Europese Reli-trends
Moderator: Moderators
Nee dat kan men niet begrijpen want het niet kunnen begrijpen als gevolg van ontbrekende informatie van de kant van de ID'er wordt door diezelfde ID'er als verwijt gebruikt!Jessy schreef:Daarom kan men nog wel begrijpen dat er mensen zijn die niet weten of ze of het zo is of niet inplaats van een doodnormale uitspraak in deze vaag te noemen PUNT"Hen" nemen niet aan dat ID niet zou kunnen bestaan omdat "ze" niet weten wat ID is.
Dus je roept iets, legt het niet uit als daarom gevraagd wordt, en geeft als oorzaak daarvan de vrager de schuld.
Dat noemt men de omgekeerde wereld of ook wel krom redeneren!
Het niet kunnen weten of het zo is is niet relevant voor de vraag wat iets (in dit geval ID) is.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
ERIKHier is je Lousewies van der Laan:
"Gelooft u in God?
,,Ik heb aanvaard dat ik daar nooit echt uit zal komen. Het lijkt me heerlijk als je vol vertrouwen gelooft, en weet dat er een hiernamaals is waar je naar toe gaat als je je aan wat afspraken houdt. Dat geeft ongelofelijk veel rust. Ik sta heel erg open voor goddelijke ervaringen, denk altijd: kom maar op, ik heb maar een klein wondertje nodig en I'm yours. Ik weet het niet, ik heb wel het gevoel dat er iets is.''"
Vaag gelul, als je het mij vraagt. Wil ze gelovigen te vriend houden, of is ze echt zo'n walgelijke "ietsist"?
Bovenstaande is voor jou dus vaag en onduidelijk.
Het is gewoon een eerlijke DOORDACHTE MENING van Lousewies van der Laan:.
En dat noem ik geen vaag gelul, en er iets achter vermoeden. Haar antwoord is duidelijk genoeg.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Ja het is vooral vaag omdat het uitgaat van een geloofsaanname die door een groep bestaande overtuigde gelovigen als zijnde feit de wereld in is geholpen!Jessy schreef:ERIKHier is je Lousewies van der Laan:
"Gelooft u in God?
,,Ik heb aanvaard dat ik daar nooit echt uit zal komen. Het lijkt me heerlijk als je vol vertrouwen gelooft, en weet dat er een hiernamaals is waar je naar toe gaat als je je aan wat afspraken houdt. Dat geeft ongelofelijk veel rust. Ik sta heel erg open voor goddelijke ervaringen, denk altijd: kom maar op, ik heb maar een klein wondertje nodig en I'm yours. Ik weet het niet, ik heb wel het gevoel dat er iets is.''"
Vaag gelul, als je het mij vraagt. Wil ze gelovigen te vriend houden, of is ze echt zo'n walgelijke "ietsist"?
Bovenstaande is voor jou dus vaag en onduidelijk.
Het is gewoon een eerlijke DOORDACHTE MENING van Lousewies van der Laan:.
En dat noem ik geen vaag gelul, en er iets achter vermoeden. Haar antwoord is duidelijk genoeg.
En die aanname is "God"!!
Welke god van duizenden, en vooral waarom??
Wat is dat "God"?!
Duizenden stromingen die allemaal claimen de enige ware god te aanbidden.
Het is dus meer dan vaag gelul, het is ononderbouwd gezwam!
Ze heeft geen idee waar ze het over heeft.
Haar antwoord is dus net zo nietszeggend als het standaard antwoord van de doorsnee bijgelovige!
Ze heeft het gevoel dat er iets is.
Als ze als politicus ook gebruik maakt van dat gevoel ben ik blij dat ze daar niet meer vertoeft, want we hebben al genoeg IDiote invloeden van religieuze kant in de politiek.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Jessy wil je bij dit soort uitspraken wel even de bron vermelden. Zo kan namelijk iedereen iemand iets in de mond leggen.Jessy schreef:Hier is je Lousewies van der Laan:
"Gelooft u in God?
Ik kan dit namelijk op geen enkele wijze rijmen met haar ferme en felle uitspraken over geloof in de politiek. Het was dat optreden dat mij Lousewies fan maakte.
Ik ben het overigens eens met Erik.
Lousewies geeft in, de door jouw aangehaalde uitspraak, in eerste instantie aan dat ze agnost is. Maar in de laatste zin verknalt ze dat en is ze ietsist geworden. Dat noem ik ook vaag je kunt geen agnost én ietsist zijn.
Maar nogmaals waar heb je die uitspraak vandaan??
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Re: Europese Reli-trends
Deze uitspraak was niet van mij maar van een zekere JRV. even draadje nalezen.JRV schreef:Hier is je Lousewies van der Laan:skeptic schreef:Zo voel ik dat ook, maar zo'n partij is er niet in Nederland. Ik stel voor dat mensen als Lousewies van der Laan en Peter R. de Vries en zelfs misschien Femke Halsema samen zo'n partij oprichten.insomnia schreef:[Er is geen enkel partijprogramma dat secularisme als speerpunt heeft, terwijl een dergelijke partij mijn aandacht zou trekken.
"Gelooft u in God?
En dat je het eens bent met Erik wekt geen verwondering bij mij. Het zij je gegund.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Jammer dat je je zo snel van je beledigde kant toont Jessy.
Ze zijn allemaal tegen je he die onwetende ongelovigen?!
Maar misschien wil jij wel de vragen beantwoorden voor Lousewies?
Ze zijn allemaal tegen je he die onwetende ongelovigen?!
Maar misschien wil jij wel de vragen beantwoorden voor Lousewies?
Re: Europese Reli-trends
OK dan stel ik opnieuw de vraag maar dan aan JRV.Jessy schreef:Deze uitspraak was niet van mij maar van een zekere JRV. even draadje nalezen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche