Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
laat ik even wat posten om te toetsen wat een gemiddelde freethinker hier ervan vind
Zelf vind ik de opsluiting of isolatie van honderd duizenden mensen te ver gaan of zelfs het cruiseschip incident...
communistisch china snap ik nog vanuit de cultuur, maar hier in het westen zoals nu al 50000 mensen in italie hun vrijheid wordt ontnomen?
naar mijn idee is de geest uit de fles en is het niet meer mogelijk het virus te stoppen.
Ik ben van mening dat je moet doen wat je kan om niet besmet te raken maar om reis restricties op te werpen..wat zou ervan vinden als je bijv Amsterdam niet meer in of uit kan? of op een cruiseschip zit en maar moet wachten totdat je besmet raakt.
tast dit je recht niet aan om te gaan staan waar je wilt?
mijn mening laat mensen vrij om te reizen, zorg voor goed hygiene en laat het gaan….
Zelf vind ik de opsluiting of isolatie van honderd duizenden mensen te ver gaan of zelfs het cruiseschip incident...
communistisch china snap ik nog vanuit de cultuur, maar hier in het westen zoals nu al 50000 mensen in italie hun vrijheid wordt ontnomen?
naar mijn idee is de geest uit de fles en is het niet meer mogelijk het virus te stoppen.
Ik ben van mening dat je moet doen wat je kan om niet besmet te raken maar om reis restricties op te werpen..wat zou ervan vinden als je bijv Amsterdam niet meer in of uit kan? of op een cruiseschip zit en maar moet wachten totdat je besmet raakt.
tast dit je recht niet aan om te gaan staan waar je wilt?
mijn mening laat mensen vrij om te reizen, zorg voor goed hygiene en laat het gaan….
Martim Cymbron -
- Boerenverstand
- Forum fan
Het is voor mij al een poos duidelijk dat het onafwendbaar is dat het virus hier zal komen. Nu is het zaak deze nieuwe werkelijkheid te accepteren.
Het is niet handig als het virus overal tegelijkertijd uitbreekt. Onze ziekenhuizen zitten al helemaal vol met de "normale" patienten. Hoe de extra patienten te behandelen?
Om het "normale" leven te laten doorgaan, heb je een bepaalde hoeveelheid werknemers nodig, in bijna elke tak van arbeid.
Met restricties kan je misschien de verspreiding enigszins remmen, waardoor het mogelijk is meer gezonde mensen vrij te houden voor de nodige (eventueel onmisbare) arbeid.
Daarbij is het dan wellicht mogelijk behandelingen van zieken beter te verspreiden over tijd en plaats.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Het gaat om de snelheid van verspreiding te beïnvloeden. Dat geeft tijd om naar een vaccin te zoeken en het zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niet overvol worden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Lijdt u ook al aan coronastressmoeheid?
Moeders durft de deur niet meer uit.
Moeders durft de deur niet meer uit.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ik heb een hoop boodschappen in huis en wij blijven hier lekker in ons holletje weggekropen.
Alleen in de tuin is nog zat werk, nu alles veel te vroeg aan het uitlopen is.
Gelukkig zit ik niet in een mensenpakhuis en heb ik hier de ruimte en de keuze wanneer ik mijn boodschappen moet doen.
Luisterend en kijkend naar het nieuws.
https://www.ad.nl/nieuws/live-extra-toe ... ~a43f7b86/
Het is ook werkelijk en overal op allerlei vlakken raak.
15:21 Nu is onze Van Gogh voorlopig voor niks naar Japan gegaan?
Een van de beroemde schilderijen van zonnebloemen van Vincent van Gogh is door de coronauitbraak voorlopig voor niemand te zien, meldt The Art Newspaper. Het gaat om het exemplaar van de National Gallery in Londen dat is uitgeleend aan een museum in Tokio. Waar de Nederlandse kunstenaar zeer geliefd is.
De Japanse kunsttempel heeft in verband met de uitbraak van het virus besloten de opening, komende dinsdag, van een expositie met onder meer de Zonnebloemen voorlopig te schrappen. Het Japanse cultuurministerie wil volgens de kunstkrant dat alle nationale musea de komende twee weken dicht blijven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Eén groot live blog, op welk scherm ik ook kijk.
Heb voor de zekerheid wel flink wat hardware besteld ivm prijsstijgingen dus overlijden komt momenteel slecht uit.
Tuinkriebels?
Heb de bonenzaden al in huis, gisteren naar pootaardappels gekeken en naar wietzaadjes.
Het wordt toch nog even wachten.
Dettol is in, wijwater is uit, dat is het laatste coronanieuws.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Gelukkig hebben een troost:
Geruststellende woorden van Trump, maar een onheilspellende nieuwe corona-patiënt
Geruststellende woorden van Trump, maar een onheilspellende nieuwe corona-patiënt
Maar ongeveer op hetzelfde moment maakte een van die instituten, het Centre for Disease Control (CDC) bekend dat het nieuwe coronavirus voor het eerst is vastgesteld bij een Amerikaan die geen bekende band heeft met China of een ander land waar de ziekte heerst. Dat kan betekenen dat het virus al algemener voorkomt onder de Amerikaanse bevolking dan tot nu toe uit ziektegevallen en tests bekend was.
En met zijn uitspraken nam de president, zonder het met zoveel woorden te zeggen, afstand van de mening van zijn deskundigen dat het coronavirus op enig moment ook in de VS om zich heen zal grijpen.
