Crisis tussen India en Pakistan 2025

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Crisis tussen India en Pakistan 2025

Bericht door B.S. »

Altijd de schuld van Israël hè Dikkemick...

Pakistan blijft hopen ooit geheel Kasjmir te kunnen toevoegen. Daarom laat het allerhande groeperingen rommelen in Indiaas Kasjmir. Het protesteert in de kern vooral tegen India's woede en maatregelen over de aanslag vorige maand, niet tegen de beschuldiging. Dat gaat een keer fout. Met een haantje als Modi zeker.

Zover ik weet was het ChaimNimsky die Israël er met de haren bijsleepte.
Dikkemick protesteerde daar juist tegen.
Jouw ad hominem opmerking is derhalve de facto onterecht.

Peter van Velzen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 07 mei 2025 16:59 Altijd de schuld van Israël hè Dikkemick...
? Kun je dat (on topic!) toelichten?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 07 mei 2025 14:20
appelfflap schreef: 07 mei 2025 13:45
Maria schreef: 07 mei 2025 11:57
Onzin.
Door het “onzin” te noemen dat HierEnNu kinderen verantwoordelijk maakt, .........................
:?:
Als dit jouw manier van gedachtenwisseling is, dat pas ik ervoor,
De termen “hamasjeugd”, “hamasjugend” en nu “pakistanjeugd” komen uit exact dezelfde retorische mal: ze zijn geen neutrale beschrijvingen of verslaggeving, maar bewuste framing die kinderen koppelt aan ideologische haat en van hen strijders maakt. Het is ontmenselijkend taalgebruik.

Ontkennen dat dit framing is, is intellectueel oneerlijk. En mij verwijten maken omdat ik dat aankaart, is niet correct en eveneens intellectueel oneerlijk. Het bevestigt juist hoe normaal deze retoriek hier is geworden —
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mag ik dan vragen wat 'Pakistanjeugd' is?
Gewoon jongeren uit Pakistan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wederom discussiëert men niet over de Crisis, maar over wat men denkt dat de ander tracht te insinueren.

Het zijn niet de kinderen die schuldig zijn, als ze geindoctrineerd worden. Het zijn de volwassenen die telkens opnieuw geweld gebruiken en ondergaan en die vaak de kinderen niet alleen leren de eigen staat lief te hebben, maar ook om de staat die dat geweld tegen hun land pleegt, te haten. Helaas leidt dit te samen vaak tot nieuw geweld. Ik hoop dat iedereen dat begrijpt en beaamt.

Het zou, mij deugd doen als jullie allen, wat ik in bovenstaande alinea beweer, zouden onderschrijven.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 07 mei 2025 21:39
dikkemick schreef: 07 mei 2025 11:37 Zelf viel ik meer over de min of meer trotse opsomming van Chaimnimsky vwb het oorlogstuig dat Israël allemaal levert aan India.
Nederland levert wapens aan India en Pakistan, zoals onderdelen voor radarsystemen en sonarsystemen. Frankrijk, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Zuid-Afrika leveren ook wapens aan India. Val je niet over. Israel, Israel, Israel, ...
Het gaat om het principe van onvoorwaardelijk steunen. Is het goed als Nederland Frankrijk en/of de VS, India ONVOORWAARDELIJK steunen? Ook als ze Pakistan uitroeien met hun geavanceerde wapens? Is dat wat jij verstaat onder gerechtigheid?
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 07 mei 2025 22:42
dikkemick schreef: 07 mei 2025 11:37 Zelf viel ik meer over de min of meer trotse opsomming van Chaimnimsky vwb het oorlogstuig dat Israël allemaal levert aan India.
Waar sta JIJ eigenlijk in dit topic? Pro India of Pro Pakistan? Laat me raden, anti Israël, dus ook anti India want jou grootste vijand, op deze planeet, levert oorlogstuig, je zou ook gewoon het woord wapens kunnen gebruiken, Israël levert wapens aan India! Kun je dat uitleggen terwijl je alleen India en Pakistan als trefwoorden gebruikt? Of kan ik je nu ook een Pro Pakistani noemen?
Ik ben ervoor dat 2 strijdende partijen om tafel gaan zitten om de diplomatieke oplossing te vinden. Geen massamoord omdat je beiden vindt dat je recht hebt op Kasjmier.
En zeker niet dat een dergelijk gebied dan in handen valt van degene met de allergrootste muil (lees: wapens en support uit buitenland).

Overigens zie ik schrijnende overeenkomsten met een ander langslepend conflict.
1947.
De Britten splitsen hun kolonie India op in twee landen: Pakistan en India. De status van Kashmir blijft echter onbeslist. In november volgt de eerste confrontatie in het hooggebergte van Kasjmir. De gevechten eindigen in een wapenstilstand. New Delhi en Islamabad maken afspraken over de verdeling van Kasjmir.

Stel India verovert met al hun militaire overmacht Kasjmier en moord de bevolking er uit. Zou er hier een langslepend topic over ontstaan of zijn we het allen snel eens?
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 01 mei 2025 07:22
B.S. schreef: 01 mei 2025 02:32Israël en India zijn zo goed als bondgenoten. Natuurlijk raakt deze crisis dat hele gebied.
Strategische partners.

India is een van de grootste afnemers van Israelische wapentechnologie. Israel levert drones, raketsystemen, luchtverdedigingstechnologie en andere geavanceerde wapens aan India. Er is een groeiende samenwerking op het gebied van hightech, cyberbeveiliging, kunstmatige intelligentie en start-ups. Israel wordt de Start-up Nation genoemd en India profiteert van die expertise. Er zijn ook gezamenlijke militaire oefeningen en inlichtingenuitwisseling. En Israel helpt India met irrigatie- en waterbeheertechnologieën die cruciaal zijn voor India’s landbouwsector in droge regio’s.
India heeft veel bondgenoten, waarvan Israel er slechts één van is.
Vooral economische belangen spelen een rol.
Wapenindustrie en -handel zijn een goed verdienmodel.
En ontwikkelingshulp wordt door vele landen gegeven.

