Nee, daar moeten we begrip voor hebben, of het zijn geen ware moslims....het ruedeltje...Kitty schreef:Inderdaad, er wordt altijd gezegd ze zijn niet allemaal zo, en ik zou ook de laatste zijn die dat zou beweren. Maar waar blijft dan het massale verzet tegen het extremisme en het fundamentalisme vanuit de moslims zelf?
Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij
Moderator: Moderators
-
bad_religion
- collegavanerik
- Superposter
mustafa je bent zelf een afvallige met je vrijzinnige uitleg van de koran.mustafa schreef:er zijn er die zo denkencluny schreef:Wij, moslims zijn 1.mustafa schreef:over hoeveel imams gaat het?
een enkel berichtje en gelijk wordt weer de gehele islam gestigmatiseerd
is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
prima dat hierover bericht wordt maar wat me tegenstaat is meteen weer die ongenuanceerdheid
Als er 1 moslim onrecht wordt aangedaan, als er 1 moslim pijn lijdt, lijden wij moslims allemaal.
Dat werkt natuurlijk naar 2 kanten.
ik niet
een moslim mag je terechtwijzen vind ik
en er vindt heel wat emancipatie plaats in de islam momenteel
er is discussie
kun je gewoon op de tv volgen
maar als je het niet wil zien ...
en dat weet je.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
't Zijn niet alleen moslims die me verbazen met hun gebrek aan kritiek op haatzaaiers:
vrijdag 8 september 2006 08:01
Oh ja, bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
vrijdag 8 september 2006 08:01
Ik heb eventjes twee zinnetjes van het artikel benadrukt. Vreemd perspectief van Donner. Als dat gematigd is...Radicale moslimleider houdt visum
De radicale Pakistaanse moslimleider Mohammed Anas Noorani Siddiqui, die moslims oproept Amerikanen en hun bondgenoten te doden en de doodstraf eist voor lasteraars van de profeet, mag zijn boodschap ongestoord in Nederland verkondigen.
Siddiqui geldt als geestelijk leider van Amsterdams grootste moskee, Taibah in de Bijlmermeer. Daar zal hij vanaf zondag een conferentie leiden, als voorzitter van de Surinaamse moskeekoepel World Islamic Mission (WIM).
In navolging van een motie van Geert Wilders vond vrijwel de gehele Tweede Kamer het gisteren onbegrijpelijk dat de omstreden moslimleider een visum heeft gekregen. Maar Wilders' voorstel om dat alsnog in te trekken kreeg onvoldoende steun.
Wel beloofde minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) Siddiqui, die al in Nederland is, de komende dagen nauwlettend in de gaten te houden. Doet hij strafbare uitlatingen, dan kan hij op een lijst van ongewenste personen worden gezet, zodat Nederland hem voortaan de toegang kan weigeren.
Fatwa
Siddiqui is in Pakistan lid van de radicaalislamitische regeringspartij Jamiat Ulema Pakistan (JUP), die zich in 1998 schaarde achter een fatwa tegen alle westerlingen van Osama bin Laden. Eerder dit jaar organiseerde hij felle antiwesterse protesten in Pakistan tijdens de rel rond de Deense Mohammed-cartoons.
Volgens Donner is het JUP juist een gematigde partij. 'Betrokkene verblijft hier rechtsgeldig,' zo zei de minister, die wel beloofde 'op te letten' bij de bijeenkomsten of de Pakistaan geen gevaar vormt voor de openbare orde en de nationale veiligheid.
Door Bas Benneker
Oh ja, bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
Rede
Ach, het is nooit anders geweest, het PKK kreeg hier eens een heel stadion tot zijn beschikking, terwijl ze verder in geen een land terecht konden. AbuJaJa, voorzitter van de europese arabische liga, kon gewoon op de Haagsche Hoge School zijn lezing houden enz. enz. Alles kan in Nederland. Terroristen en onruststokers zitten hier goed.
