De rijken en machtigen der aarde. Incl. invulkunde en roddelgehalte uit oa. media

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De rijken en machtigen der aarde. Incl. invulkunde en roddelgehalte uit oa. media

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 02 feb 2025 17:35 Misschien is het belangrijk om naast allerlei meningen en analyses rondom de persoonlijkheid en psyche van Musk zich te realiseren dat de man, als persoon, meer middelen tot zijn beschikking heeft dan menig land.

En zoals geld geld aantrekt, trek macht macht aan.
(Bron) En Elon Musk en zijn controleteam voor regeringsefficiëntie hebben toegang gekregen tot het betalingssysteem van het ministerie van Financiën, dat ook persoonlijke informatie bevat van miljoenen Amerikanen die sociale uitkeringen en belastingteruggaven ontvangen.
Én hij is op goede voet met een andere machtige op aarde, Putin -> en dus Kim Jong Un en nog wat vage mensen.
Hij heeft een paar keren overlegd met Putin vóor Trump 'president' werd.

https://nos.nl

Het Westen lijkt een beetje zielig te worden, net als een oud mens.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
B.S.
Bevlogen

Re: De rijken en machtigen der aarde. Incl. invulkunde en roddelgehalte uit oa. media

Bericht door B.S. »

Bekijk deze link tussen 3.00 en 3.14 https://youtu.be/XPSSRCwqvpg?si=m5UYjwAf63podhar 'Oud-Romeinse groet-achtige' gebaren door Hillary Clinton, Obama, Biden, Harris, Jeremy Corbyn (treffend!) en nog een paar.
Laat hem verder lekker babbelen, wat ie verder zegt is niet het punt dat ik hier wil maken.
appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 02 feb 2025 15:47
  • Tijdens zijn toespraak sloeg Musk met zijn rechterhand op zijn hart, spreidde zijn vingers, en strekte vervolgens zijn arm uit in een opwaartse hoek met de handpalm naar beneden en de vingers bij elkaar.
in de jaren 30 deden ze in duitsland hetzelfde, dat heet een hitlergroet
enkel mensen die het niet willen zien, musk blijven verdedigen zoeken een ingewikkelde uitleg tem psychiatrische diagnoses
plots wordt het extreem ingewikkeld en complex proces waar heel veel nuance voor nodig is.

Ik stel voor dat je dit morgen op je werk doet, kijk eens of het dan plots iets ingewikkelds is waar veel nuance voor nodig is. Kijk eens hoe je baas dit noemt

over welke kleuren heb je het Maria, en zie je de kleuren die hij effectief gebruikt?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 02 feb 2025 20:39
  • Tijdens zijn toespraak sloeg Musk met zijn rechterhand op zijn hart, spreidde zijn vingers, en strekte vervolgens zijn arm uit in een opwaartse hoek met de handpalm naar beneden en de vingers bij elkaar.
enkel mensen die het niet willen zien, musk blijven verdedigen zoeken een ingewikkelde uitleg tem psychiatrische diagnoses
plots wordt het extreem ingewikkeld en complex proces waar heel veel nuance voor nodig is.

Ik stel voor dat je dit morgen op je werk doet, kijk eens of het dan plots iets ingewikkelds is waar veel nuance voor nodig is. Kijk eens hoe je baas dit noemt
Wat denk jij dat de reden zou kunnen zijn van deze aktie?
In aanmerking nemend dat het in meerdere landen verboden is, maar in Amerika alleen in combinatie met andere haatzaaiende akties.
En de strijd van Musk voor een vrije meningsuiting, soms op het bizarre af.
appelfflap schreef: 02 feb 2025 20:39over welke kleuren heb je het Maria, en zie je de kleuren die hij effectief gebruikt?
Ik schreef eerder
  • Het brengen van de Hitlergroet kun je echter niet omheen.
Over zijn motieven dit zo te doen weten we niet het fijne.
Je kunt dan slechts suggereren.
Dat noem ik dan inkleuren van de motieven van de ander, een aanvullen met je eigen inzichten
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

En de strijd van Musk voor een vrije meningsuiting, soms op het bizarre af.
https://restofworld.org/2023/elon-musk- ... nt-orders/
under Musk, the company has complied with hundreds more government orders for censorship or surveillance — especially in countries such as Turkey and India.
We weten ook niet op welke manier hij het algoritme van X manipuleert en stuurt en in welke richting hij dit duwt.

Maria schreef: 02 feb 2025 22:02
appelfflap schreef: 02 feb 2025 20:39over welke kleuren heb je het Maria, en zie je de kleuren die hij effectief gebruikt?
Dat noem ik dan inkleuren van de motieven van de ander,
geen idee hoeveel motieven er mogelijk zijn op die moment en die context. zouden we er bij andere mensen achter zoeken? Vooral dan enkel in de richting van verzachtende omstandigheid en dat het dan toch niet zo erg is?

free speech?
elk land verbiedt mensen om brand te roepen in overvolle cinemazalen en zo paniek te zaaien. Sociale media hun verdienmodel zijn clicks en clicks trigger je door paniek te zaaien en angst te verspreiden. dat heet dan free speech vandaag
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 02 feb 2025 20:39

over welke kleuren heb je het Maria, en zie je de kleuren die hij effectief gebruikt?
:roll:
Je citeert mij en spreekt Maria aan? OK! Ik vond je voorstel al vreemd. Ik heb namelijk geen
werk omdat ik met pensioen ben en ik weet dus ook niet wie je met mijn baas bedoeld.
Ook dat zal dus wel aan Maria gericht zijn ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Voor wat historische duiding: 'The Weird History of the Nazi Salute', 11 min. 46 https://youtu.be/Kb7zkPMsTpY?si=rksgSaUtjgKGGAKG
holog
Diehard

Bericht door holog »

HierEnNu schreef: 02 feb 2025 15:47 Tijdens zijn toespraak sloeg Musk met zijn rechterhand op zijn hart, spreidde zijn vingers, en strekte vervolgens zijn arm uit in een opwaartse hoek met de handpalm naar beneden en de vingers bij elkaar. Hij herhaalde dit gebaar naar het publiek achter hem en zei:
Als je zo'n detail omschrijving geeft van de "mijn hart gaat uit naar jullie" gebaar, waarom is er dan een gedeelte tussen uit gelaten ? Waarom ontbreekt "en bracht direct zijn hand terug naar zijn hart"? Behoort dit ook tot de welbewuste Hitler groet zoals in het Nazi-regime?

Ook, het zal wel aan mijn zwaar gebrek aan kennis liggen, is het plots voor iedereen evident dat eerst de hand op het hart leggen behoort tot de Hitler Nazi groet. ( blijkbaar ook op zeer gedetailleerde wijze hoe dit dient te gebeuren). Waar is exact de referentie hiervan (natuurlijk een referentie van voor de "mijn hart gaat uit naar jullie"). Ik vind niet zo direct referenties dat de hand op het hart behoort tot de Hilter groet zoals in het Nazi-regime. (Dit is niet hoe hoe standaard wordt voorgesteld.)
Niet in de algemene omschrijvingen hoe het hoort te werken in wikipedia enz.... maar volgens velen net hoe het steeds onder het Nazi-regime gebeurde?

Onze historicus B.S. : is eerst de hand op het hart, en achteraf terug de hart op het hart hoe de hoe de de typische veel gebruikte Hilter groet onder het Nazi-regime werkte?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 02 feb 2025 18:07 Bekijk deze link tussen 3.00 en 3.14 https://youtu.be/XPSSRCwqvpg?si=m5UYjwAf63podhar 'Oud-Romeinse groet-achtige' gebaren door Hillary Clinton, Obama, Biden, Harris, Jeremy Corbyn (treffend!) en nog een paar.
Laat hem verder lekker babbelen, wat ie verder zegt is niet het punt dat ik hier wil maken.
Vooral die van Clinton en Obama hebben veel meer weg de Nazi groet dan het gemutileerde filmpje van Musk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

holog schreef: 03 feb 2025 06:50
HierEnNu schreef: 02 feb 2025 15:47 Tijdens zijn toespraak sloeg Musk met zijn rechterhand op zijn hart, spreidde zijn vingers, en strekte vervolgens zijn arm uit in een opwaartse hoek met de handpalm naar beneden en de vingers bij elkaar. Hij herhaalde dit gebaar naar het publiek achter hem en zei:
Als je zo'n detail omschrijving geeft van de "mijn hart gaat uit naar jullie" gebaar, waarom is er dan een gedeelte tussen uit gelaten ? Waarom ontbreekt "en bracht direct zijn hand terug naar zijn hart"? Behoort dit ook tot de welbewuste Hitler groet zoals in het Nazi-regime?

