Ook van deze sluier heb je al eens een tipje opgetild.Gershom schreef: ↑11 aug 2018 06:18 Ik denk wel dat je een helder beeld hebt omtrent een groot deel van mijn karakter. Maar er blijven altijd verborgen spoken.ik doe bijvoorbeeld mijn best om over te komen als evenwichtige oude man met een overdosis aan dierenliefde. En op papier lukt dat ook wel. In tegenspraak met die indruk ben ik echter een uitgesproken mensenhater.
En ik ben iemand, die soms tot mijn eigen spijt, ook mezelf daarin meen te herkennen, mijn aandacht op iets anders projecteer en misschien ook daardoor veel en vaak tussen de regels door denk te kunnen lezen.
Niet dat ik mensen haat, maar wel dat ik zwaar in ze teleurgesteld kan zijn, daar sterk emotioneel op kan reageren, en me dan terugtrek.
Maar dat is verminderd samen met de te hoge verwachtingen, die ik ooit koesterde.
Jij hebt het talent levendig en beeldend te schrijven, maar ook, wat je al aangeeft, toneel te spelen.
Of moet ik zeggen?: Alleen het beste van wat je in je hebt te publiceren.
Alleen lukte dat de laatste tijd niet zo goed.
De lichamelijke handicaps daartoe speelt je duidelijk parten.
Misschien heeft de warmte van de laatste weken daar nog een schepje bovenop gedaan?
Of lees ik toch teveel door mijn eigen bril.
Vooral ook dus je zelfkennis, jezelf daar steeds bij betrekkend en je niet beter voordoen dan je bent.O,er is een tijd geweest dat ik mensen best aardige wezens vond, maar die indruk is in de loop der jaren sterk afgenomen. Wij behoren op een lijst met gemene dieren. En als je dat niet met mij eens bent doe ik je wat.!!!
En dat met humor, oké in een sjagrijnige bui met sarcasme.
Lao Tse schreef ooit: "Wie de mensen kent heeft verstand; wie zichzelf kent, is verlicht."
Je hebt blijkbaar een harde leerschool gehad, Gershom.
Ooit op de wereld gekomen als baasje met veel vertrouwen in de mensen om zich heen, maar al heel vroeg geleerd dat niet alle mensen hetzelfde zijn. Nu een man met een heel andere realiteitszin over wat je kunt verwachten van mensen.
Weinig dus.
Koester je de verwachtingen van iets goeds niet, waarom dan nog teleurgesteld?
Ik hoop toch nog, dat je kunt zeggen: Niet alle mensen zijn hetzelfde.
(En ook niet alle honden.)
Wat bijzonder moet jouw vrouw zijn, dat ze jou met alles wat jij in jouw rugzak meesleept en met al je nukken accepteert en bij je is gebleven.
Maar ook jij bent dat, want wat zal zij gelukkig zijn als ze de partner gevonden te heeft, die ze eerder zo vaak niet bleek te hebben.