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik denk dat het bij de uitspraak van Donner nog anders ligt, Kitty. Donner zou de PKK nooit een "gematigde partij" hebben genoemd. Maar Donners hart ligt nu eenmaal bij gelovige fundamentalisten. Zie zijn opstelling tegenover Madonna. Zie zijn poging de wet op godslastering weer te reactiveren om Mohammed Bouyeri te belonen. Ik zal morgen eens kijken of ik wat tijd heb om wat over te tikken uit de Opheffer-column van Theodor Holman in de Groene Amsterdammer van deze week over Donner.
Rede
beste collegavanerik,
waarom zou ik een afvallige zijn ?
graag wat onderbouwing
ik bedoel, die verlichte vrouwen in de islam, die momenteel de emancipatie aanzwengelen zijn dus niet afvallig, pardon???
dus een beetje onderbouwing graag
mustafa
graag wat onderbouwing
ik bedoel, die verlichte vrouwen in de islam, die momenteel de emancipatie aanzwengelen zijn dus niet afvallig, pardon???
mustafa
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Ik dacht even Taliban moskee te lezen. Ik denk hier heel genuanceerd over. Deze man moet het land uit weg ermee. Hij maakt zich druk over het aantal keren dat iemand bidt alsof dat een maat is. Misschien zijn die moslim milities die in Darfur genocidetje spelen met andere moslims als slachtoffer wel heel goed met hun bidgedrag bezig. En hoor je daarovr uit islamitishe hoek niets in de media. Terwijl een cartoon wel op wereldwijde interesse en reactie mag rekenen. Cartoons en rituelen zijn voor mensen als Rizwi belangrijker dan mensenlevens lijkt het wel.AMSTERDAM - Wie drie keer per dag of minder bidt, is volgens imam Rizwi een afvallige. Hij zei dat in de Amsterdamse ...
Taibah-moskee. In de orthodoxe Taibah-moskee in Amsterdam heeft een imam alle Nederlandse moslims vogelvrij verklaard die drie keer per dag of minder bidden.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 12 sep 2006 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
ja die zijn ook afvallig. Daarom is zelfkritiek zo moeilijk binnen de islam. Je mag de koran iniet in twijfel trekken. Met alle emancipatie in Pakistan (vrouwelijke premier) is het niet gelukt de sharia wetten te versoepelen.mustafa schreef:beste collegavanerik,
graag wat onderbouwing
![]()
mustafa
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
waar blijven de gematigde moslims?
Kitty, bedoel je nu dat die gematigde moslims geen plaats krijgen in de media of dat ze gewoon altijd maar zwijgen en/of akkoord gaan?Kitty schreef:Inderdaad! Dat vind ik een hele goeie, en waar blijven de gematigde moslims om in opstand te komen tegen deze imam? Daar hoor je altijd bitter weinig van.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België komen opmerkingen van gematigde moslims zeer moeizaam tot helemaal niet in de media
Opruiende taal krijgt dan weer veel te veel aandacht.
Dat dergelijke taal niet door de beugel kan en ronduit risicovol is is ook voor mij zonneklaar maar dat de tegenreactie zo goed als geen mediabelangstelling krijgt betekent niet dat er geen tegenreactie is!
Bovendien vinden heel wat moslims het allesbehalve fijn om telkens er in de naam van de islam stommiteiten tot zelfs gevaarlijke woorden worden verspreid de hele islamgemeenschap ter verantwoording wordt geroepen.
Alsof alle christenen telkens als de heer Bush jr in naam van god gevaarlijke absurditeiten declameert van zich moeten laten horen
Dit kan ik alleen maar bevestigen. Tot mijn kennissenkring behoren moslima's. En lees er ook sommige kranten op na. Plus schuim eens de kwaliteitsboekhandel af. Plus ...Mustafa schreef:er vindt heel wat emancipatie plaats in de islam momenteel
er is discussie
kun je gewoon op de tv volgen
maar als je het niet wil zien ...
