Nieuw hier / ff voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Boerenverstand
Forum fan

Re: Nieuw hier / ff voorstellen

Bericht door Boerenverstand »

Welkom Kasper
Kasper_JopiN schreef:Betreft de zekerheid; je weet toch wel dat sinds de verlichting mensen structureel in hun denken aan vanalles zijn gaan twijfelen. Het idee hierachter is om antwoorden te krijgen. Maar jongeren ervaren dit tegenwoordig vaak niet als iets positiefs, ze zoeken iets waar ze aan kunnen vasthouden. Dit hoeft niet altijd religie of geloof te zijn.
Dat men iets zoekt waaraan men zich kan vasthouden, kan ik mij voorstellen. Ik zoek en heb veel gezocht, maar het lijkt juist of er elke keer minder is om aan vast te houden. Dit op meerdere vlakken van mijn leven.

Ik moet nu aan mijn vader denken in de laatste dagen van zijn leven. Hij werd wakker, bekeek zijn hand aandachtig en deed de volgende uitspraak: "I can see my hand, I'm alive!"

Maar door de morfine zag hij ook grappige filmpjes op het plafond, waardoor hij moest lachen. Ondertussen was "God zo groot, daar konden we geen voorstelling van maken."

Dat laatste klopt; ik kan mij er geen voorstelling van maken. Misschien zijn er uiteindelijk geen zekerheden?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Boerenverstand schreef:Welkom Kasper
Kasper_JopiN schreef:Betreft de zekerheid; je weet toch wel dat sinds de verlichting mensen structureel in hun denken aan vanalles zijn gaan twijfelen. Het idee hierachter is om antwoorden te krijgen. Maar jongeren ervaren dit tegenwoordig vaak niet als iets positiefs, ze zoeken iets waar ze aan kunnen vasthouden. Dit hoeft niet altijd religie of geloof te zijn.
Dat men iets zoekt waaraan men zich kan vasthouden, kan ik mij voorstellen. Ik zoek en heb veel gezocht, maar het lijkt juist of er elke keer minder is om aan vast te houden. Dit op meerdere vlakken van mijn leven.

Ik moet nu aan mijn vader denken in de laatste dagen van zijn leven. Hij werd wakker, bekeek zijn hand aandachtig en deed de volgende uitspraak: "I can see my hand, I'm alive!"

Maar door de morfine zag hij ook grappige filmpjes op het plafond, waardoor hij moest lachen. Ondertussen was "God zo groot, daar konden we geen voorstelling van maken."

Dat laatste klopt; ik kan mij er geen voorstelling van maken. Misschien zijn er uiteindelijk geen zekerheden?
Hallo Kasper. Welkom.

Over wat Boerenverstand schrijft:
Als je diep genoeg kijkt zie je dat wij ons werkelijk nergens 'aan kunnen vasthouden'.
Dat noem ik een 'niveau van abstractie' want het is maar de vraag waarnaar een mens op zoek is, dus op welk 'level' hij/zij naar de dingen kijkt.

En de omnipotent (of hoe je dat ook wilt noemen) is ook naar mijn idee zo groot, dat wij er ons vrijwel niets bij kunnen voorstellen. Wel kan zulks toch wat oriëntatie geven... en mensen geven daar dan een draai aan.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat verwachtte je toen je je hier aanmeldde?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Kasper_JopiN
Forum fan

Bericht door Kasper_JopiN »

Bonjour schreef:Wat verwachtte je toen je je hier aanmeldde?
Open gesprekken en niet teveel op de man gericht.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

welkom

Ik hoop dat je hier veel leert.
Martim Cymbron -
Kasper_JopiN
Forum fan

Bericht door Kasper_JopiN »