Ooit

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Ooit

Bericht door Gerard R. »

@HierEnNu
Vrijheid = afwezigheid van dwang.
Voor mij is vrijheid uiterst relatief. De dwang kan b.v. ontbreken, waarbij ik mij toch niet 'vrij' voel.
Beter vind ik: vrijheid is het tegenovergestelde van niet vrij zijn, en dat kent vele gedaanten.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 05 mei 2025 21:50 @HierEnNu
Voor mij is vrijheid uiterst relatief. De dwang kan b.v. ontbreken, waarbij ik mij toch niet 'vrij' voel.
Beter vind ik: vrijheid is het tegenovergestelde van niet vrij zijn, en dat kent vele gedaanten.
Wat let je om daar je omderschrift van te maken?
Het bespreken daar van is hier en nu is off-topic,
dat kan eventueel in dat topic daar:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 05 mei 2025 21:57
Gerard R. schreef: 05 mei 2025 21:50 @HierEnNu
Wat let je om daar je omderschrift van te maken?
Het bespreken daar van is hier en nu is off-topic,
dat kan eventueel in dat topic daar:
Het was zomaar een gedachte vandaag :)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Verviertig schreef: 11 mar 2025 13:32 Zie het citaat dat we ooit in de titel zetten:

"Freethinker.nl
“Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.” — Aristoteles"
Dat is een mooi standpunt. Mijn eigen kinderen begrijpen dit nog steeds niet. Ik ben zelf nogal van het in extremis trekken van standpunten en stellingen, omdat feitelijk de waarheid altijd ergens daartussen blijkt te liggen. Maar als ik dan aan de eettafel iets roep als 'misschien zijn roodharige mensen gewoon dom', dan springen ze daar bovenop omdat ze denken dat ik dat echt zou geloven. Ik moet er dan heel duidelijk bij zeggen dat dit een standpunt is dat ik wil entertainen. Ik weet van tevoren al dat het niet het waar is, maar ik zou graag voor- en tegenargumenten horen waarom roodharige mensen niet dommer zouden zijn dan blonde mensen. Ik vind dit een filosofische manier van naar de wereld kijken, zonder vooropgesteld taboe of dogma. Ik zoek een antwoord, en daartoe is het niet praktisch om direct vanuit een conclusie te gaan werken.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Plaats reactie