Is het niet zo Akkersloot, dat de makke van veel "gematigde moslims" hun extremistische broeders en zusters" niet in het openbaar willen afvallen en bekritiseren t.o.v. kafir?
DAT geeft volgens mij het beeld waarover jij het hebt.
Ik hoop dat Ahmed Aboutaleb (wethouder te A'dam) wat meer een rolmodel wordt, hij durft het wel. Maar ja, hij wordt daarom nu ook streng bewaakt.
I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
MOODY BLUE schreef:Is het niet zo Akkersloot, dat de makke van veel "gematigde moslims" hun extremistische broeders en zusters" niet in het openbaar willen afvallen en bekritiseren t.o.v. kafir?
Ik hoop dat Ahmed Aboutaleb (wethouder te A'dam) wat meer een rolmodel wordt, hij durft het wel. Maar ja, hij wordt daarom nu ook streng bewaakt.
Hoewel zijn vrouw, met hoofdoek, ook tien meter achter hem loopt.
MOODY BLUE schreef:Is het niet zo Akkersloot, dat de makke van veel "gematigde moslims" hun extremistische broeders en zusters" niet in het openbaar willen afvallen en bekritiseren t.o.v. kafir?
Nog afgezien van de vraag ofdat Aboetaleb intellectueel genoeg is om
1. niet in de fabeltjes van de pedofeet Mohammed te geloven
2. punt 1 wijselijk voor zich zelf te houden.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Kitty schreef:Hoewel zijn vrouw, met hoofdoek, ook tien meter achter hem loopt.
Volgens de progressieven hebben vrouwen behalve het recht om als zondegeit met een hoofddoek op te lopen ook het recht om 10 meter achter hun man aan te lopen.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Hoewel zijn vrouw, met hoofdoek, ook tien meter achter hem loopt.
Dat wist ik niet, maar ik heb wel bewondering voor zijn moed om zich kritisch uit te durven spreken over sommige geloofsgenoten.
Nog afgezien van de vraag ofdat Aboetaleb intellectueel genoeg is om
1. niet in de fabeltjes van de pedofeet Mohammed te geloven
2. punt 1 wijselijk voor zich zelf te houden.
Daar hoef je niet het intelect als wel de moed voor te hebben.
Het vergt moed om je af te keren van de religie waar je mee opgegroeid en geïndoctrineerd bent. Natuurlijk moet je beschikken over de cognitieve vaardigheden om te kunnen abstraheren en het perspectief van "leven" te kunnen zien.
Hoewel onverschillige moslims op het eerste gezicht seculierer zijn dan gematigde moslims, zijn ze poptentieel veel gevaarlijker. Er zijn veel verhalen bekend van westerse moslim die in korte tijd radicaliseren nadat ze in kontact gekomen zijn met radicale islam. Vrienden, familie en kennisen zijn vaak stom verbaast en vol ongeloof wanneer die "aardige vriendelijke jongen" opeens een terrorist blijkt te zijn geworden.
De reden hiervoor valt psychologisch te verklaren doordat onverschillige mensen, wanneer ze een mening vormen waarover ze nooit serieus bij stil gestaan hebben, snel doorslaan naar de extreme ideeen wanneer ze eenzijdig vorden ingelicht. Dat komt omdat ze geen of gebrekkige ervaring hebben in het ordenen van hun geest over belangrijke maatschappelijke vraagstuken en daardoor geneigt te zijn om simpele oplossingen van radicale islam voor zoete koek over te nemen. Hoewel gematigde moslims achterlijke ideeen er op nahouden, hebben ze wel de belangrijkte menselijke waarden op een rijtje, het geen radicale moslims duidelijk niet hebben.
Om dit probleem op te lossen moeten we het probleem aan pakken bij de wortel, of te wel de nederlandse moslim jeugd. Alle moslims, met name de seculiere moslims, zouden daarom van jongs af aan betrokken moeten worden bij maatschapelijke vraagstukken zodat ze niet een paar jaren later radicaliseren nadat ze in kontact zijn gekomen met radicale islam
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Laat dat radicaal maar weg, anders krijg je een pleonasme.
maar ik ben met je eens dat de gewone moslim 1 en ander met een dik korreltje zout neemt, de soep niet zo heet eet, terwijl de beginnenden, boete willen doenende, fanaticus het letterlijk neemt wat er staat,
hoewel letterlijk nemen, wel een voorwaarde is, 100%,
dat geldt voor de koran in iedergeval.
dit integenstelling tot de Bijbel, dat in die zin eigenlijk een soort hadith (getuigenverslag) is.
jHenosch wat heb jij een ongelofelijke berg boter op je hoofd zeg.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Erik schreef:jHenosch wat heb jij een ongelofelijke berg boter op je hoofd zeg.
Is dat nou het enige dat je kunt zeggen ?
Sterk argument, ik ben hier degene die bepaalde stellingen inneemt waar alleen maar op gemekkerd wordt zonder dat erop ingegaan wordt of er alternatief voor te verzinnen, jullie zijn alleen maar lafhartig politiek correct.
Jij vergelijkt het judeochristendom met het antijjudeochristendom alsof ze hetzelfde zijn, terwijl het overduidelijk elkaars voorspelde tegenpolen zijn, vooral als het over geweld gaat.
Het Christendom heeft evengoed het geloof verspreid met het zwaard, klets niet.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje schreef:Het Christendom heeft evengoed het geloof verspreid met het zwaard, klets niet.
het is ook voorspeld dat men de vestingen zou aanbidden, en dat is zeker niet voorbehouden geweest aan de Islam, het overwegend christelijke Europa heeft erop moeten reageren, door de methoden van de tegenstander over te nemen,
voor een deel helemaal fout, maar voor een ander deel had het ook met verdediging te maken, want de Islam had in nog geen honderd jaar,
de breedten der aarde veroverd, en woondsteden in haar bezit genomen die de hare niet waren., zoals er in Habakuk staat,
niet de lengten, van de Indus tot aan Mauretania.
Dan zat Habakuk weer eens er naast. Het grote islamitische wereldrijk waar jij het nu over hebt is voornamelijk in de lengtegraden uitgebreid en nauwelijks in de breedtegraden. Maar dan nog zie ik geen reden om dan zelf actief te gaan uitbreiden. Dat is iets heel anders dan verdedigen. Zoweizo vind ik geen enkele verschil tussen de manier waarop het Christendom de wereld veroverde en hoe de Islam dat deed. Sterker nog: in Zuid-Amerika en Midden-Amerika zijn er meer mensen over de kling gejaad uit naam van het Christendom dan waarschijnlijk de Isla in al die tijd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn