Gelijk heb je. De schrift is het met je eens. Alles dat niet uit geloof gedaan is is zonde. Wanneer je niet echt gelooft in iets wat je doet dan ben je eigenlijk jezelf aan het bedriegen. Het is beter om te blijven bij wat je als waarheid aanneemt en van daaruit leven. Dan zal blijken of dat geloof terecht is of niet. Dan kun je je weg gaan zonder je zorgen te maken.heeck schreef: ↑18 okt 2022 19:33Zo ondertussen ga ik van iets simpelers uit, namelijk dat ik niet meer moet geloven dan ik me kan permitteren.“Barnabas” schreef: Hallo, mijn naam is Barnabas. Ik ben christen en niet christelijk opgevoed. De insteek van dit forum spreekt me geweldig aan, namelijk dat het gaat om ontmaskeren van onwaarheden in het geloof.
. . .
Knip
. .
Geloven is daarbij een zonder bewijs zo sterk voor waar aannemen dat ik mijn leven er naar in zou richten en hoeft niet religieus te zijn.
Vermaak je.
Roeland
Barnabas
Moderator: Moderators
Re: Hallo
Re: Hallo
Barnabas,
Je leest iets wat ik subiet niet bedoel, want ik heb niets met de schrift.
Even in andere woordkeus wat ik bedoel:
Geloven is altijd onverstandig; laat je er dus niet mee in.
Religieus geloven zeker want dan ga je geloven in iets dat geen bestaanswaarschijnlijkheid heeft.
En wat daar mee verkleefd is.
Seculier zomaar iets voor waar aannemen is onontkoombaar omdat het ondoenlijk is alles te controleren op het juist zijn van je verwachtingen.
Bij het nemen van een risico is mijn nuchtere advies geen risico’s op je te nemen waarvan je de gevolgen niet kunt dragen.
Wie begint met geloven moet weten waar en wanneer, waarom op te houden, anders is het eind zoek.
Roeland
Je leest iets wat ik subiet niet bedoel, want ik heb niets met de schrift.
Even in andere woordkeus wat ik bedoel:
Geloven is altijd onverstandig; laat je er dus niet mee in.
Religieus geloven zeker want dan ga je geloven in iets dat geen bestaanswaarschijnlijkheid heeft.
En wat daar mee verkleefd is.
Seculier zomaar iets voor waar aannemen is onontkoombaar omdat het ondoenlijk is alles te controleren op het juist zijn van je verwachtingen.
Bij het nemen van een risico is mijn nuchtere advies geen risico’s op je te nemen waarvan je de gevolgen niet kunt dragen.
Wie begint met geloven moet weten waar en wanneer, waarom op te houden, anders is het eind zoek.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Re: Barnabas
Welkom Barnabas!
Typische Avatarnaam ... hoewel, wellicht bedoel je 'die andere' ...
We zullen mekaar waarschijnlijk weinig tegen komen.
Ik wens je geen succes maar wel veel inzicht!
Over geloof in God en Jezus Christus en zo maak ik niet veel woorden [meer] vuil, mijn uitgesproken mening daarover kort en krachtig uitgebeeld:
Typische Avatarnaam ... hoewel, wellicht bedoel je 'die andere' ...
We zullen mekaar waarschijnlijk weinig tegen komen.
Ik wens je geen succes maar wel veel inzicht!
Over geloof in God en Jezus Christus en zo maak ik niet veel woorden [meer] vuil, mijn uitgesproken mening daarover kort en krachtig uitgebeeld:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Re: Barnabas
Welkom BarnabasBarnabas schreef: ↑18 okt 2022 14:15 Hallo, mijn naam is Barnabas. Ik ben christen en niet christelijk opgevoed. De insteek van dit forum spreekt me geweldig aan, namelijk dat het gaat om ontmaskeren van onwaarheden in het geloof. Zelf ben ik tot geloof gekomen en heb ontdekt dat er heel veel onwaarheden rondgaan over het geloof in God, Jezus Christus. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat er over Adam en Eva gezegd werd dat zij geen kinderen hadden en daarom geen voorouders konden zijn terwijl de weerlegging heel simpel was. Wie wil meedoen om bedrog aan te pakken en werkelijk rationeel te redeneren zodat we de waarheid ontdekken. Jullie proberen heel hard om aan te tonen dat Christus niet leeft maar dat ik hier ben overtuigd jullie.
Mag ik je vragen:
Kun je in 1 zin aangeven waarom je meent dat de christelijke God (die god waar vele christenen in geloven) bestaat?
En in een andere zin: Hoe kan het dat ik dit niet geloof?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick