Welk bewijs is er dat materie opeens of altijd ontstaan/bestaan is/heeft? Het zijn beide onlogische concepten.bad_religion schreef:Tja, 't wordt vervelend dit argumentje....marc aka controle schreef: Atheisten geloven dat er altijd al materie is geweest of dat materie opeens ontstaan is (wat compleet onlogisch is).
Wat geloven atheïsten nu volgens jouw?
a) Ze geloven dat materie er altijd was?
b) Of ze geloven dat materie ontstaan is?
Hoe kan jij weten wat atheïsten zouden geloven?
Atheïst is slechts een duiding voor iemand die bij overduidelijk gebrek aan bewijs het postulaat "god" verwerpt als onwaar.
Ontstaansgeschiedenis van de bijbel
Moderator: Moderators
- marc aka controle
- Ervaren pen
In ieder geval heeft het tot minimaal 12 miljard jaar geleden bestaan en het bewijs daarvoor kan je vinden in Hubble Deep Field opnames.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- marc aka controle
- Ervaren pen
Om je vraag te beantwoorden: naar mijn mening geloven de meeste in het eerste.marc aka controle schreef:Welk bewijs is er dat materie opeens of altijd ontstaan/bestaan is/heeft? Het zijn beide onlogische concepten.bad_religion schreef:Tja, 't wordt vervelend dit argumentje....marc aka controle schreef: Atheisten geloven dat er altijd al materie is geweest of dat materie opeens ontstaan is (wat compleet onlogisch is).
Wat geloven atheïsten nu volgens jouw?
a) Ze geloven dat materie er altijd was?
b) Of ze geloven dat materie ontstaan is?
Hoe kan jij weten wat atheïsten zouden geloven?
Atheïst is slechts een duiding voor iemand die bij overduidelijk gebrek aan bewijs het postulaat "god" verwerpt als onwaar.
- marc aka controle
- Ervaren pen
Ik reageer op je stelling dat er geen bewijs is dat er materie altijd heeft bestaan.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
- marc aka controle
- Ervaren pen
En god zei ; er wezen licht en "floep" er was opeens licht wat dan ook kompleet onlogisch moet zijn volgens jouw stelling , want "licht " is een waarneembare manifestatie van "energie/materie "of iets in die aard ( ze kunnen wel in elkaar overgaan ) ... toch ?dat materie opeens ontstaan is (wat compleet onlogisch is)
Tja laten we het eens vragen aan mensen die meer beslagen zijn in de fysica dan ik ..
Ik denk dat er wel een paar op dit forum rondlopen ....
Het is niet alleen onlogisch het is ook nog eens menselijk "abracadabra " geuit door een onfalsifieerbare entiteit( en als DE absolute waarheid aangenomen apriorisme : )waarvan wordt gezegd dat het wel altijd al bestond en zal bestaan ...( waarom zou dat niet gewoon een andere "naam" voor oersubstantie of altijd al
bestaand en altijd voortbestaand heel-al (= alles ) kunnen zijn ? )
God is " ik ben die ben " ( =een antropomorfisme ),
het "hee-lal is wat het is "(= het antropisch principe )
P.S.
De wet van het behoud van energie en de wet van behoud van de materie ( -->eerste les scheikunde ) stellen dat stof/energie(= oerzijn ? of oersubstantie ?) noch geschapen , noch vernietigd kunnen worden , alleen maar omgezet ..... goed hé
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 aug 2006 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
- marc aka controle
- Ervaren pen
Even los ervan hoe we genesis moeten interpreteren en wat er eventueel onlogisch in zou zijn, het concept van God is veel logischer dan materie die zichzelf kan verwekken.Tsjok45 schreef:En god zei ; er wezen licht en "floep" er was opeens licht wat dan ook kompleet onlogisch moet zijn volgens jouw stelling , want "licht " is een waarneembare manifestatie van "energie/materie "of iets in die aard ( ze kunnen wel in elkaar overgaan ) ... toch ?dat materie opeens ontstaan is (wat compleet onlogisch is)
Tja laten we het eens vragen aan mensen die meer beslagen zijn in de fysica dan ik ..
Ik denk dat er wel een paar op dit forum rondlopen ....
Het is niet alleen onlogisch het is ook nog eens "abracadabra " geuit door een
onfalsifieerbare entiteit waarvan wordt gezegd dat het wel altijd al bestond en zal bestaan ...