Succes en groetjes,
Lux.
Re: waar blijven de gematigde moslims?
Als dit ook in Nederland zo zou zijn, vind ik dat een heel kwalijke zaak. Ik kan echter niet beoordelen of dit ook zo is.Lux schreef: Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België komen opmerkingen van gematigde moslims zeer moeizaam tot helemaal niet in de media
Opruiende taal krijgt dan weer veel te veel aandacht.
Dat is te hopen, maar hier dus niet te beoordelen.Dat dergelijke taal niet door de beugel kan en ronduit risicovol is is ook voor mij zonneklaar maar dat de tegenreactie zo goed als geen mediabelangstelling krijgt betekent niet dat er geen tegenreactie is!
Hier ben ik het zeker mee eens. Maar als je moslims er persoonlijk op aanspreekt, dan krijg je geen afkeuring te horen, maar er wordt gezegd dat de Islam een persoonlijk geloof is, en diegenen die het slecht doen wel door Allah ter verantwoording zullen worden geroepen. Hetzij door straf, hetzij door gewezen te worden op hun dwaling.Bovendien vinden heel wat moslims het allesbehalve fijn om telkens er in de naam van de islam stommiteiten tot zelfs gevaarlijke woorden worden verspreid de hele islamgemeenschap ter verantwoording wordt geroepen.![]()
Dus mijn ervaring is, dat moslims zich niet direct bezig houden hoe anderen hun geloof vorm geven, ze geven alleen aan dat het onjuist is, maar zien zichzelf niet geroepen om een oordeel te vellen. Het oordeel is namelijk aan Allah.
Er zijn genoeg geluiden bekend tegen de uitlatingen en handelingen van Bush, ook door christenen.Alsof alle christenen telkens als de heer Bush jr in naam van god gevaarlijke absurditeiten declameert van zich moeten laten horen(om maar één voorbeeld te geven).
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Re: waar blijven de gematigde moslims?
Dat is ook wat ik vaak te horen krijg maar toch vang ik op dat gematigde imams geregeld proberen te duiden maar niet -of toch zeker te weinig- worden gehoord.Kitty schreef:Hier ben ik het zeker mee eens. Maar als je moslims er persoonlijk op aanspreekt, dan krijg je geen afkeuring te horen, maar er wordt gezegd dat de Islam een persoonlijk geloof is, en diegenen die het slecht doen wel door Allah ter verantwoording zullen worden geroepen. Hetzij door straf, hetzij door gewezen te worden op hun dwaling.Bovendien vinden heel wat moslims het allesbehalve fijn om telkens er in de naam van de islam stommiteiten tot zelfs gevaarlijke woorden worden verspreid de hele islamgemeenschap ter verantwoording wordt geroepen.![]()
Dus mijn ervaring is, dat moslims zich niet direct bezig houden hoe anderen hun geloof vorm geven, ze geven alleen aan dat het onjuist is, maar zien zichzelf niet geroepen om een oordeel te vellen. Het oordeel is namelijk aan Allah.
Aan mijn eigen krant stuurde ik zowat een jaar geleden een brief met de opmerking dat er wel vaak berichten verschijnen over de rooms-katholieke kerk maar bitter weinig over de andere levensbeschouwingen. Ik dacht hierbij niet alleen aan de islamieten maar ook aan de vrijzinnigen, de grieks-orthodoxen, de joodse strekkingen. Ik haalde toen aan dat dit een wederzijds begrip alleen maar kan bevorderen. Het antwoord was: er zijn nu eenmaal een meerderheid rooms-katholieken (in België welteverstaan). En daarmee was de kous af
Wat mijn uitsmijter Bush jr. betreft: een wat ongelukkig gekozen voorbeeld. Jouw "terechtwijzing" aanvaard ik als terecht.
Groetjes,
Lux.