Hoe dacht ik als kind over verhalen van opvoeders?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Hoe dacht ik als kind over verhalen van opvoeders?

Bericht door Rereformed »

Storm schreef:De afschuwelijke straffen van het sterven van de eerst geborenen in Egypte, het is aan mij voorbij gegaan zonder enige vorm van mededogen. :oops:
Ik ga in de andere hoek staan. :oops:
Maar het raakte me dat verhaal van de bijvrouw /slavin van Abraham, Hagar die weggestuurd werd met haar zoon Ismael.

Wat onrechtvaardig was dat.
Ja! Dat herinner ik me ook! Ik vond die Abraham een zak. En er werd nog bij verteld dat de Arabieren allemaal van Ismael afstammen. :lol: Ik was toen wel pienter genoeg om te denken dat ze groot gelijk hebben geen vriendjes met Israel te zijn.
Born OK the first time
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Rereformed schreef:
Storm schreef:De afschuwelijke straffen van het sterven van de eerst geborenen in Egypte, het is aan mij voorbij gegaan zonder enige vorm van mededogen. :oops:
Maar het raakte me dat verhaal van de bijvrouw /slavin van Abraham, Hagar die weggestuurd werd met haar zoon Ismael.
Ja! Dat herinner ik me ook! Ik vond die Abraham een zak. En er werd nog bij verteld dat de Arabieren allemaal van Ismael afstammen. :lol: Ik was toen wel pienter genoeg om te denken dat ze groot gelijk hebben geen vriendjes met Israel te zijn.
Jawel maar net niet pienter genoeg om door te hebben dat het van alpha tot omega verzonnen was...
Laatst gewijzigd door Gershom op 30 okt 2016 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Gershom,
Wil je geen spelbreker zijn. :evil:
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Plaats reactie