Maak hiervan aub. geen hoofdonderwerp.

Zie ook de moderatie van Peter.
viewtopic.php?p=659560#p659560
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Aantal berichten, die weer refereren aan Israel- Palestina oorlog en reacties daarop, als mede de ad hominem van B.S. en reactie daarop van ChaimNimski richting Prullenbak.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 08 mei 2025 06:26
lost and not found yet! schreef: 07 mei 2025 22:42
Waar sta JIJ eigenlijk in dit topic? Pro India of Pro Pakistan? Laat me raden, anti Israël, dus ook anti India want jou grootste vijand, op deze planeet, levert oorlogstuig, je zou ook gewoon het woord wapens kunnen gebruiken, Israël levert wapens aan India! Kun je dat uitleggen terwijl je alleen India en Pakistan als trefwoorden gebruikt? Of kan ik je nu ook een Pro Pakistani noemen?
Stel India verovert met al hun militaire overmacht Kasjmier en moord de bevolking er uit. Zou er hier een langslepend topic over ontstaan of zijn we het allen snel eens?
.
Laat je niet uitdagen om vervolgens steeds weer in dezelfde valkuil te stappen.
PS. de berichten waaruit ge citeert zijn verwijderd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 08 mei 2025 03:58 Wederom discussiëert men niet over de Crisis, maar over wat men denkt dat de ander tracht te insinueren.

Het zijn niet de kinderen die schuldig zijn, als ze geindoctrineerd worden. Het zijn de volwassenen die telkens opnieuw geweld gebruiken en ondergaan en die vaak de kinderen niet alleen leren de eigen staat lief te hebben, maar ook om de staat die dat geweld tegen hun land pleegt, te haten. Helaas leidt dit te samen vaak tot nieuw geweld. Ik hoop dat iedereen dat begrijpt en beaamt.

Het zou, mij deugd doen als jullie allen, wat ik in bovenstaande alinea beweer, zouden onderschrijven.
ik onderschrijf dit maar ik verwacht een duidelijke afwijzing van jou en de moderators
termen als pakistnajeugd, hamasjeugd, die hierennu veelvuldig gebruikt, framen kinders als vijanden.
de crisis india en pakistan wordt heir door en heirennu op dezelfde manier gereduceerd als eht Palestijnse conflict, hamasjeugd en respectievelijk pakistaanjeugd. ben je tegne haat en indoctrinatie dan meot je dit ook zo durven benoemen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dan zeg ik nu:
Een grote betonnen muur door Kashmir. De ene helft is voor India, de andere voor Pakistan.
Anders blijft dit gedonder maar doorgaan totdat de ene partij (India) de ander (Pakistan) met een overmacht aan militaire klerezooi, uitmoordt in het gebied en het annexeert.
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 08 mei 2025 10:43
Peter van Velzen schreef: 08 mei 2025 03:58 Wederom discussiëert men niet over de Crisis, maar over wat men denkt dat de ander tracht te insinueren.

ik onderschrijf dit maar ik verwacht een duidelijke afwijzing van jou en de moderators
termen als pakistnajeugd, hamasjeugd, die hierennu veelvuldig gebruikt, framen kinders als vijanden.
de crisis india en pakistan wordt heir door en heirennu op dezelfde manier gereduceerd als eht Palestijnse conflict, hamasjeugd en respectievelijk pakistaanjeugd. ben je tegne haat en indoctrinatie dan meot je dit ook zo durven benoemen
Dit is al uitgebreid besproken en behandeld. Steeds weer opnieuw commentaren en moderatie en moderatoren aanspreken in lopende topicis is al vele malen, ook met moderatie, besproken.
Het lijkt alsof je nog maar zelden andere bijdragen kunt leveren. Daarom nu, een officiële waarschuwing voor jou vanwege T12
Edit:

Dit is je tweede officiële waarschuwing voor overtreding van deze regel in korte tijd, nl. nav. dd. 29 apr 2025
Ik hoop, dat je je realiseert, dat de volgende keer een ban betekent.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 08 mei 2025 11:07 Dan zeg ik nu:
Een grote betonnen muur door Kashmir. De ene helft is voor India, de andere voor Pakistan.
Anders blijft dit gedonder maar doorgaan totdat de ene partij (India) de ander (Pakistan) met een overmacht aan militaire klerezooi, uitmoordt in het gebied en het annexeert.
Dan krijgen ze wee bonje van wie die muur is. :lol:
Zo'n muur zou het niet lang houden tegen de legers waar ze over beschikken.

Het meest redelijk lijkt me een onafhankelijk Kasjmir maar daar zijn ze vast beide op tegen.

PS.
Het meeste gelijk ligt volgens mij bij Pakistan, maar daar koopt niemand nog wat voor.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 mei 2025 11:49
dikkemick schreef: 08 mei 2025 11:07 Dan zeg ik nu:
Dan krijgen ze wee bonje van wie die muur is. :lol:
Zo'n muur zou het niet lang houden tegen de legers waar ze over beschikken.

Het meest redelijk lijkt me een onafhankelijk Kasjmir maar daar zijn ze vast beide op tegen.

PS.
Het meeste gelijk ligt volgens mij bij Pakistan, maar daar koopt niemand nog wat voor.
En dus blijft de muur over
Einstein/Mick
Plaats reactie