Ik heb eens voor de verandering veel te veel gegeten deze kerstdagen!
Daar doe ik dan ook wel mijn best voor, letterlijk rondhangen in de keuken in een hoodie d.w.z. "een trainingsvest met muts" dat nu wel stinkt van al het smoren, bakken en braden.
Komende zaterdag plan ik dat nog eens en dan heb ik er ook wel weer echt genoeg van. De feestdagen gebruiken als een excuus om dit te doen werkt voor mij prima, dat houdt deze dagen speciaal en de mensen om mij heen vinden het ook leuk.
2023... ja, spannend! Genoeg persoonlijke en zakelijke uitdagingen liggen op mijn pad. En ja, er is een hoop in de wereld wat gezien kan worden als "k*t", waar je helemaal niets aan kan doen. Behalve dan hoe je daar aandacht aan besteedt natuurlijk. Ik hanteer al enige tijd de "ignorance is bliss"-methode als het gaat om veel actualiteiten. Ik ben (gelukkig) niet verslaafd aan oude media of social media, en ik kom met name alleen maar hier (afgezien van af en toe nos.nl en cnn.com). Veel van wat ik van "de oorlog" echt denk te weten komt van hier, bizar genoeg krijg ik wel eens complimenten als ik over bepaalde zaken iets zeg wat hier geschreven wordt dus die complimenten komen jullie toe. Ik zou zeggen: ga zo door, tenzij je je natuurlijk van binnen zit op te vreten of dat angst en zorgen hierdoor de boventoon gaan voeren van dit korte maar m.i. wel mooie leven.
Dus inderdaad de beste wensen voor 2023!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Hoewel ik leef in het hier en nu komt ook voor mij het jaarlijkse oud-op-nieuw toch weer in zicht. Samen het voorbije uitzwaaien en het nieuwe verwelkomen heeft wel wat en daartoe zal toch gepland moeten worden. Van die voorbereidingen in het hier en nu genieten is voor mij een kunst apart, want meestal ontstaat bij mij die voldoening dan toch pas als het beoogde doel bereikt wordt.
Die keer dat ik besloot om de daad bij het woord te voegen en 'alles' te laten komen en gaan zoals het zou komen en gaan, met als potentiële mogelijkheid dat ik op 'uur U' bijvoorbeeld in mijn eentje in mijn bed zou liggen slapen of zo, werd voor mij in positieve zin de meest onvergetelijke oud-op-nieuw viering tot nu toe.
Een goed uiteinde en een goed 2023 toewensen vind ik wat voorbarig, dat komt wellicht nog, maar voor nu wens ik iedereen een goede vandaag toe! Vandaag ligt wat mij betreft ver genoeg in de toekomst.
Een wens mijnerzijds voor het hier en nu:
Ik wens niemand[!] oorlog en/of haat en iedereen[!] vrede en liefde toe!
ChaimNimsky schreef: ↑25 dec 2022 12:23
Inderdaad, goede feestdagen toegewenst aan iedereen hier en dat dit het laatste levensjaar van Trump en Poetin moge worden.
Wat een rare nare Kerstwens.
Nog niet eens alleen vanwege het dood wensen van specifiek die personen, want dat kan ik vanwege wat zij zoal uitgespookt hebben nog wel enigszins plaatsen, maar dat jij zo vol zit van jouw kennelijke haatgevoelens dat je die hier met Kerst, nota bene in het topic 'Fijne kerst en een goed uiteinde!', kwijt moet.
Ik voel diep medelijden voor je en wens je veel beterschap en hoop voor je dat je mensen om je heen hebt die veel van je houden, veel liefde ter compensatie van al die haat die je kennelijk meesleept en zo zwaar op je maag drukken dat je er verbaal van moet overgeven.
Je misplaatste medelijden voor iets dat geen medelijden behoeft, doet net zo hoogmoedig en kleinerend aan als de tweeduizend jaar christelijke liefde die zoveel mensenlevens heeft gekost. Tienduizenden onschuldig vermoorde Oekraïnse burgers, verkrachte kinderen en doodgemartelde oudjes ten spijt, is je verlepte hartje blijkbaar niet in staat het hatelijke te haten, en je slaat je nog op de borst ook.
