Ahh, ze moet nog.Storm schreef:@Fish,
Dat hoor je morgen.
Anti vaccinatie
Moderator: Moderators
Re: Anti vaccinatie
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Geplaatst bij : Jacobien op zondag.
Toch maar de topic onderwerpen bij elkaar houden en niet de programma makers. Maria
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Re: Jacobine op zondag
Over vaccinatie.
http://www.npo.nl/jacobine-op-zondag/27 ... KN_1685443" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.npo.nl/jacobine-op-zondag/27 ... KN_1685443" onclick="window.open(this.href);return false;
Bob Dylan
Bob Dylan
@Storm.
Met de gasten was niets mis. Ik miste alleen een tegenstander van vaccineren.
Ik heb mijn drie kinderen laten inenten, daar was in die tijd ook geen vraag over. Iedereen deed dat want het was nuttig.
Behalve in de streek rondom Staphorst, daar liet een aantal ouders het liever over aan de goden. Dat was ook de enige reden. Dat kinderen ziekten kregen ingespoten of werden blootgesteld aan neurotoxines, was de vraag helemaal niet.
Ik vond het wel goed dat er even gewezen werd op de gevaren van internet, waar het voorkomt dat halve garen, meningen poneren alsof zij er jarenlang op gestudeerd hebben.
Met de gasten was niets mis. Ik miste alleen een tegenstander van vaccineren.
Ik heb mijn drie kinderen laten inenten, daar was in die tijd ook geen vraag over. Iedereen deed dat want het was nuttig.
Behalve in de streek rondom Staphorst, daar liet een aantal ouders het liever over aan de goden. Dat was ook de enige reden. Dat kinderen ziekten kregen ingespoten of werden blootgesteld aan neurotoxines, was de vraag helemaal niet.
Ik vond het wel goed dat er even gewezen werd op de gevaren van internet, waar het voorkomt dat halve garen, meningen poneren alsof zij er jarenlang op gestudeerd hebben.
@Gershom,
Ik ben het met je eens hoor, ik miste ook tegenstanders van vaccineren. En inderdaad die groep laat meer van zich horen.
De bible-belt christenen die niet-vaccineren timmeren niet aan de weg, en dat zie je nu meer en meer op internet.
Soms heb ik het idee dat geloven gestopt is maar dat er een nieuwe religie voor in de plaats is gekomen.
Toen ik eens negatief reageerde op een site waar men beweerde dat wietolie zelfs kanker in een vergevorderd stadium kan genezen, kreeg ik aan alle kanten bijna agressieve tegengas.
Ik ben het met je eens hoor, ik miste ook tegenstanders van vaccineren. En inderdaad die groep laat meer van zich horen.
De bible-belt christenen die niet-vaccineren timmeren niet aan de weg, en dat zie je nu meer en meer op internet.
Soms heb ik het idee dat geloven gestopt is maar dat er een nieuwe religie voor in de plaats is gekomen.
Toen ik eens negatief reageerde op een site waar men beweerde dat wietolie zelfs kanker in een vergevorderd stadium kan genezen, kreeg ik aan alle kanten bijna agressieve tegengas.
Bob Dylan
Bob Dylan
Bij Bible-belt christenen is het mogelijke "gevaar" van vaccineren er mooi als argument bijgekomen. Uiteraard een vreselijk pseudo argument...., iets om je eigen knagende geweten te sussen.......Hoor het te vaak in Refo-kringen.....Storm schreef:@Gershom,
En alle niet-religieuze tegenstanders van vaccinatie zijn jong,......ze hebben niet bewust geleefd voor ongeveer 1950-1960.....om te zien welke verwoesting bepaalde ziektes kunnen uitrichten....Uiteraard moet er WEL een IC-bed worden gereserveerd als een kind complicaties met mazalen krijgt.....en ze denken niet na hoe het voelt om achter de baar van hun eigen kind te lopen als die overlijdt aan de gevolgen van mazelen....uiteraard een zeldzame complicaties.....het kan WEL jouw kind zijn.......( de mazelen als voorbeeld, de zeldzamere ziektes Difterie, Polio en Tetanus praten we even helemaal niet over......)