Ook, het zal wel aan mijn zwaar gebrek aan kennis liggen, is het plots voor iedereen evident dat eerst de hand op het hart leggen behoort tot de Hitler Nazi groet. ( blijkbaar ook op zeer gedetailleerde wijze hoe dit dient te gebeuren). Waar is exact de referentie hiervan (natuurlijk een referentie van voor de "mijn hart gaat uit naar jullie"). Ik vind niet zo direct referenties dat de hand op het hart behoort tot de Hilter groet zoals in het Nazi-regime. (Dit is niet hoe hoe standaard wordt voorgesteld.)
Niet in de algemene omschrijvingen hoe het hoort te werken in wikipedia enz.... maar volgens velen net hoe het steeds onder het Nazi-regime gebeurde?

Onze historicus B.S. : is eerst de hand op het hart, en achteraf terug de hart op het hart hoe de hoe de de typische veel gebruikte Hilter groet onder het Nazi-regime werkte?
Je hebt dat goed opgemerkt.
Maar zoals gezegd: Ik weet het fijne ook niet van zijn motieven.
Gecombineerd blijft het een gebaar met moeilijke associaties.
Van hemzelf heb ik ook nog geen verduidelijking gezien dan dat hij zo moe wordt van wat erover wordt geschreven.
Als hij die wel zou geven dan zouden de speculaties misschien ook ophouden.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wat Musk er zelf zoal over kwijt wil, volgens de Wikipedia:

Wikipedia schreef:
Elon Musk gesture controversy - Musk's reaction to criticism

Elon Musk responded to criticism of his alleged salute on January 21 on his X account, including calling all news outlets criticizing him biased. He wrote that "The legacy media is pure propaganda", that "they need better dirty tricks", and that "the 'everyone is Hitler' attack is sooo tired".[5][72] Following the description of the gestures as a Nazi salute in posts to his Wikipedia page among evolving edits about the incident, Musk returned to his previous attacks against the platform, calling for its defunding.[73][74][75] International speculation about the gestures led to an additional Wikipedia page being created for coverage of the controversy.[76]

On January 23, three days after the incident, Musk made a series of Nazi-themed puns on social media as a reaction to the controversy, which the Anti-Defamation League (after previously defending his behavior) called "offensive" and "inappropriate".[77]

On January 29, Musk said that he would sue Tim Walz, governor of Minnesota, for accusing him of doing Nazi salutes.[78] He also said that he plans on suing media outlets that called his gestures Nazi.[79] According to Musk's lawyers, they are ready to file a defamation lawsuit, seeking compensation for what they claim to be a misleading and harmful statement.[80]
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 03 feb 2025 11:57
Wat Musk er zelf zoal over kwijt wil, volgens de Wikipedia:

[...]
On January 29, Musk said that he would sue Tim Walz, governor of Minnesota, for accusing him of doing Nazi salutes.[78] He also said that he plans on suing media outlets that called his gestures Nazi.[79] According to Musk's lawyers, they are ready to file a defamation lawsuit, seeking compensation for what they claim to be a misleading and harmful statement.[80]
geen Hitler-groet dus.
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef: 01 feb 2025 23:02
ChaimNimsky schreef: 31 jan 2025 19:31 Klopt. Natuurlijk is hij geen antisemiet. Hij heeft ook Auschwitz bezocht om te herdenken, is naar Israel geweest na 7 oktober, noemt zich Joods, veruit het grootste deel van z'n vriendenkring is Joods, en hier zegt Elon Musk hetzelfde als Elon Levy - de voormalige woordvoerder van de Israelische regering - ook al zei.
.................
Topic opening.
Ik ben op het verkeerde been gezet door wat ChaimNimski hier schreef.
  • noemt zich Joods,
Elders schreef hij het trouwens wel goed.
Nu ik wat meer erover gelezen heb:
Toch iets anders als "aspirationeel Joods".
Elon Musk zegt dat hij ‘aspirationeel Joods’ is
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

Doet het er iets toe of het wel of niet een hitlergroet was?

Volgens mij was het niet meer dan een cynisch-opportunistisch populistisch gebaar dat door zijn extreem rechtse doelgroep met gejuich als hitlergroet ontvangen kon worden (wat dus ook gebeurde) en tegenover zijn critici gemakkelijk ontkend kon worden als hitlergroet bedoeld te zijn. Zo bevestigt hij en versterkt hij zijn positie binnen het extreemrechtse front, terwijl zijn opponenten niks in handen hebben om hem tegen te spreken.
Een vrij gebruikelijke tactiek in die kringen. Trump en Poetin zijn daar grootmeesters in, Net als Netanyahu en zijn genocidale kliek. En Musk dus blijkbaar ook.

(En Wilders kan er ook wat van
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Georgie schreef: 03 feb 2025 12:40 Doet het er iets toe of het wel of niet een hitlergroet was?
Ja.
Zionist
Plaats reactie