Effective Accelerationism

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: Effective Accelerationism

Bericht door heeck »

“VseslavBotkin” schreef: Welkom in deze internetsubcultuur, zo te zien was je nog niet bekend
. . .
Tenzij Holog iets bedoelt dat toch weer los staat van wat jij nu aandraagt houd ik het maar op:

PATTERNICITY-ART

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 28 feb 2024 10:55
“VseslavBotkin” schreef: Welkom in deze internetsubcultuur, zo te zien was je nog niet bekend
. . .
Tenzij Holog iets bedoelt dat toch weer los staat van wat jij nu aandraagt houd ik het maar op:

PATTERNICITY-ART

Roeland
Heeck, waar slaagt uw patternicity-art, juist op, op de 'thermodynamics' of op de p(1984)>0 ???
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

VseslavBotkin schreef: 27 feb 2024 17:36 Of "Beff Jezos" serieus is of dat het tongue-in-cheek is kan ik niet zo 1 2 3 zeggen. In zijn substack-profiel noemt hij zich "based schizo-autist".
Op andere inhoudelijke zaken misschien meer in het weekend. Maar alhoewel mijn eerste reactie 'vrij weinig gevoel voor humor' was, is dit wel degelijk een vrij goede vraag, waar ik zeker niet op zou durven wedden.

Heeft Beff Jezos, gewoon een zeer goede job gedaan betreffende het ophalen van risico kapitaal? Maar eerlijk, ik denk niet dat gedoxed worden tot zijn planning behoorde en gezien zijn eerdere geschiedenis zou ik niet zo al te zeker om me erover uit te spreken.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

holog schreef: 29 feb 2024 08:24
heeck schreef: 28 feb 2024 10:55
. . .

PATTERNICITY-ART

Roeland
Heeck, waar slaagt uw patternicity-art, juist op, op de 'thermodynamics' of op de p(1984)>0 ???
Op het totaal dat met elkaar geen patroon verraadt waarover ik me zo opgetogen danwel ongerust maak dat ik er andere bezigheden voor opzij zet.

Roeland
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 29 feb 2024 09:05
Op het totaal dat met elkaar geen patroon verraadt waarover ik me zo opgetogen danwel ongerust maak dat ik er andere bezigheden voor opzij zet.

Roeland
Tot zover de bias mbt ROI.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

holog schreef: 29 feb 2024 10:48
heeck schreef: 29 feb 2024 09:05

Roeland
Tot zover de bias mbt ROI.
Holog,

Ten aanzien van ROI in de betekenis van “Return on Invesrment” ben ik pittig op de hoogte. Maar waarom je dat ineens zo speciaal zou vinden dat je het hier onder je heel bijzondere topic-betiteling opbrengt en welke bias ik ten toon zou spreiden, dat ontgaat me.
De “gewone” ROI” is met de daar op berustende handelingen, al erg lang zo snel als technisch maar mogeijk is
Misschien kan je beter eerst je eigen positie geven en dan pas vragen:
"Wat is jullie positie?’

Roeland
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Alhoewel effective accelerationism, een samenstelling is van 'accelerationism' en 'effective altruism' en er wel sommige overeenkomsten zijn , zijn er ook zware verschillen en ook wel tegenreactie. Btw de echte 'crazy'-ones, zowel op cult niveau, als op waar ze mee bezig zijn behoren eerder tot de 'decel'

The 'accelerationism' - school of thought, lijkt me veel eerder er letterlijk en figuurlijk deze gezien eerder als opvolger van Karl Popper te zijn, nl David deutsch.

Iets wat ik totaal niet wist, waarom wat dan toch nog als relatief speculatief betreffende de theory thermodynamica van Jeremy England , alhoewel mij zeer normaal in de oren klinkende, is omdat, tja een kleine wereld , origine vanuit onze school afkomstig is van de vub/ulb brussel Ilya Prigogine.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Prigogine is altijd kwaad geweest dat hij de Nobelprijs in de scheikunde gewonnen heeft, ipv in de natuurkunde.

Ik weet niet of dit klopt maar ook het 'D-woord' :evil: , bleek de inspiratie of de beinvloeding van Prigogine niet onder stoelen of banken te steken.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 29 feb 2024 11:13
Holog,

Ten aanzien van ROI in de betekenis van “Return on Invesrment” ben ik pittig op de hoogte. Maar waarom je dat ineens zo speciaal zou vinden dat je het hier onder je heel bijzondere topic-betiteling opbrengt en welke bias ik ten toon zou spreiden, dat ontgaat me.
De “gewone” ROI” is met de daar op berustende handelingen, al erg lang zo snel als technisch maar mogeijk is
Misschien kan je beter eerst je eigen positie geven en dan pas vragen:
"Wat is jullie positie?’

