Postcode perikelen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: Postcode perikelen

Bericht door Mullog »

Het zullen de feestdagen wel zijn.

Van haar bedrijf had mijn vrouw een zelf uit te kiezen presentje geselecteerd bij https://www.mijntinteling.nl/. Dat zou vandaag bezorgd worden door de PostNL. De track and trace van PostNL gaf begin van de middag aan dat men was omgedraaid wegens een foute postcode. Over 10 dagen doen ze een nieuwe poging, mits dan de goede postcode bekend is.

Ik had eigenlijk niet verwacht met deze geschiedschrijving tot 2 pagina's op het forum te kunnen komen :cry:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Wij hebben een draadloze Dyson stofzuiger, gekocht in april 2017 voor het lieve sommetje van EURO 385. 2 maanden geleden hield hij er opeens in het halletje al mee op. Geen garantie meer en waarschijnlijk een kapotte accu. Vandaag heb ik, na het versturen van onderstaande klacht, een nieuwe accu besteld.
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik heb er gelijk een besteld.

Nochtans beantwoord u niet mijn vraag hoe ik een klacht kan indienen. Bij deze dus formeel. En ik zou een formele reactie op prijs stellen.

Ik vind het belachelijk dat ik voor een stofzuiger van € 385 weken op een accu moet gaan zitten wachten. Wat ik daarbij nog vervelender vind is dat mij wordt toegezegd dat ik een bericht krijg als ze weer leverbaar zijn en dat dit niet gebeurt. U kunt mij niet wijsmaken dat ik, zondag de stand van zaken nagevraagd hebbende, er op maandag ochtend opeens, als door een wonder accu’s in het magazijn verschenen zijn.

Verder wil ik u mededelen dat onze postcode 3 jaar geleden is veranderd van (postcode oud) naar (postcode nieuw). Ik zie dat niet terug in uw systeem waar (postcode nieuw) nog niet bekend is. Ik kan u verzekeren dat er artikelen met oude postcode bij ons niet bezorgd zijn omdat men het adres niet kon vinden. Het enige goede van dit hele verhaal is dat ik handmatig mijn adres kon invoeren.

Verder valt het gebrek aan empathie in uw reacties mij op. Ik zie niet eens een kleine verontschuldiging over de wanorde in uw bedrijf.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
In het kader van dit topic is alleen het vetgedrukte relevant :)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Vanmiddag hebben wij Sinterklaas met de kleinkinderen (we zijn dan met 4 volwassenen en 2 kinderen in de leeftijd tot 10 jaar). Omdat we geen zin hebben om te kokkerellen heeft mijn vrouw zojuist een paar pizza's bestelt. Bij het invullen van onze postcode kreeg zij de mededeling dat "Onze postcode niet in het bezorggebied valt". Dus nog maar een keer geprobeerd met de oude postcode. Et voilà, om 18:00 worden de pizza's geleverd :)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Weer eentje voor de verzameling.

Bij de praxis krijg je 70 eurocent korting per 100 airmiles en aangezien ik die nog een dikke 300 op mijn saldo had staan wilde ik mijn aankoop van een lampje van een fikse korting voorzien. Pasje gescand en aanvullend moest de postcode opgegeven worden (men wil er tenslotte marketing informatie uithalen). Maar mijn nieuwe (toch al weer oude, onderhand) postcode werd niet geaccepteerd. De oude leverde mij alsnog de korting op.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Mijn vrouw wilde vandaag een paar bloemen bestellen bij Actie van de dag. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. De nieuwe postcode werd niet geaccepteerd en op de oude wordt niet geleverd.
herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm »

Een tijdje niet op het forum geweest.

Ben in 2002 van postcode veranderd door annexatie. Twee jaar later een nieuwe straatnaam gekregen met nieuwe postcode. Het bedrijf dat ik in dezelfde gemeente heb heeft ditzelfde meegemaakt.

Alles wat ik hier lees van Mullog is bij ons ook gebeurd. Het heeft er tot op heden nog steeds toe geleid dat pakketten niet aankomen, ik steeds oude postcodes moet invoeren etcetera. Wel leuk is dat de postbodes hier blijkbaar mee om kunnen gaan want belangrijke brieven (rouwkaarten en geboortepost) komen nog steeds, zij het met wat vertraging aan met oude postcodes en woonplaats vermelding
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Voor de kroniek ende registratie. Vanmorgen kwam ik er weer een tegen, https://www.makelaarwijzer.nl/. Onze oude postcode wordt wel geaccepteerd, de nieuwe niet.

