Onderschriften.

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Onderschriften.

Bericht door Maria »

VseslavBotkin schreef: 02 mei 2025 18:27
Mus schreef: 02 mei 2025 17:33
VseslavBotkin schreef: 30 apr 2025 12:27 Mijn onderschrift veranderd iedere twee weken zo ongeveer. Soms is het grappig, soms is het mooi of filosofisch. Een goed citaat of aforisme kan heel veel bevatten en prikkelend zijn.
Ik moet het toch vragen. Wat is de reden dat je zo vaak je onderschrift wijzigt?
Gewoon als ik iets moois tegenkom eigenlijk, haha, dan verander ik hem. Zit niet echt heel veel gedachte achter. Gewoon, tijd voor een nieuwe :mrgreen:
Kenmerkend voor de flexibele mens?

Dan wordt het ook tijd voor mij een nieuwe te plaatsen.
Maar hij bevalt me nog zo goed. :lol: :lol:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Maria schreef: 02 mei 2025 18:30
VseslavBotkin schreef: 02 mei 2025 18:27
Mus schreef: 02 mei 2025 17:33 Ik moet het toch vragen. Wat is de reden dat je zo vaak je onderschrift wijzigt?
Gewoon als ik iets moois tegenkom eigenlijk, haha, dan verander ik hem. Zit niet echt heel veel gedachte achter. Gewoon, tijd voor een nieuwe :mrgreen:
Kenmerkend voor de flexibele mens?

Ik vind jouw onderschrift heel mooi trouwens, denk er regelmatig aan.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

VseslavBotkin schreef: 02 mei 2025 18:47
Maria schreef: 02 mei 2025 18:30 Kenmerkend voor de flexibele mens?

Ik vind jouw onderschrift heel mooi trouwens, denk er regelmatig aan.
Met dank aan Frank Bosman, God houdt wel van een geintje
Ik ken hem verder niet.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

"Disneyland wil kinderachtig zijn om ons te laten geloven dat de volwassenen elders zijn, in de "echte" wereld, en om het feit te verbergen dat echte kinderachtigheid overal is."
Jean Baudrillard, Simulacrum & Simulatie

Dit is al heel erg lang één van mijn favoriete uitspraken van Baudrillard. Het is heel breed toepasbaar, maar op één of andere manier is Disneyland het perfecte voorbeeld.

Mijn favoriete toepassing van dit principe is misschien wel reclames zoals die op televisie verschijnen. Dan ben je dus een film of tv-programma aan het kijken en dan wordt die opeens onderbroken door een reclameboodschap, tenminste zo ging dat dan vroeger toen men nog aldus tv keek, om jou zo de illusie te verschaffen dat hetgeen je tussen die reclameblokken heen kijkt zelf géén reclameboodschap is.

Fictie en non-fictie, ook zoiets. Sommige fictie is zo bewust ontzettend nep, zodat het helpt om de non-fictie eromheen minder nep te laten schijnen in vergelijking. Het is de manier waarop de stoere Batman nog veel stoerder wordt naast de sullige Robin.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Amerauder schreef: 22 mei 2025 13:35

"Disneyland wil kinderachtig zijn om ons te laten geloven dat de volwassenen elders zijn, in de "echte" wereld, en om het feit te verbergen dat echte kinderachtigheid overal is."
Jean Baudrillard, Simulacrum & Simulatie

Dit is al heel erg lang één van mijn favoriete uitspraken van Baudrillard. Het is heel breed toepasbaar, maar op één of andere manier is Disneyland het perfecte voorbeeld.

Mijn favoriete toepassing van dit principe is misschien wel reclames zoals die op televisie verschijnen. Dan ben je dus een film of tv-programma aan het kijken en dan wordt die opeens onderbroken door een reclameboodschap, tenminste zo ging dat dan vroeger toen men nog aldus tv keek, om jou zo de illusie te verschaffen dat hetgeen je tussen die reclameblokken heen kijkt zelf géén reclameboodschap is.

Fictie en non-fictie, ook zoiets. Sommige fictie is zo bewust ontzettend nep, zodat het helpt om de non-fictie eromheen minder nep te laten schijnen in vergelijking. Het is de manier waarop de stoere Batman nog veel stoerder wordt naast de sullige Robin.
:lol:
:( :(

Media, met al die onzin, zó relatief inderdaad.
En zó irritant. Als je een tv of een tuner aanzet krijg je porties infantiliteit en geestelijke ongezondheid op hobbymatige wijze gepresenteerd en aan de man gebracht, vooral in de vorm van reclame, dat ik vaak de neiging heb het maar uit te doen en te laten voor wat het is. Echter mij helemaal afsluiten van al deze gekte is ook zo wat heh? Dus dan maar weer aan. :roll: #-o
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Plaats reactie