We hebben een keuze: Of een truitje, of verhuizen naar hoger gelegen gebieden, als het water ons tot aan de lippen komt. Zeg het maar. We lopen overigens wel het risico dat de bewoners van het heuvelland, ons terug willen sturen waar we vandaan kwamen. "Opvang in de (laaggelegen) regio, zo noemt men dat.dikkemick schreef: ↑08 feb 2018 12:48 Zojuist.
Mij werd ooit verweten dat ik (desnoods) had gekozen voor zwarte stroom, als het maar de goedkoopste variant was. Na het zien van Lubach sta ik weer helemaal achter die beslissing.
Wat worden we toch belazerd met z'n allen!! En daardoor voel ik me als braaf (energie)belasting afdragend burger flink genomen als je spotjes tegenkomt waarin wordt geadviseerd een extra truitje aan te trekken.
In de kou
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: In de kou
Ik wens u alle goeds
Heb kennis die bij NUON werkt en die had me al eens verteld over de biomassa-bijstook, waardoor ze aan de eisen bleven voldoen.
Denk dat er voor stedelijke gebieden meer centrale oplossingen gezocht moeten worden. De energiemaatschappijen zijn niet armlastig en zouden in aardwarmtecentra kunnen voorzien. Voor de buitengebieden zal men meer individueel maatwerk moeten toepassen.
Zelf denk ik aan een kleine kernreactor in de schuur
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kernenergie is toch de meest rendabele voordelige schone variant?doctorwho schreef: ↑08 feb 2018 13:14Heb kennis die bij NUON werkt en die had me al eens verteld over de biomassa-bijstook, waardoor ze aan de eisen bleven voldoen.
Denk dat er voor stedelijke gebieden meer centrale oplossingen gezocht moeten worden. De energiemaatschappijen zijn niet armlastig en zouden in aardwarmtecentra kunnen voorzien. Voor de buitengebieden zal men meer individueel maatwerk moeten toepassen.
Zelf denk ik aan een kleine kernreactor in de schuur![]()
Moet toch meer mee te doen zijn, lijkt mij.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Peter, er is maar 1 ding dat ik verlang.Peter van Velzen schreef: ↑08 feb 2018 13:12We hebben een keuze: Of een truitje, of verhuizen naar hoger gelegen gebieden, als het water ons tot aan de lippen komt. Zeg het maar. We lopen overigens wel het risico dat de bewoners van het heuvelland, ons terug willen sturen waar we vandaan kwamen. "Opvang in de (laaggelegen) regio, zo noemt men dat.dikkemick schreef: ↑08 feb 2018 12:48 Zojuist.
Mij werd ooit verweten dat ik (desnoods) had gekozen voor zwarte stroom, als het maar de goedkoopste variant was. Na het zien van Lubach sta ik weer helemaal achter die beslissing.
Wat worden we toch belazerd met z'n allen!! En daardoor voel ik me als braaf (energie)belasting afdragend burger flink genomen als je spotjes tegenkomt waarin wordt geadviseerd een extra truitje aan te trekken.
OPENHEID van zaken!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
doctorwho schreef: ↑09 feb 2018 08:39Vooral de thoriumreactor
https://www.volkskrant.nl/opinie/thoriu ... ~a4119126/
Er staat:
Ik heb overigens altijd gedacht dat de fossielen brandstoffen lobby erachter zat, qua weerstand tegen kernenergie.Thorium is duurzaam, veilig, geeft geen CO2, kent geen afvalprobleem en levert grote hoeveelheden goedkope stroom. Waarom gebruiken we dat thorium daarom niet al lang? In 1963 heeft in de VS vijf jaar lang een MSR reactor uitstekend gewerkt. Maar met thorium kun je geen plutonium voor kernkoppen maken. Vermoedelijk is de VS om die reden gestopt. Sindsdien is over de hele wereld alleen in uranium geïnvesteerd en is de kennis over thorium naar de achtergrond verdwenen
Toch een complot.
Kunstmatige fotosynthese is ook nog een optie. Nu misschien nog niet maar voor de toekomst interessant.
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Wat is er mis met de natuurlijke?
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Wij wonen ook in zo'n toen nog niet geïsoleerd huis, oplevering 1970. We hebben al snel de muur laten volspuiten met steenwol, gemeente betaalde een deel van de kosten.
Een jaar of vijftien terug hebben we het dak geïsoleerd en binnenkort wordt de vloer gedaan en ook nu weer betaald de gemeente een deel.
Ik kan nog een bedrag terug verwachten van de gemeente als ik zonnepanelen laat plaatsen is er bij jullie niet zoiets mogelijk, Dikkemick?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Wij slapen ook nog met een raam open.
Ik was vorige week bij een boer die een nieuwe stal had laten bouwen. Die had een kant van zijn staldak volgelegen met panelen. Met de opgewekte stroom werden drie grote vaten met water verwarmd en een buffer gevormd voor de nacht. Is zoiets nog niet mogelijk voor huizen?
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Natuurlijk is dat mogelijk. Ik durf niet te beloven dat de gemeente vee in je huis goed vindt.Fish schreef: ↑11 feb 2018 23:32Ik was vorige week bij een boer die een nieuwe stal had laten bouwen. Die had een kant van zijn staldak volgelegen met panelen. Met de opgewekte stroom werden drie grote vaten met water verwarmd en een buffer gevormd voor de nacht. Is zoiets nog niet mogelijk voor huizen?
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Ik herhaal het nog een keertje; piepschuim in de kelder! Goedkoop en isolerend.Fish schreef: ↑11 feb 2018 23:25Wij wonen ook in zo'n toen nog niet geïsoleerd huis, oplevering 1970. We hebben al snel de muur laten volspuiten met steenwol, gemeente betaalde een deel van de kosten.
Een jaar of vijftien terug hebben we het dak geïsoleerd en binnenkort wordt de vloer gedaan en ook nu weer betaald de gemeente een deel.
https://houhetwarm.nl/isolatiemateriale ... chuim-eps/
Het rendement van natuurlijke fotosynthese is veel te laag om te kunnen toepassen als energiebron voor de mens.
Planten zijn niet geëvolueerd met als doel om te dienen als biomassa voor de mens.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Donald Trump denkt daar anders over. Hij wil mooie schone plantenresten delven en verbranden.lanier schreef: ↑12 feb 2018 12:09Het rendement van natuurlijke fotosynthese is veel te laag om te kunnen toepassen als energiebron voor de mens.
Planten zijn niet geëvolueerd met als doel om te dienen als biomassa voor de mens.
Ik wens u alle goeds