Beperkingen van dit forum #Safari

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Beperkingen van dit forum

Bericht door Fenomeen »

doctorwho schreef: 05 mar 2018 19:07 Wel is het inderdaad aan te raden als je een langer epistel wil produceren en al doende nog research via andere browserschermen te doen een textdocje lokaal als basis te nemen.
Dit is onhandig en in de praktijk doen mensen het toch niet.
Veel makkelijker is om dit automatisch door een browser plugin te laten doen.
Probleem (voor mij); vroeger was er een plugin die met de meeste browsers werkte maar die bestaat niet meer.
Hier zijn andere plugins voor in de plaats gekomen met allemaal voor- en nadelen, die vaak ook nog eens maar met één bepaalde browser samenwerken.
Zodoende is het voor mij niet mogelijk om snel iets uit te testen en daarnaast heb ik daar geen zin in. :D
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Fenomeen schreef: 05 mar 2018 19:13
doctorwho schreef: 05 mar 2018 19:07 Wel is het inderdaad aan te raden als je een langer epistel wil produceren en al doende nog research via andere browserschermen te doen een textdocje lokaal als basis te nemen.
Dit is onhandig en in de praktijk doen mensen het toch niet.
Veel makkelijker is om dit automatisch door een browser plugin te laten doen.
Probleem (voor mij); vroeger was er een plugin die met de meeste browsers werkte maar die bestaat niet meer.
Hier zijn andere plugins voor in de plaats gekomen met allemaal voor- en nadelen, die vaak ook nog eens maar met één bepaalde browser samenwerken.
Zodoende is het voor mij niet mogelijk om snel iets uit te testen en daarnaast heb ik daar geen zin in. :D
Ik snap je dilemma en frustratie. Ik denk dat je er niet veel aan kunt veranderen, omdat het in de software zit. En die heb jij niet geschreven.
Wat je kunt doen is proberen e.e.a. aanhangig te maken bij de software leverancier.
En verder verdient het m.i. aanbeveling de gebruikers van dit forum attent te maken op de risico's. Vooral ook omdat juist op dit forum mensen dikwijls lange epistels schrijven.

Succes ermee!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mjaah, het lijkt niet het https probleem te zijn en afaik hebben we nooit klachten over Safari gekregen.
Qua kennis ben ik dan uit getut.
Over de software van dit forum weet ik zo goed als niks, misschien dat een tech mod je hier meer over kan vertellen.

Het is in ieder geval verschrikkelijk onhandig.

PS Mooie avatar!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Op elke website wordt je sessie (= contact tussen gebruiker en server) na een tijdje verwijderd. Vanaf dat moment ben je ingevulde maar niet opgeslagen gegevens kwijt. Dat gebeurt omdat elke sessie geheugen vraagt op de server. Aangezien de server niet weet of de gebruiker definitief weg is of tijdelijk weg is, beëindigt ie de sessie. Bij een bank kan dat al na 10 minuten zijn hier op het forum is het een uur. Bij de bank spelen veiligheid en aantallen bezoekers een rol om het kort te houden.
Je kan hierop inspelen door bij het inloggen ook "onthouden' aan te vinken. Dan wordt een nieuwe sessie aangemaakt als de oude verlopen is.
Bij sommige browsers is het ook mogelijk naar de vorige pagina te gaan. (pijl naar links) Het kan zijn dat je de oude pagina terug krijgt. Heb je lang over het typen gedaan en wil je snel veilig opslaan, doe dan CTRL-A, CTRL-C. Mocht het misgaan, ga je terug en indien de tekst niet getoond wordt, doe je CTRL-V
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

TS schrijft dat dit ruim binnen een uur gebeurt. :?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vandaag had ik nog een bericht heel lang staan.
Dat gebeurt mij regelmatig, omdat ik door de dag van alles door elkaar doe.
Ik weet niet na hoe lang, maar ik krijg heel vaak in rood, dat mijn sessie is verlopen en na 1 klik ben ik er dan weer.
Gewoon in het scherm waar ik bezig was geweest.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Giovedico delle Fate schreef: 05 mar 2018 16:36 Als je dus een (langer) bericht wilt schrijven, verdient het aanbeveling om dat in een ander programma te doen, en vervolgens te copy-pasten (knip en plak) in dit forum.
Een andere mogelijkheid is om, vóór je op de knop 'Verstuur" klikt, eerst je hele verhaal te kopieëren, zodat je het in geval van verlies in elk geval nog kunt reproduceren.
Ik schreef een reaktie op de e-mail die je mij verstuurde, waarin ik je dezelfde raad geef. Maar ik zie nu dat je het zelf al uitgedokterd hebt. Ik heb er zelf een gewoonte van gemaakt om het laatste wat je voorstelt altijd uit te voeren bij een langere tekst.
Ikzelf word nooit uitgelogd, maar om diverse andere redenen kan het ook fout gaan, dus deze tip is belangrijk. De tip wordt regelmatig gegeven wanneer er weer een nieuwe forummer over klaagt. Maar het is een goed idee om het ergens als mededeling een blijvende plek te geven, wellicht bij de regels en algemene informatie.
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Freethinker hoort gewoon te werken, ook met Safari.
Ik kan alleen zeggen dat we het probleem hier nooit eerder gehoord hebben van andere Safari gebruikers.
En Mac-ers kennende; die hadden zich echt wel gemeld. ;)

Ik zou aan een mod vragen om Safari in de topictitel te vermelden, misschien dat dit nog iets oplevert.
En aan jou om het in een andere browser te proberen.
Om het probleem te kunnen lokaliseren, ik ga je geen andere browser aanraden.