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Zeldzamer dank zij de vaccinatie programma's.Waarom? schreef:( de mazelen als voorbeeld, de zeldzamere ziektes Difterie, Polio en Tetanus praten we even helemaal niet over......)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Inderdaad....en juist vanwege verzet tegen vaccinaties zijn de laatsten ook nog steeds niet helemaal verdwenen...Maria schreef:Zeldzamer dank zij de vaccinatie programma's.Waarom? schreef:( de mazelen als voorbeeld, de zeldzamere ziektes Difterie, Polio en Tetanus praten we even helemaal niet over......)
Wat dat betreft : Diep respect voor mensen die in gebieden als o.a. Afghanistan doorgaan met vaccineren, vaak met gevaar voor eigen leven....Daar is vaccinatie verdacht,....omdat je er onvruchtbaar van kunt worden...Natuurlijk de boze opzet van het "Westen".
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Ik zie het als een vorm van natuurlijke selectie.Ouders hebben het recht te weten of hun kroost gevaar loopt op het kinderdagverblijf, als daar ook niet-ingeënte baby's en peuters verblijven. Zij kunnen dan zelf bepalen of ze het risico willen nemen op besmettelijke ziektes of hun kind elders plaatsen. Dat vindt een meerderheid van de Tweede Kamer - PvdA, CDA, D66, PVV en GroenLinks - aangezien steeds minder mensen hun kinderen laten vaccineren.
Hoe kan een niet ingeënt kind nu een gevaar zijn voor ieder die gevaccineerd is? Als een niet gevaccineerd kind ziek wordt zijn die andere kinderen daar toch al tegen beschermd?
Ik heb als kind ook alle vaccinaties gehad. Ik zie van de vaccinaties tegen de kinderziekten goed denk ik, omdat vaccinatie lang niet 100% sluitend lijkt te werken; http://www.vaccinatieraad.nl/2013/12/ov ... tie-freek/ Of Freekje werkelijk door de BMR prik om het leven is gekomen is nooit bewezen, maar volgens de geschiedenis zo gemakkelijk aan te nemen.
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... ccinaties/
http://www.vaccinatieraad.nl/2013/11/st ... accinatie/ De werkzaamheid van de HPV vaccinatie wordt ernstig in twijfel getrokken, wie het verhaal kent kan er zijn vraagtekens naast zetten, of de mensen die er alles van zeggen te weten geloven, en er van uit gaan dat de gevolgen na de vaccinatie niet aan de vaccinatie liggen.Nieuw onderzoek bevestigt dat mazelen kunnen worden verspreid door.. vaccinaties tegen de mazelen.. Het moet toch niet gekker worden, maar uit een opmerkelijke wetenschappelijke studie blijkt dat mensen niet alleen kunnen worden besmet met mazelen door de BMR-vaccinaties (Bof,Mazelen,Rode hond), maar dat ze daarna de ziekte ook nog eens kunnen doorgeven aan anderen, die specifiek tegen mazelen zijn gevaccineerd. Een van de fundamentele fouten in het denken over vaccinaties is dat deze injecties een bonafide immuniteit tegen ziekteverwekkers opleveren. Onzin, zoals zo vaak al is gebleken. Opnieuw een fundamentele scheur in de vaccinatie-theorie..!
Zo doe ik niet mee met de griep vaccinatie hype.
https://www.gezondheidsraad.nl/nl/grip-op-griep
Wie de video wel bekijkt, let op na 2:55 zegt de bewindsman zelfs mensen uit de controle groep zijn een beetje beschermt door de mensen die wel gevaccineerd zijn!!!
Dat druist regelrecht in tegen de stelling dat ongevaccineerde kinderen een gevaar zouden vormen voor gevaccineerde kinderen.
Ook vertelt de bewindsman dat het griepvaccin ieder jaar een gokje is waardoor hij soms wel eens iets minder werkt.
Of het effect heeft is dus nog in het geheel niet duidelijk.
Dat zou je jezelf ook kunnen afvragen voor alle andere vaccinaties. Heb ik die kinderziektes nooit gehad omdat ik gevaccineerd was of omdat de levensstandaard was veranderd?