Roeland

Hoelang veronderstel je dat het gaat duren vooralleer we "economische LLM's" hebben? ( eveneens gezien de opkomst van neuromorphic chips). Ben ervan overtuigd dat je goed op de hoogte bent van voorgaande impact risico's van ai zoals HFT (high frequentie trading) en het effect Q-learning agents.
Gezien het absoluut fundamentele concept van de "individuality of agents" in de economie , wat is uw voorspelling betreffende het effect indien "economische LLM's" in de handen van enkele blijven? Wat is het effect van hun impliciete biasses ? Hoe zal het de interactie met de supply chain beïnvloeden?
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Van PaTtErNiCiTy voor dummies (14 minuten)

Tot freedom of thought, freedom of speech, freedom to compute

https://normalcomputing.substack.com/p/ ... gence-from
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Holog,

Misschien loop ik zo ondertussen wat achter, wat bij jouw vooronderstellen van “absoluut fundamentele principes” niet zo erg is want daar loopt ons aller werkelijkheid dan vanzelf tegenaan.
Met genoegen kijk ik terug naar:
https://wasdarwinwrong.com/korthof66.htm
En naar de uren die ik heb besteed aan het bouwen van computermodelletjes waarmee ik voor mezelf een indruk kon krijgen van de snelheid van het evolutionaire toeval inclusief het variëren van generatie-aantallen.

Je video past daar uitmuntend bij. Of de verdere samenhang die door de presentatoren wordt vermoed geen voorbeeld van patternicity zal blijken te zijn kan ik niet overzien.
Wie weet komen ze uit bij het besef dat zulke enorme systeem-extrapolaties veel gaan lijken op weervoorspellingen met hun onderliggend chaotisch determinisme waarvan de voorspellingsduur impliciet beperkt is.
Ook een “absoluut fundamenteel principe”

Roeland
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

heeck schreef: 06 mar 2024 10:13
Wie weet komen ze uit bij het besef dat zulke enorme systeem-extrapolaties veel gaan lijken op weervoorspellingen met hun onderliggend chaotisch determinisme waarvan de voorspellingsduur impliciet beperkt is.

Roeland
Waarom klinkt het dan alsof je niet echt mee blijkt te zijn dat het 'the secret scauce ' is van de thermodynamische computer die ze bouwen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

holog schreef: 06 mar 2024 13:14
heeck schreef: 06 mar 2024 10:13

Roeland
Waarom klinkt het dan alsof je niet echt mee blijkt te zijn dat het 'the secret scauce ' is van de thermodynamische computer die ze bouwen.
Holog,

Dat klopt.
Van mijn moeder geleerd:
"Al springt iedereen de sloot in dan is dat geen reden om gelijk mee te doen."

Kennelijk goed ingedaald.

Roeland
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

holog schreef: 01 mar 2024 20:17 Alhoewel effective accelerationism, een samenstelling is van 'accelerationism' en 'effective altruism' en er wel sommige overeenkomsten zijn , zijn er ook zware verschillen en ook wel tegenreactie. Btw de echte 'crazy'-ones, zowel op cult niveau, als op waar ze mee bezig zijn behoren eerder tot de 'decel'
Kun je hier meer over vertellen? Ik ben totaal niet bekend met decel.
holog schreef: 01 mar 2024 20:42 Prigogine is altijd kwaad geweest dat hij de Nobelprijs in de scheikunde gewonnen heeft, ipv in de natuurkunde.

Ik weet niet of dit klopt maar ook het 'D-woord' :evil: , bleek de inspiratie of de beinvloeding van Prigogine niet onder stoelen of banken te steken.
Klopt, dat zegt Google ook. Ik heb in de index van V&H gekeken maar zijn naam staat nergens. Misschien in zijn papers.

Fun fact, het accelerationisme ontleent haar naam (en ook haar inspiratie) uit de volgende passage uit Anti-Oedipus:
Or might it be to go in the opposite direction? To go still further, that is, in the movement of the market, of decoding and deterritorialization? For perhaps the flows are not yet deterritorialized enough, not decoded enough, from the viewpoint of a theory and a practice of a highly schizophrenic character. Not to withdraw from the process, but to go further, to “accelerate the process,” as Nietzsche put it: in this manner, the truth is that we haven’t seen anything yet.

(p. 276)
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

VseslavBotkin schreef: 12 mar 2024 00:30
holog schreef: 01 mar 2024 20:17 Alhoewel effective accelerationism, een samenstelling is van 'accelerationism' en 'effective altruism' en er wel sommige overeenkomsten zijn , zijn er ook zware verschillen en ook wel tegenreactie. Btw de echte 'crazy'-ones, zowel op cult niveau, als op waar ze mee bezig zijn behoren eerder tot de 'decel'
Kun je hier meer over vertellen? Ik ben totaal niet bekend met decel.
Ik ook niet hoor en ik kan ook niet echt volgen waar jullie het over hebben, maar vind het wel spannend om mee te lezen, zo van, "Jaaaa, dalik snap ik waar het over gaat!". :mrgreen:

Een linkje naar 'decel' vinden kan ik wel:
  • "“Decel” is a derogatory slang word used by the e/acc community. It’s short for “decelerationist”, meaning someone who wants to slow down technological progress. Most decels probably wouldn’t explicitly think of themselves this way, but their attitudes and beliefs end up working in that direction. "
BRON: Noah Smith 4 okt 2023
Don't be a decel
Technological progress must be harnessed, not fought
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Plaats reactie