Amerikanen enkel maar de keuze hebben tussen Trump of Clinton ( de pest of de cholera ).
Je hebt ook Gary Jonhson als presidentskandidaat voor de libertarische partij.
Vaak is het zo , zo zegt het gezegde althans, als 2 honden vechten voor één been loopt een derde er mee heen.
Vandaar begrijp ik niet zozeer dat de libertarians deze positie momenteel niet echt uitspelen, zeker dat er zoveel ongenoegen heerst onder de Amerikanen, noch Trump , noch Clinton kunnen rekenen op een grote populariteit en aanhang , er is zeer veel wantrouwen tegenover deze 2 kandidaten. De Libertarians zouden er goed aan doen om dit gevoel uit te spelen. En waarom de Westerse pers en media deze 3e kandidaat nog niet eens benoemd, is me volkomen een raadsel ......
MachineElf
Ervaren pen

De kwestie is aan wiens kant gaat het Westen staan? Er komt sowieso een wereldoorlog. Die is eigenlijk al gaande, maar heeft ons nog niet ten volle bereikt dus dringt het niet door.
Met Trump worden de relaties met Rusland en Assad/Syrië versterkt. Met Clinton hebben we een nieuwe jihad collaborateur van een Merkel formaat.
Maargoed, ik kan mij vergissen.

@Red Star Line, knappe analyse en goede vragen. Maar het zal toch Clinton worden.
Daar moet je niet eens voor te gaan stemmen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Als Trump president wordt, dan blijven het huis en de senaat ook in republikijnse handen. Daar zitten nog veel meer mafkezen tussen die vaak nog idiotere denkbeelden hebben. Dat wordt best gevaarlijk. Ze schreven al een brief aan Iran da ze er niet op konden rekenen dat de VS zich aan de afsrpaak (waarbij Iran de komende tijd geen kernwapen kan bouwen) zou houden.

Ze willen Iran zowiezo aanvallen. Ik denk eerder dat Trump de republiekeinen tegen houdt dan andersom.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie