'Europa is over een eeuw islamitisch'

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Devious schreef:Wacht even hoor. Lees goed wat ik zeg. Ik zeg nergens dat God (Wat Zij/Hij/Het ook moge zijn) niet bestaat. Ik heb het over de goden uit de bijbel en koran.
Wacht even, hoor. :D :wink: geinig
Ik snap je. Maar zoals je het had geschreven leek het even of je door toedoen van de Bijbel en Koran de Goden ook afschreef. Mijn te snelle interpretatie waarschijnlijk. Zegt meer iets over mij, dan over jou.
Devious schreef:heb het over de God die zelf in zijn geschriften zegt dat homoseksuelen gestraft moeten worden, dat vrouwen als een akker zijn voor de man waar de man gebruik van mag maken wanneer hij maar wil, dat Hij de ene (man) heeft doen uitmunten boven de ander (vrouw). (...) En wat een leuke God is dat om te aanbidden.
Voor mij dus de reden om dat niet te doen. Maar als het waar zou zijn... stel dat je echt in de hel terecht komt als je je verder niet aan de Bijbel/Koran houdt. Ik kan me voorstellen dat mensen er dan voor kiezen. Maar zelf zeg ik: dan maar in de hel, want zo'n God wil ik niet.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ruby schreef:
Devious schreef:heb het over de God die zelf in zijn geschriften zegt dat homoseksuelen gestraft moeten worden, dat vrouwen als een akker zijn voor de man waar de man gebruik van mag maken wanneer hij maar wil, dat Hij de ene (man) heeft doen uitmunten boven de ander (vrouw). (...) En wat een leuke God is dat om te aanbidden.
Voor mij dus de reden om dat niet te doen. Maar als het waar zou zijn... stel dat je echt in de hel terecht komt als je je verder niet aan de Bijbel/Koran houdt. Ik kan me voorstellen dat mensen er dan voor kiezen. Maar zelf zeg ik: dan maar in de hel, want zo'n God wil ik niet.
Je zou je ook kunnen afvragen of zo'n hemel wel leuk is, want dat is toch de bedoeling van een hemel? In het hemelse paradijs van Allah stromen rivieren van wijn, MAAR!!!..... je wordt er niet dronken van. Wat heb je aan wijn waar je niet van aangeschoten raakt? En wat nu als je niet van wijn houdt, en liever bier of whisky drinkt? Dan heb je mooi een probleem. :wink:

Ciao... Devious...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Devious schreef:
Deugtvoorniets schreef:Dat ze zich voortplanten is niet erg, Islam is niet genetisch bepaald hoor ;)
Zorg voor een goed onderwijs, dan komt alles wel in orde.
Nee, niet genetisch bepaald, maar het is ontzettend moeilijk om je los te worstelen van religieuze indoctrinatie die je in je jeugd hebt binnengekregen, ik spreek uit eigen ervaring.
Wat betreft onderwijs. Wel belangrijk, maar niet de enige oplossing. Ik denk dat invoering van filosofie als verplicht vak van lagere school tot universiteit wel belangrijk is. Hiermee bedoel ik niet, het kunnen opdreunen van citaten van Plato oid, maar het autonoom leren denken.
Wat over het hoofd word gezien zijn de belangrijkste aspecten namelijk
die van irreversibiliteit: bij intereligieuze huwelijken verplicht de Islam
tot bekering van in ieder geval de man tot de Islam , sowieso moeten de
kinderen als moslim worden opgevoed, integratie cq vermenging kan alleen leiden tot verdwijning van dat wat niet des Islams is.
Uiteraard kun je denken dat de Islam geen serieuze optie is voor menige niet moslims echter bij partnerkeuze word veel voor lief genomen, je kunt trouwens ook kijken naar landen waar de Islam ooit in de minderheid was dan zie je toch een vaste trend.
Het spijt me dit te moeten melden maar is wel een feit.
Het autonoom denken in de Islam is er volgens mij wel maar dan met een zeer specifieke referentie.
Plaats reactie