Ik kan alleen bevestigen dat een vaccinatie tegen bof niet werkte bij mij, of ik de bof heb gekregen als gevolg van de vaccinatie is niet meer te achterhalen, maar geeft te denken.
Ik ben blij te weten dat ik een dergelijke beslissing nooit meer hoef te maken voor een kind. Kinderen met HIV infectie worden niet gevaccineerd omdat het werkelijk tot ernstige problemen kan leiden in kinderen met een sterk verlaagde weerstand... Misschien is dat de onderliggende reden waarom sommige kinderen ziek worden en dood gaan na een vaccinatie; Er wordt nooit vooraf gecontroleerd of een kind wel voldoende weerstand heeft om een vaccinatie te verdragen.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Laten we niet alle soorten vaccinatie op een hoop gooien.Hoe kan een niet ingeënt kind nu een gevaar zijn voor ieder die gevaccineerd is? Als een niet gevaccineerd kind ziek wordt zijn die andere kinderen daar toch al tegen beschermd?
Er wordt steeds meer gevaccineerd en daar moeten we ook kritisch naar kijken, wat de daadwerkelijke gevaren zijn.
Niet alleen per anekdote en per persoon, maar ook voor de algemene gezondheidszorg.
Even vooral om mazelen vaccinatie.
DKTP vaccinatie ga ik niet eens op in.
Het gaat om baby's en peuters, die nog niet de volledige vaccinatie hebben gehad, daar dat in etappes gebeurd, omdat een baby niet de volle mep in één keer mag hebben, wegens te weinig natuurlijk weerstand.
En om het feit dat juist bij samenscholingen zoals vroeger in de scholen in het algemeen de meeste besmettingskansen zijn. Een baby bleef vroeger veel meer geïsoleerd binnen het gezin.
Hoe meer niet gevaccineerde kinderen er rondlopen, hoe groter ook de kans dat deze baby's op dagverblijven besmet worden.
Bleef dit tot een aantal jaren geleden beperkt tot de allerstrengste fundamentalisten, en dat vooral binnen eigen milieus, die ook nog beter weten hoe met besmettingsgevaar en epidemieën om te gaan, het verspreidt zich nu diffuus over heel Nederland wegens verkeerde voorlichting van en door mensen die om verkeerde redenen tegen vaccinatie zijn.
Terwijl bijv. de mazelen in de meeste sociale gemeenschappen bijna zijn uitgeroeid zorgt deze antivax beweging weer voor middeleeuwse toestanden.
Het lijkt wel of men 100 jaar geleden beter wist hoe met epidemieën om te gaan, dan deze krom redenerende nitwitten.
Griep is van een heel ander kaliber.Robo schreef: Zo doe ik niet mee met de griep vaccinatie hype.
Prachtig voor mensen met extra risico.
Maar verder als het slechts economische voordelen heeft voor de werkgeven zou ik er ook maar heel kritisch naar kijken.
Waar heb je het nu over?Wie de video wel bekijkt, let op na 2:55 zegt de bewindsman zelfs mensen uit de controle groep zijn een beetje beschermt door de mensen die wel gevaccineerd zijn!!!
Dat druist regelrecht in tegen de stelling dat ongevaccineerde kinderen een gevaar zouden vormen voor gevaccineerde kinderen.
Over griep vaccinatie bij kwetsbaren of over de vaccinatie tegen kinderziekten?
Want dat is appelen met peren vergelijken.
Dat heb jij als kind nooit gehad.Ik kan alleen bevestigen dat een vaccinatie tegen bof niet werkte bij mij, of ik de bof heb gekregen als gevolg van de vaccinatie is niet meer te achterhalen, maar geeft te denken.
Idd. een kinderziekte die bijna elk kind heeft gehad van onze generatie en later.
En waardoor voor zeker een fiks aantal jongens steriel zijn geworden.
http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Over ... schiedenis" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is waar we over praten.
En zeker is het één belangrijker dan het ander.
Maar gooi niet alles op een hoop bij kritiek.
En bovenal: weet waarover je het hebt.
Inderdaad wij mensen nemen dat al te gemakkelijk aan. Er zullen steeds kinderen zijn die ziek worden. Ook kinderen die niet gevaccineerd zijn, worden ziek. Er zijn massa mogelijke oorzaken waardoor een kind ziek kan worden. Maar omdat dat kind net een vaccinatie gekregen heeft, zoeken mensen met een beperkt medisch inzicht de oorzaak in die vaccinatie. Al die andere kinderen die ook gevaccineerd zijn en niet ziek geworden zijn, die zijn niet belangrijk. Dit ene kind dat de pech had om ziek te worden na een vaccinatie moet ons op een of andere manier overtuigen dat de vaccinatie de oorzaak is.Robo schreef: http://www.vaccinatieraad.nl/2013/12/ov ... tie-freek/ Of Freekje werkelijk door de BMR prik om het leven is gekomen is nooit bewezen, maar volgens de geschiedenis zo gemakkelijk aan te nemen.
Kan je me een verwijzing geven naar het wetenschappelijk onderzoek dat met dit resultaat kwam? Een website die wat beweringen verspreid is nu niet bepaald een betrouwbare bron.Robo schreef:http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... ccinaties/Nieuw onderzoek bevestigt dat mazelen kunnen worden verspreid door.. vaccinaties tegen de mazelen.. Het moet toch niet gekker worden, maar uit een opmerkelijke wetenschappelijke studie blijkt dat mensen niet alleen kunnen worden besmet met mazelen door de BMR-vaccinaties (Bof,Mazelen,Rode hond), maar dat ze daarna de ziekte ook nog eens kunnen doorgeven aan anderen, die specifiek tegen mazelen zijn gevaccineerd. Een van de fundamentele fouten in het denken over vaccinaties is dat deze injecties een bonafide immuniteit tegen ziekteverwekkers opleveren. Onzin, zoals zo vaak al is gebleken. Opnieuw een fundamentele scheur in de vaccinatie-theorie..!
Omdat dat ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek. Is het feit dat een bepaalde ziekte opduikt na een bepaalde gebeurtenis, voldoende om die gebeurtenis als oorzaak te zien voor die ziekte? Welke andere gebeurtenissen zijn er aan die ziekte voorafgegaan?Robo schreef:http://www.vaccinatieraad.nl/2013/11/st ... accinatie/ De werkzaamheid van de HPV vaccinatie wordt ernstig in twijfel getrokken, wie het verhaal kent kan er zijn vraagtekens naast zetten, of de mensen die er alles van zeggen te weten geloven, en er van uit gaan dat de gevolgen na de vaccinatie niet aan de vaccinatie liggen.
Helemaal niet. Vaccinatie werkt niet voor 100%. Dus er zijn mensen die gevaccineerd zijn, en toch niet geïmmuniseerd. Voor die mensen zijn niet gevaccineerde mensen een gevaar want ze vormen een verhoogd risico op besmetting.Robo schreef:Zo doe ik niet mee met de griep vaccinatie hype.
Wie de video wel bekijkt, let op na 2:55 zegt de bewindsman zelfs mensen uit de controle groep zijn een beetje beschermt door de mensen die wel gevaccineerd zijn!!!
OK. Denk er eens over na en geef ons een kijkje in je denkproces. Welke gevolgen wil jij uit dit feit trekken?Robo schreef:Ik kan alleen bevestigen dat een vaccinatie tegen bof niet werkte bij mij, of ik de bof heb gekregen als gevolg van de vaccinatie is niet meer te achterhalen, maar geeft te denken.