De wet van het behoud van energie en de wet van behoud van de materie ( -->eerste les scheikunde ) stellen dat stof/energie(= oerzijn ? of oersubstantie ?) noch geschapen , noch vernietigd kunnen worden , alleen maar omgezet ..... goed hé
Dus eeuwig? Eeuwig is een compleet onlogisch concept.
Zoals Tsjok al zei, wet van behoud van massa en energie. Heeft dus geen zin om te gaan zeveren over het ontstaan van massa als het er altijd al geweest is. Maar even een vraagje: hoe wiskundig en natuurkundig onderlegd ben je? Kan je dan wel wat links geven waar uitgelegd wordt wat de berekeningen hierachter zijn. Maar dan heb je wel universitaire wiskunde nodig tot zeker kandidaatsniveau.marc aka controle schreef:dan leg me eens uit hoe materie ontstaan is.Sararje schreef:Ik reageer op je stelling dat er geen bewijs is dat er materie altijd heeft bestaan.
- marc aka controle
- Ervaren pen
o,o ik ben econoomSararje schreef:Zoals Tsjok al zei, wet van behoud van massa en energie. Heeft dus geen zin om te gaan zeveren over het ontstaan van massa als het er altijd al geweest is. Maar even een vraagje: hoe wiskundig en natuurkundig onderlegd ben je? Kan je dan wel wat links geven waar uitgelegd wordt wat de berekeningen hierachter zijn. Maar dan heb je wel universitaire wiskunde nodig tot zeker kandidaatsniveau.marc aka controle schreef:dan leg me eens uit hoe materie ontstaan is.Sararje schreef:Ik reageer op je stelling dat er geen bewijs is dat er materie altijd heeft bestaan.
- marc aka controle
- Ervaren pen
Dus jij hebt links die het ontstaan van materie kunnen verklaren? Lijkt me zeer sterk.Sararje schreef:Zoals Tsjok al zei, wet van behoud van massa en energie. Heeft dus geen zin om te gaan zeveren over het ontstaan van massa als het er altijd al geweest is. Maar even een vraagje: hoe wiskundig en natuurkundig onderlegd ben je? Kan je dan wel wat links geven waar uitgelegd wordt wat de berekeningen hierachter zijn. Maar dan heb je wel universitaire wiskunde nodig tot zeker kandidaatsniveau.marc aka controle schreef:dan leg me eens uit hoe materie ontstaan is.Sararje schreef:Ik reageer op je stelling dat er geen bewijs is dat er materie altijd heeft bestaan.
Lezen Marc, ik zeg net dat materie er altijd al was en er altijd zal blijven. Het kan immers niet worden gecreeerd of vernietigd. En jammer maar helaas, ik vermoed dat economie nu niet de beste basis is. Maar voor de liefhebber heb je hier een leuk boekje waar waarschijnlijk al je vragen worden beantwoord:
http://www.amazon.com/gp/product/071670 ... e&n=283155
- marc aka controle
- Ervaren pen
Dus materie was er gewoon? Heel logisch. En dit heeft gewoon met logisch nadenken te maken.Sararje schreef:Lezen Marc, ik zeg net dat materie er altijd al was en er altijd zal blijven. Het kan immers niet worden gecreeerd of vernietigd. En jammer maar helaas, ik vermoed dat economie nu niet de beste basis is. Maar voor de liefhebber heb je hier een leuk boekje waar waarschijnlijk al je vragen worden beantwoord:
Ja en god is niet eeuwig , dan ?Eeuwig is een compleet onlogisch concept.
Heeft Nietzsche gelijk en is ie overleden ?
Zou het dan toch waar zijn van dat Vliegend Spaghetti monster ?
En dit heeft gewoon met logisch nadenken te maken.
logica alleen leid tot paradoxen ....dat zijn de beperkingen van het uitsluitend deductieve denken
Men moet logisch over en met empirische gegevens nadenken .... als men niet ter plaatse wil blijven trappelen .... economen meten toch ook ?
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 22 aug 2006 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
- marc aka controle
- Ervaren pen
Precies, beide concepten zijn onlogisch. Maar wat is logischer? Materie die gewoon is, of een Almachtige God die gewoon is. (edit: ben pitten)Tsjok45 schreef:Ja en god is niet eeuwig , dan ?Eeuwig is een compleet onlogisch concept.
Heeft Nietzsche gelijk en is ie overleden ?
Zou het dan toch waar zijn van dat Vliegend Spaghetti monster ?
Laatst gewijzigd door marc aka controle op 22 aug 2006 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.