PC bevriest

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

FransP
Forum fan

Re: PC bevriest

Bericht door FransP »

Storm schreef:@ FransP,
Ook aan de stroom loopt hij vast.
Dan wijs ik even naar de post van Bonjour over de overhitting.
Als de laptop heet wordt kan dat een teken zijn dat de ventilator vol met stof zit.
Als de garantie over is, zou je hem open kunnen schroeven en met een klein borsteltje de ventilator kunnen schoonmaken.
Je ziet vanzelf, normaal gesproken, vanzelf zitten. Misschien kan je zelfs van de buitenkant doen.

Anderzijds wil een volledig reboot, ( dus nieuwe installatie, vergeet geen back-up te maken van je bestanden) ook nog wel eens helpen.

succes
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vlg. de pc shop/servicestation, waar ik kom staan ze elke keer weer versteld van de troep die via het keyboard je laptop in komt.
Niet zelden is het, dat na een stofzuig/schoonmaakbeurt veel klachten zijn verholpen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Storm schreef:Mijn laptop, een Acer van bijna 3 jaar oud, loopt de laatste weken af en toe vast. Pas als ik de accu eruit haal -een paar minuten-, kan ik hem weer opstarten. Kan het zijn dat de accu vervangen moet worden?
Klinkt ook als ventilatie probleem. Doe eens een testje: zoek de opening waar de hete lucht naar buiten komt. Zet de laptop en blaas zo hard je kan door die opening. Wanneer je een stofwolk ziet, moet je verder gaan schoonmaken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

Bonjour schreef:Wanneer de pc wel goed opstart en na een tijdje stopt, dan een tijdje niets wil en na een uur het wel weer doet, heb je grote kans dat je een warmteprobleem hebt. De cpu's zijn beschermd tegen oververhitting en stoppen als ze te warm worden.
Heb je de pc wel eens open gehad en gekeken of de lucht er nog goed doorheen gaat? Ik heb eens een laptop gehad waar het leek of er een doekje voor het ventilatiegat zat.

Je mag van mij Linux installeren, maar je hebt kans dat je weer tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Een van de eerste dingen die ik gedaan heb is de pc openmaken en schoonmaken. Dat doe ik zowiezo regelmatig. Een nevenfunctie van een pc is namelijk stofzuiger. Na het schoonmaken bleef het probleem. Ik heb ook een hardware monitor die de temperatuur meet en de temperatuur is goed. Maar zoals Dat beloof ik al opmerkte, xp is gewoon oud en versleten en moet vervangen worden. 10 lijkt me helemaal niks omdat het blijkbaar een eigen leven leid (lang leve de privacy!) dus Linux mint.

Eerst maar even wat back ups maken.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik begrijp goed dat de PC "bevriezen" kan door oververhitting? :)
Ik wens u alle goeds
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Ik heb een laptop met windows 10 erop. Het werkt, maar echt happy ben ik er niet mee.
Sinds mijn eerste tablet, gebruik ik de laptop steeds minder.
Nu ook een Chromebook en die gebruik ik en mijn vrouw het tablet. We kunnen dat omwisselen naar behoefte omdat beide accounts erop staan en via de cloud in principe alles synchroniseert. De laptop gebruik ik alleen als mijn navigatie systeem of iets dergelijks bij gewerkt moet worden.
Chromebook werkt ongeveer 8 a 9 uur op een accu en duurt ongeveer 1 tot 1 1/2 uur voor opladen tijdens gebruik.
Tablet werkt iets minder lang, maar laas ook vlot.
Openklappen en werken voor chromebook en tablet. Geen langdurig opstarten en systeem updates staan er binnen een paar minuten op.

Het leuke is ook, dat ik mijn vrouw via het chromebook vaak kan helpen met invoeren van contacten( ze is een beetje digibeet) via haar account op chromebook. Ze ziet het gelijk verschijnen.
die er niet is,
maar hem toch vind.
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

Peter van Velzen schreef:Ik begrijp goed dat de PC "bevriezen" kan door oververhitting? :)
Binnen in een pc gelden andere natuurwetten. :wink:
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik begrijp nooit goed vanwaar die afkeer van windows gebruik het al sinds win 95 en met mij, mag ik zeggen 90 % van de wereld bevolking?
Win 10 loopt als een trein en er is nog geen geheime dienst aan de deur geweest. Jullie schatten jullie belangrijkheid veel te hoog in. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

@ Fish:

Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Readburd schreef:@ Fish:

Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen.
NIet als je voorop loopt!
Ik wens u alle goeds
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Bonjour schreef: Klinkt ook als ventilatie probleem. Doe eens een testje: zoek de opening waar de hete lucht naar buiten komt. Zet de laptop en blaas zo hard je kan door die opening. Wanneer je een stofwolk ziet, moet je verder gaan schoonmaken.
Je kunt wel eens gelijk hebben. Sinds 2 dagen niet meer vastgelopen. Ik heb de stofzuigerslang erop gezet. Er zal nog wel meer schoongemaakt moeten worden. Maar.... dat zien we later dan wel weer.
@Bonjour; Bedankt! :thumbright:
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Storm schreef:
Bonjour schreef: Klinkt ook als ventilatie probleem. Doe eens een testje: zoek de opening waar de hete lucht naar buiten komt. Zet de laptop en blaas zo hard je kan door die opening. Wanneer je een stofwolk ziet, moet je verder gaan schoonmaken.
Je kunt wel eens gelijk hebben. Sinds 2 dagen niet meer vastgelopen. Ik heb de stofzuigerslang erop gezet. Er zal nog wel meer schoongemaakt moeten worden. Maar.... dat zien we later dan wel weer.
@Bonjour; Bedankt! :thumbright:
Kijk uit met de stofzuiger, zet hem op de laagste stand.
die er niet is,
maar hem toch vind.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Fish schreef:Ik begrijp nooit goed vanwaar die afkeer van windows gebruik het al sinds win 95 en met mij, mag ik zeggen 90 % van de wereld bevolking?
Wordt afgeleverd zodat de meeste mensen uiteindelijk hun dagelijks werk vanaf een admin account doen.
Offert easy to use op voor easy to learn.
Bied weinig keuze aan gebruikers om zijn werkomgeving in te stellen.
Daardoor zit het vaak eerder in de weg dan dat het helpt. (Ik vind copy-pasten tussen applicaties op windows steeds een frustrerende bezigheid omdat windows de actieve window steeds naar voor haalt. -- Yuk)
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
ingenieus
Geregelde verschijning

Bericht door ingenieus »

Readburd schreef:Maar goed, ik zal me verder verdiepen in Linux mint, installeren moet te doen zijn voor mij. Doctor who en Maria, bedankt voor jullie antwoorden.
Verdiep u dan hier. Staat alles wat je moet weten om een werkende linux pc te realiseren. Voor een oudere machine het best Lubuntu of Mint gebruiken.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

axxyanus schreef:Bied weinig keuze aan gebruikers om zijn werkomgeving in te stellen.
Daardoor zit het vaak eerder in de weg dan dat het helpt. (Ik vind copy-pasten tussen applicaties op windows steeds een frustrerende bezigheid omdat windows de actieve window steeds naar voor haalt. -- Yuk)
Ja, dat kan natuurlijk, ik ben een niet veeleisende gebruiker.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie