Veranderingen in het concept Autisme

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Veranderingen in het concept Autisme

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 26 mar 2024 16:41 Poeh, wat moet ik zeggen...hoe je denkt dat anderen je ervaren is heel subjectief natuurlijk. Het zit er bij mij diep in dat ik altijd op de een of andere manier tekortschiet in de sociale omgang, hoe vaak mensen misschien ook zeggen dat het wel meevalt. Dat hoort bij de diagnose, en is versterkt door de goedbedoelende familie en vroege begeleiders in de kinderjaren en wat later.
De opmerking over webfora is ook deels een kwinkslag natuurlijk...(toch...?)
AHA!
Dan heb ik jouw emoticon :D fout geïnterpreteerd als 'verry happy'. Als daar bijvoorbeeld :wink: had gestaand zou ik het waarschijnlijk als kwinkslag hebben beschouwd. Het grootste gemis tijdens schriftelijke conversatie is wat mij betreft het totale gebrek aan non-verbale communicatie, waardoor veel informatie verloren gaat.

Over het algemeen geeft non-verbale communicatie vaak de doorslag,
zowel op inhouds- als op betrekkingsniveau.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

En mede daarmee zitten mensen in het autistisch spectrum vaak op een andere golflengte dan anderen. Ook met interpreteren van verbale communicatie.
Persoonlijk heb ik ook de neiging emoticons op een eigen manier te gebruiken. Eigenlijk heel vaak op een sardonisch-sarcastische bedoelde manier die vaak niet precies zo begrepen wordt ja.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 27 mar 2024 16:41 En mede daarmee zitten mensen in het autistisch spectrum vaak op een andere golflengte dan anderen. Ook met interpreteren van verbale communicatie.
Als het gevoelsmatige onderwerpen betreft geeft mijn zoon inmiddels de voorkeur aan mij een mailtje sturen in het Engels, terwijl we dan nog geen vijf meter bij mekaar vandaan zitten. Om te voorkomen dat hij verward raakt door de extra prikkels die mijn non-verbale signalen bij hem veroorzaken. Het werkt, een gesprekje daarna verloopt veel soepeler.
B.S. schreef:Persoonlijk heb ik ook de neiging emoticons op een eigen manier te gebruiken.
Eigenlijk heel vaak op een sardonisch-sarcastische bedoelde manier
die vaak niet precies zo begrepen wordt ja.
Nou ik dat weet kan ik daar rekening mee proberen te houden, maar als het door verkeerde interpretatie mijnerzijds weer eens spaak loopt tussen ons, dan mag je me daar gerust meteen op wijzen, graag zelf!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Plaats reactie