Het was uiteraard geen Liefde die mensenlevens heeft gekost, het was Haat wat zulks veroorzaakte. Het door mij uitgesproken medelijden voelde ik spontaan opborrelen in mijn hartstreek en ik ben wellicht te dom om te begrijpen hoe zulks daar misplaatst zou kunnen zijn, maar dat het gelijkgesteld wordt met iets wat vele mensenlevens gekost zou hebben is mij een raadsel.
Typerend voor de verterende en verblindende Haat is het niet [meer?] [willen?] zien en vervolgens ook bewust weglaten in de reactie van een stukje verklaring mijnerzijds:
HierEnNu schreef: ↑26 dec 2022 18:16
Ik vrees overigens het ergste als jouw Kerstwens wat Trump en Putin betreft uit zal komen, want behalve dat zulks niets op zal lossen, zal de chaos in eerste instantie dan alleen maar verder toenemen.
Want wat zou het op kunnen leveren als Putin daadwerkelijk het loodje legt? Een vreedzame opvolger?
ff Irak en Libië in gedachten nemend, maar dan een land als Rusland in chaos en verval, Rusland welk tot de nok gevuld is met kernwapens en Nationalisten en wellicht terroristen die een greep naar de macht willen doen, hoe zou dat zalige uiteinde dan uit kunnen zien?
Mijn kennelijk verlepte[?] hartje leeft al sinds 2014 mee met de aan beide zijden, Oost EN West Oekraïne, inmiddels tienduizenden onschuldig vermoorde Oekraïnse [Oost EN West!] burgers, verkrachte kinderen en doodgemartelde oudjes, maar wat als die aantallen verveelvoudigen naar miljoenen door een volledig stuurloos geworden Rusland met suïcidale gekken die het voor het zeggen hebben?
In een ander topic vond je het nodig om me impliciet voor te stellen als een lafbek omdat ik met vrede voor ogen voor een wapenstilstand en onderhandelingen pleit om nog meer leed te voorkomen, want volgens jou is dit een tijd van oorlog walg je van mijn oproep tot een staakt het vuren want volgens jou moet er gestreden worden. Wat mijn verlepte[?] hartje daar uit begrijpt, dat is dat jij veilig en warm met een vol buikje gezeten achter je PCtje donders goed beseft dat een verdergaande strijd steeds meer slachtoffers en schade zal eisen, maar dat jij heel moedig bent en bereid om DAT offer te brengen!
Over verlept hartje wil ik het volgende nog kwijt:
Klare, wat heeft er uw hartje verlept
Dat het verdriet uit vrolijkheid schept,
En altijd even benepen verdort,
Gelijk een bloempje, dat dauwetje schort?
Maar zo ze niet, door al hun vermaan,
Steken met vreugd uw zinnetjes aan,
Zo zult gij maken aan 't schreien de bron,
De bomen, de bloemen, de zuivere zon.
Nogmaals, vanuit het diepst van mijn kennelijk verlepte hartje,
een wens mijnerzijds voor het hier en nu:
Ik wens niemand[!] oorlog en/of haat en iedereen[!] vrede en liefde toe!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. .
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Goede wensen, daar heeft de wereld grote behoefte aan met een terreurstaat hier redelijk dichtbij actief, waarbij Isis (Daesh) zoals het opereerde nu een sukkel lijkt.
Dus: fijne jaarwissel en het beste voor de toekomst voor jullie allemaal...!
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Laten we dit topic maar gebruiken om flauwekul te maken en te relativeren,
Want haha, of die zogenaamde toekomst wel of niet als "rooskleurig" wordt gezien: dood gaan we uiteindelijk (vroeg of laat) toch en je kan er NIETS aan doen!!!, dus "takeiteasy" in de tijd die je hebt (afgezien van het feit dat je niet weet hoeveel je nog krijgt) kan je nu ook een hoop leuke dingen doen. Zoek je toch echt inspiratie i.c.m. iets "zwaar op de hals" liggend, overweeg eens iets te lezen van Viktor Frankl.
Maarja,
Die "zwaar op de hals" liggende zaken lopen al enige tijd elders Broodjes bakken kan niet alleen met zuurdesem... want wie bakt er wel eens iets zoets? Ik zelden hoor, maar afgelopen week heb ik dit gemaakt (en ook deze custard, dat heb ik er over heen geschud).
Voor 2023 wens ik jullie wat minder doomerisme toe.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.