Geen probleem!Skel schreef:wahlers schreef:Nee! Ik ben van mening dat dit geweldig is!
Nu kunnen we eindelijk eens visioenen gaan meten op betrouwbaarheid!
Maar het moet dan wel de waarde ontstijgen van vage mededelingen zoals bijvoorbeeld:
"Ik zag in een visioen dat er volgend jaar een politieke verschuiving plaats vindt!"
...dat 'visioen' heb ik namelijk ook al een tijdje!
Maar het zou fijn zijn om een concrete visioen te analyseren, zoals bijvoorbeeld:
"Ik voorspel dat op 25 januari 2007 te 23.17u, in plaats X, persoon Y persoon Z vermoord!"
...o.i.d.
En als dit op 26 januari 2007 inderdaad waar blijkt te zijn dan hebben we, om te beginnen één aanwijzing dat visioenen misschien mogelijk een waarheidsgehalte hebben.
Als soortgelijke duidelijke visioenen vervolgens meerdere keren herhaald uit blijken te komen dan heeft de visioenen theorie een solide basis...gestaafd met verifieerbare feiten.
Ik vrees echter dat ik teleurgesteld zal worden...ALWEER!!!!![]()
MvG, Wim.
Het probleem met visioenen is dat zodra ze bekend zijn bij meerdere personen hun waarde verliezen. Dit omdat er dan mensen zijn die bewust/onderbewust mee/tegen werken aan het al dan niet uitkomen van dat visioen.
Als je echter dat visioen geheim houdt, en nadat het gebeurt is zegt zie je wel dat heb ik hier en hier opgeschreven, gelooft ook niemand je.
Zo'n reeks visioenen uit laten komen is het probleem niet denk ik. Iedereen kan een verhaal verzinnen en vervolgens dat verhaal ten uitvoer brengen.
Ik accepteer ook verzegelde enveloppen bewaard door weternschapsinstellingen waar vooraf kennis in staat die achteraf waar blijkt te zijn!
In wetenschappelijke termen heet dit de blind proef of dubbel blind proef als je de 'voorspelling' versleuteld door een controleerbare tweede partij met b.v. een onkraakbare 16K bits code en de sleutel apart bij een onafhankelijke en controleerbare, derde, partij bewaard!
En na een bepaalde datum de informatie door een wetenschapscommisie laat ontsleutelen!
Er zijn nog wel andere, waarschijnlijk nog betrouwbaarder, concepten te bedenken!
Hoe dan ook, voor degene die 'visioenen' heeft is altijd wel een wetenschappelijk verantwoorde test te bedenken met, binnen wetenschappelijke marges, een redelijk betrouwbare meting.
Ik nodig alle 'visioenairs' uit hier hun medewerking aan te geven!
En voor degene die slagen voor een wetenschappelijk verantwoorde test GARANDEER IK PERSOONLIJK een honorarium van ÉÉN MILJOEN DOLLAR!
(zie Randi stichting)
MvG, Wim.