De freethinker cookies verwijderen baatte niet?
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Ik zit ook op safari en word er ook stelselmatig uitgegooid.
Wijt het aan mijn internet en gebruik steeds de < >knoppen nadat ik er weer in ben.

Zet wel twee sessie open, omdat ik dan wel ingelogd blijf als diegene waarbij ik reageer eruit wordt geknikkerd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: 05 mar 2018 21:31 Ik zou aan een mod vragen om Safari in de topictitel te vermelden, misschien dat dit nog iets oplevert.
Ik heb er iets achter geplempt. Voor de rest is het een bekend cliché, als je een lang stuk schrijft zet het eerst even in iets anders. En breng het daarna naar het forum.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: Beperkingen van dit forum #Safari

Ik denk dat het niets met Safari te maken heeft. De uitleg van de tijdspanne die je hebt alvorens automatisch te worden uitgelogd, verklaart voor mij genoeg.
Ik denk dat ik wel meer dan een uur aan het verdwenen stuk heb zitten schrijven, en mede daarom was ik ook zo pissig dat het verdwenen was. Ik heb alleen tijdens het schrijven nergens aan gemerkt dat ik uitgelogd was, dat kwam pas nadat ik op 'verstuur' had geklikt. Overigens kan ik het op mijn laptop dan doorgaans ook gewoon terughalen met de < knop, maar ik denk dat ik, in lichte paniek, iets raars heb gedaan, juist met de intentie het stuk niet te verliezen. Volgens mij heb ik een nieuw inlogscherm geopend (zodat het oude scherm nog zou blijven bestaan) en toe is er iets fout gegaan. Dikke pech. Een nieuwe dag, nieuwe kansen...
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

OK, ik heb een test gedaan, voor wat het waard is.

De test:
  • Ik heb een testbericht in dit forum geschreven, maar nog niet gepost.
  • Vervolgens heb ik alles gelaten voor wat het was, dus niet uitgelogd, niks, en ben de honden gaan uitlaten.
  • Toen ik ca. 10 minuten later terugkwam was mijn schermbeveiliging ingeschakeld (dat doe-ie altijd als ik 5 minuten inactief ben).
  • Ik heb de schermbeveiliging eraf gehaald en in mijn scherm stond nog netjes het testbericht. En rechtsboven stond naast mijn avatar ook mijn schermnaam, waardoor het leek of ik nog was ingelogd.
  • Volgende stap was op de knop 'Verstuur" klikken. Helaas bleek op dat moment dat ik niet meer was ingelogd, want ik kwam in het inlogscherm terecht.
  • Ik was in een tijdsbestek van 10 minuten inactiviteit dus al uitgelogd!
  • Vervolgens ingelogd, waarna ik in een nieuw, leeg reactiescherm kwam van hetzelfde forum topic... Er was dus wel onthouden dát ik een reactie aan het plaatsen was, en ook in welk topic, maar de tekst was weg omdat er een nieuw, leeg scherm werd geopend..
  • Met de "Ga naar vorige pagina" knop van mijn browser kon ik wel weer terug naar 2 schermen eerder, en voilà, daar stond de door mij getypte tekst nog.
Wat leert dit mij?
  • Er zit wel degelijk een fout, of stommiteit in de gebruikte forumsoftware (phpBB). Daar kan Freethinker niks aan doen.
  • De software zou aldus moeten werken:
  • Als je blijkt te zijn uitgelogd terwijl je op de "Verstuur" knop klikt, moet je, na in het volgende scherm te hebben ingelogd, terug worden gestuurd naar de vorige pagina. En hup, opgelost is het probleem.
Wie gaat dit bij phpBB aanhangig maken? Misschien is er wel een update van de software?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

We lopen 1 versie achter, maar ik zie dat er op de nieuwe versie ook problemen zijn.
https://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-15574

Ik denk eigenlijk eerder dat het een safari probleem is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bonjour schreef: 06 mar 2018 12:26 We lopen 1 versie achter, maar ik zie dat er op de nieuwe versie ook problemen zijn.
https://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-15574
Daar gaat het over Safari in iOS, en dat is natuurlijk een geheel andere kwestie.
Ik zal dezelfde test uitvoeren met de laatste versie van Firefox Je hoort van me.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Giovedico delle Fate schreef: 06 mar 2018 12:36
Ik zal dezelfde test uitvoeren met de laatste versie van Firefox Je hoort van me.
OK, net de test uitgevoerd, met exact hetzelfde resultaat. Het ligt dus niet aan Safari.
Als je me vertelt welke versie van phpBB jullie gebruiken, wil ik zelf wel een melding van dit probleem bij ze maken. Als je dat OK vindt, uiteraard...
Plaats reactie