Trump roemde de middelen die VS ter beschikking hebben om een epidemie in een vroeg stadium tegen te houden. Hij citeerde een rapport (https://www.ghsindex.org) van de Johns Hopkins Universiteit waarin werd vergeleken hoe goed voorbereid landen daarvoor toegerust zijn. Daarin staan de VS bovenaan (met Groot-Brittannië als tweede en Nederland op nummer 3).
- Boerenverstand
- Forum fan
Ik ben eerder bang voor lege supermarkten, dan voor het virus zelf. Misschien wat overdreven, maar ik heb een klein voorraadje aangelegd om het een poosje zonder supermarkt te kunnen stellen. Zoals ik hier al eerder aangaf, weet ik dat ik verder niet zoveel kan doen. Het virus ga ik maar gewoon afwachten.
In de supermarkt; binnen en buitenkant van produkten gaan vaak door mensenhanden. Daar valt niet veel aan te doen. Dan de kassa nog: aangeraakt produkt (mede door mijzelf aangeraakt) op lopende band, kassamedewerker pakt het met de handen en scant het produkt, vervolgens op andere lopende band en/of weer in karretje; winkelwagentjes, die worden door iedereen vastgehouden.
Eventueel virus zit nu ook op lopende band. Volgende klant legt produkt hierop neer....enz. Mensen met smetvrees hebben het nu extra zwaar, vrees ik.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Het virus overleeft niet lang op oppervlaktes. Besmetting vindt plaats via rechtstreekse overdracht tussen mensen op minder dan 3 meter afstand.Boerenverstand schreef: ↑28 feb 2020 21:28 In de supermarkt; binnen en buitenkant van produkten gaan vaak door mensenhanden. Daar valt niet veel aan te doen. Dan de kassa nog: aangeraakt produkt (mede door mijzelf aangeraakt) op lopende band, kassamedewerker pakt het met de handen en scant het produkt, vervolgens op andere lopende band en/of weer in karretje; winkelwagentjes, die worden door iedereen vastgehouden.
Eventueel virus zit nu ook op lopende band. Volgende klant legt produkt hierop neer....enz. Mensen met smetvrees hebben het nu extra zwaar, vrees ik.
- collegavanerik
- Superposter
In Hubei wonen 60 miljoen mensen, daarvan hebben er tijdens de piek 60 000 de ziekte gekregen en is die daar nu afnemend. Er is dus ruwweg 1 promille kans dat je de ziekte krijgt. Van de zieken overlijdt er 3.5%. Ernstig, maar minder dan ebola. Vertaald naar Nederland betekent dat dus een piek van maximaal 18000 ziektegevallen en totaal 630 sterfgevallen.Bonjour schreef: ↑16 feb 2020 02:32 Als de cijfers een beetje correct zijn, is er een 2% overlijdens kans. Als dat virus bij onze deur komt is er 8% procent kans dat er iemand van ons gezin overlijdt. Het overlijden van de arts van 35 jaar geeft aan dat je geen 80 hoeft te zijn om eraan dood te gaan.
Niemand doet een autorit als ie 2% kans heeft eraan te sterven.
Wat moeten die Chinezen een angst hebben.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Maar dat is dan wel weer met alle maatregelen die daar getroffen zijn. Die heeft de besmettingskans drastisch verlaagd.collegavanerik schreef: ↑29 feb 2020 00:56 In Hubei wonen 60 miljoen mensen, daarvan hebben er tijdens de piek 60 000 de ziekte gekregen en is die daar nu afnemend. Er is dus ruwweg 1 promille kans dat je de ziekte krijgt. Van de zieken overlijdt er 3.5%. Ernstig, maar minder dan ebola. Vertaald naar Nederland betekent dat dus een piek van maximaal 18000 ziektegevallen en totaal 630 sterfgevallen.
Een aardig artikel in de Volkskrant
Wat ik zelf ook al vermoedde is dat net als bij griep ook mild verloop bestaat, waarbij de betrokkene niet in de statistiek meegenomen wordt.
Het meest zinvolle blijft handen wassen. Natuurlijk wel zorgvuldig dus "altijd is Kortjakje ziek" volledig uitzingen
Wat ik zelf ook al vermoedde is dat net als bij griep ook mild verloop bestaat, waarbij de betrokkene niet in de statistiek meegenomen wordt.
Het meest zinvolle blijft handen wassen. Natuurlijk wel zorgvuldig dus "altijd is Kortjakje ziek" volledig uitzingen
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... urce=emailHoe groot is de overlijdenskans?
Volgens de officiële tellingen zal zo’n 2,4 procent uiteindelijk aan de ziekte overlijden. Maar dat getal is eigenlijk te hoog, omdat de hoge sterfte in de brandhaard Wuhan (4 procent) het gemiddelde omhoog trekt. Schrap de provincie Hubei uit de tellingen en de sterfte is nog ‘maar’ 0,4 procent, en buiten China 0,25 procent.
Al die getallen zijn nog volop in beweging, omdat er nog ernstig zieken in het ziekenhuis liggen, maar ook omdat er naar men aanneemt veel patiënten zijn met milde symptomen die niet in de statistieken zitten. De ‘taart’ van besmette patiënten zou dan groter zijn dan gedacht, en het percentage sterfgevallen dus kleiner – een fenomeen dat vaker optreedt bij nieuwe ziekten.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Non stop info over dit virus. Beroepsleuteraars verdienen er een goede boterham aan. Is er nog een coronavrije zender te vinden?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
En wij doen lekker mee, want het is tenslotte wereldnieuws.
Of we nu sceptisch zijn of niet.