En misschien heeft de onderliggende reden niets met de vaccinatie te maken? Het lijkt wel of sommige mensen denken dat een vaccinatie gedurende ongeveer een week het onmogelijk maakt dat een kind door iets anders ziek wordt en doodgaat want als het gedurende die week ziek wordt en daarna doodgaat staat het in de ogen van die mensen zo goed als vast dat het vaccin de oorzaak was.Robo schreef:Ik ben blij te weten dat ik een dergelijke beslissing nooit meer hoef te maken voor een kind. Kinderen met HIV infectie worden niet gevaccineerd omdat het werkelijk tot ernstige problemen kan leiden in kinderen met een sterk verlaagde weerstand... Misschien is dat de onderliggende reden waarom sommige kinderen ziek worden en dood gaan na een vaccinatie; Er wordt nooit vooraf gecontroleerd of een kind wel voldoende weerstand heeft om een vaccinatie te verdragen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Het had zeker voordelen voor de werkgever maar niet alleen, die van mij gaf twee extra vrije dagen als je de griepspuit nam die op het werk aangeboden werd.Maria schreef:Maar verder als het slechts economische voordelen heeft voor de werkgeven zou ik er ook maar heel kritisch naar kijken.
Heeft mij in negen jaar achttien vrije dagen en negen jaar zonder griep opgeleverd. Allebei blij dus.
Tot nu dus vierentwintig jaar zonder griep. Geen enkele reden dus om de spuit niet te nemen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Nee, ik kan hooguit wewantoknow vragen welk en waar dit wetenschappelijk onderzoek is gedaan/heeft plaatsgevonden.axxyanus schreef:Kan je me een verwijzing geven naar het wetenschappelijk onderzoek dat met dit resultaat kwam? Een website die wat beweringen verspreid is nu niet bepaald een betrouwbare bron.
Geen enkele, tijdens mijn onderzoekje leer ik dat daar pas in 1976 mee is begonnen. Ik heb buiten de pokken krasjes alle kinderziekten doorlopen zonder vaccinatie (BMR).OK. Denk er eens over na en geef ons een kijkje in je denkproces. Welke gevolgen wil jij uit dit feit trekken?
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... -preventieHelemaal niet. Vaccinatie werkt niet voor 100%. Dus er zijn mensen die gevaccineerd zijn, en toch niet geïmmuniseerd. Voor die mensen zijn niet gevaccineerde mensen een gevaar want ze vormen een verhoogd risico op besmetting.
"Het weren van niet-gevaccineerde kinderen van school of kindercentrum ten tijde van een mazelenepidemie wordt ook niet zinvol geacht. "
Dit stelt het RIVM ten aanzien van mazelen in ieder geval.
Daarnaast zegt het RIVM feitelijk dat mensen die niet volledig geïmmuniseerd zijn toch al een betere bescherming hebben dan de niet gevaccineerde, daarom is het onzin dat een niet gevaccineerde een gevaar zou zijn voor een niet goed geïmmuniseerde.
Ik meen ook te hebben gelezen dat iemand die gevaccineerd wordt nooit helemaal zonder bescherming is, vandaar de herhaling in sommige gevallen, maar dit blijken uitzonderingen.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Wat het RIVM hier stelt spreek niet tegen wat ik hier boven stelde. Op het moment dat de mazelenepidemie is uitgebroken is het kwaad al geschied. Het heeft inderdaad geen zin om op dat moment de niet-gevaccineerde kinderen nog te weren. Dat spreekt niet tegen dat de epidemie maar kon uitbreken doordat er zoveel niet-gevaccineerde kinderen waren. Een plek waar door gebrek aan vaccinatie een epidemie kan uitbreken is een verhoogd risico voor mensen bij wie het vaccin niet werkte dan een plek waar door voldoende vaccinatie een epidemie geen kans heeft of toch heel wat kleiner is.Robo schreef:http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... -preventieaxxyanus schreef:Helemaal niet. Vaccinatie werkt niet voor 100%. Dus er zijn mensen die gevaccineerd zijn, en toch niet geïmmuniseerd. Voor die mensen zijn niet gevaccineerde mensen een gevaar want ze vormen een verhoogd risico op besmetting.
"Het weren van niet-gevaccineerde kinderen van school of kindercentrum ten tijde van een mazelenepidemie wordt ook niet zinvol geacht. "
Dit stelt het RIVM ten aanzien van mazelen in ieder geval.
En dan zwijgen nog over de kinderen die wegens een imuuniteitsaandoening niet gevaccineerd konden/mochten worden. Die lopen ook een verhoogd risico als anderen in hun buurt weigeren zich te laten vaccineren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.