Voor de goede orde. De aanpassing van de postcode is begin 2017 geweest :!: :!: :!:

Wat ik mij af begin te vragen is als wij het huis ooit verkopen en de nieuwe bewoners trekken erin. Zou het dan handig zijn ze de oude postcode nog mee te geven voor het geval ze tegen dit probleem aan lopen :scratch:
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ik heb de Nederlandse spoorwegen ooi toestemming gegeven mij te benaderen voor het invullen van enquêtes. Vandaag was het weer zover. Over hoe mijn treinreis van en naar een locatie was verlopen. Daarbij ook vragen over de reis van en naar de betreffende stations. En of ik dan de locatie wilde aangeven met de postcode.

Natuurlijk de postcode van mijn woonadres ingevuld (voor de duidelijkheid, de nieuwe, die ondertussen eigenlijk ook alweer oud is). Tot mijn verbazing was op een bevestigingsscherm met een kaartje met mijn thuisadres de nieuwe postcode geconverteerd naar de oude. Er gebeuren automagisch soms vreemde dingen in ICT land.

Overigens heeft mijn vrouw iets niet besteld bij de Zeeman omdat men daar de "nieuwe" postcode (nog) niet kent en de ervaring inmiddels leert dat op de "oude" postcode bestellen tot onbezorgbaar leidt vanwege adres onbekend bij PostNL, DHL en andere bezorgdiensten. Hoewel de bezorgdienst van een Pizzaboer dan wel weer bezorgt op het juiste adres bij noodgedwongen gebruikmaking van de "oude" postcode omdat de "nieuwe" postcode daar nog steeds niet herkend wordt.

Ik vraag mij af of dit ooit nog weleens op orde komt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 11 dec 2023 10:08Ik vraag mij af of dit ooit nog weleens op orde komt.
Er is één bron database:
  • De BAG [Basisregistraties Adressen en Gebouwen]
    is onderdeel van het overheidsstelsel van basisregistraties.
    Gemeenten zijn bronhouders van de BAG.
  • BAG Viewer gratis gebruiken
    • Met de BAG Viewer kunt u online via een kaart of luchtfoto actuele gegevens van woningen en andere gebouwen bekijken. Denk aan gegevens als bouwjaar, gebruiksdoel en oppervlakte. De BAG Viewer is gratis en u mag de gegevens zoveel gebruiken als u wilt. Aan dit gebruik zitten geen voorwaarden.
    BRON: BAG Viewer: bouwjaar, oppervlakte en meer op online kaart

Via Zoeken in Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) kan je zoeken in De BAG en
aldus controleren of in de BAG de juiste gegevens staan betreffende jouw woning.

Ik heb ff gechecked en ieder adres waar ik ooit gewoond heb wordt meteen gevonden
zodra ik het betreffende postcode huisnummer combinatie intoets. Maar ja, waarschijnlijk zijn die gegevens dus nooit gewijzigd. Belangrijker is natuurlijk of jouw BAG-gegevens juist en éénduidig zijn gewijzigd. ff Checke dus?

Als iedereen [ieder appje?] nou maar gebruik maakte van die ene database, of indien men daarvan om moverende redenen een kopie gebruikt dat men die kopie dan iedere dag/week/maand[?] zou updaten, dan zou het snel op orde zijn.

Ik verwacht dat aan het up to date blijven van het kopie van die ene database, De BAG, een kostenplaatje hangt. Het ontwerp en implementatie van een systeem wat gebruik maakt van een kopie van die ene database, De BAG, is echter eenvoudiger [goedkoper!] dan het ontwerp en implementatie van een systeem wat rechtstreeks [gratis?] gebruik maakt van die ene database, De BAG. Wat zeker ook mee zal spelen tijdens systeem ontwerp zal de overweging zijn dat men in principe altijd online wil zijn en derhalve niet/minder afhankelijk wil zijn van het door de overheid beheerde BAG.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 12 dec 2023 02:19
Mullog schreef: 11 dec 2023 10:08Ik vraag mij af of dit ooit nog weleens op orde komt.
Er is één bron database: ...
Ik ben zeer bekend met de basisregistraties in Nederland. Als ICT' er ben ik bij verschillende betrokken geweest. Maar bedrijven maken er vaak geen gebruik van. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van Google maps met een automatische koppeling. Ik vermoed dat mijn gedoe wordt veroorzaakt doordat Google niet voor updates zorgt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 12 dec 2023 06:48
HierEnNu schreef: 12 dec 2023 02:19
Er is één bron database: ...
Ik ben zeer bekend met de basisregistraties in Nederland. Als ICT' er ben ik bij verschillende betrokken geweest. Maar bedrijven maken er vaak geen gebruik van. Er wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van Google maps met een automatische koppeling. Ik vermoed dat mijn gedoe wordt veroorzaakt doordat Google niet voor updates zorgt.
Als het bij de BAG in orde is, dan moet je inderdaad afwachten of het ooit in orde komt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Plaats reactie