Voor beiden geldt: ze zijn eindig, ze zullen zichzelf de das om doen.
De reden daarvan is grappig genoeg dezelfde: "Het zijn sterke schouders die de weelde van de macht kunnen dragen".
Moderator: Moderators
Ja, precies!De Encyclopedist schreef: ↑01 mar 2018 10:20Ze zeggen wel eens dat Amerikanen hun eigen kont niet zonder kaart kunnen vinden. Het filmpje suggereert dat voor veel Amerikanen het zelfs mét een kaart niks wordt.Giovedico delle Fate schreef: ↑01 mar 2018 10:10 De (geografische) onwetendheid van de amerikanen kent geen grenzen...
Ja, en je trekt precies de conclusie waarop ik hoopte. Want het is niet alleen maar 'arme Kim', maar ook arme Trump, arme Poetin, arme Sadam, arme Assad, arme Nethanjaho, en zelfs arme 'ons'. Want als puntje bij paaltje komt zitten we allemáál in onze eigen gevangenis, waarin we geboren en getogen zijn.
Ooow.. spijker op z'n kop, Sofia!!
Kim weet dat hij nu serieus genomen moet worden. Daarom wil hij met Trump praten. Dan kan hij de bevolking laten zien dat hij Kim Jong-Un met een zittende Amerikaanse president heeft gesproken. Dat is zijn vader en opa nooit gelukt. Dan ziet de bevolking dat ze als klein landje serieus wordt genomen. Hij zal proberen om de sancties te verlichten maar niet tegen elke prijs. Eerst maar zien of de ontmoeting plaats zal vinden. Waar is al een hele opgave.sofia schreef: ↑11 mar 2018 12:11 Weet je wat ik denk? Dat Kim Jong-un door de Olympische Spelen het verschil heeft gezien tussen zijn eigen grimmig voortmarcherende leger en de feestelijke optocht van elkaar goedgezinde sportmensen uit de hele wereld. Een voor hem totaal onbekende wereld van blijdschap en geluk. En dat hij nu denkt: dat wil ik óók!
Kim is als een kind dat in een duistere gevangenis geboren en getogen is, en voor het eerst ontdekt dat er ook nog een andere wereld bestaat. Die er in zijn ogen uitziet als een Utopie. Maar dat absoluut niet is. Er heerst precies dezelfde god van macht en mammon, maar dan bedekt met een laagje klatergoud.
Arme Kim, wat staat hem te wachten als hij zich gewonnen geeft'?
Ik denk dat Kim maar een heel klein (kinder-)denkraampje heeft, met een al even kinderlijk verwachtingspatroon: een goedkeurende aai over zijn bol. Die heeft hij waarschijnlijk van zijn leven nog niet gehad.lanier schreef: ↑11 mar 2018 15:12Kim weet dat hij nu serieus genomen moet worden. Daarom wil hij met Trump praten. Dan kan hij de bevolking laten zien dat hij Kim Jong-Un met een zittende Amerikaanse president heeft gesproken. Dat is zijn vader en opa nooit gelukt. Dan ziet de bevolking dat ze als klein landje serieus wordt genomen. Hij zal proberen om de sancties te verlichten maar niet tegen elke prijs. Eerst maar zien of de ontmoeting plaats zal vinden. Waar is al een hele opgave.sofia schreef: ↑11 mar 2018 12:11 Weet je wat ik denk? Dat Kim Jong-un door de Olympische Spelen het verschil heeft gezien tussen zijn eigen grimmig voortmarcherende leger en de feestelijke optocht van elkaar goedgezinde sportmensen uit de hele wereld. Een voor hem totaal onbekende wereld van blijdschap en geluk. En dat hij nu denkt: dat wil ik óók!
Kim is als een kind dat in een duistere gevangenis geboren en getogen is, en voor het eerst ontdekt dat er ook nog een andere wereld bestaat. Die er in zijn ogen uitziet als een Utopie. Maar dat absoluut niet is. Er heerst precies dezelfde god van macht en mammon, maar dan bedekt met een laagje klatergoud.
Kim Jong Un heeft het voor elkaar gekregen dat Noord-Korea als land serieus wordt genomen. Het regime is slimmer dan je denkt, ze spelen al decennialang een slim spelletje. Ook nu bepaalt hij de agenda:sofia schreef: ↑11 mar 2018 16:25Ik denk dat Kim maar een heel klein (kinder-)denkraampje heeft, met een al even kinderlijk verwachtingspatroon: een goedkeurende aai over zijn bol. Die heeft hij waarschijnlijk van zijn leven nog niet gehad.lanier schreef: ↑11 mar 2018 15:12Kim weet dat hij nu serieus genomen moet worden. Daarom wil hij met Trump praten. Dan kan hij de bevolking laten zien dat hij Kim Jong-Un met een zittende Amerikaanse president heeft gesproken. Dat is zijn vader en opa nooit gelukt. Dan ziet de bevolking dat ze als klein landje serieus wordt genomen. Hij zal proberen om de sancties te verlichten maar niet tegen elke prijs. Eerst maar zien of de ontmoeting plaats zal vinden. Waar is al een hele opgave.sofia schreef: ↑11 mar 2018 12:11 Weet je wat ik denk? Dat Kim Jong-un door de Olympische Spelen het verschil heeft gezien tussen zijn eigen grimmig voortmarcherende leger en de feestelijke optocht van elkaar goedgezinde sportmensen uit de hele wereld. Een voor hem totaal onbekende wereld van blijdschap en geluk. En dat hij nu denkt: dat wil ik óók!
Ik denk dat je hier een inschattingsfout maakt. Het verhaal gaat dat Kim in Zwitserland is opgeleid en bijvoorbeeld het Engels, Frans en Duits machtig is. De wijze waarop hij zijn positie geconsolideerd heeft en de wereld bespeeld is bepaald meedogenloos en zeker niet dom. Als er weddenschappen afgesloten kunnen worden op wie er het beste uitkomt zou ik eerder op Kim wedden dan op Trump, als je begrijpt at ik bedoel.