wilders haalt weer uit

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker »

Geert zegt wat iedereen die het onderwerp bestudeerd heeft eigenlijk wel weet.

Wat Geertje niet zegt is dat het al te laat is omdat de moslim bevolking jonger is en een stuk beter bewapend.
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

de meerderheid van de moslims in nederland wil met rust gelaten worden, geen gedoe en niet hoeven na te denken over deze kwesties.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

collegavanerik schreef:de meerderheid van de moslims in nederland wil met rust gelaten worden, geen gedoe en niet hoeven na te denken over deze kwesties.
"iedereen hoort wel tot de een of andere minderheid
toch zijn er ook mensen die niet tot een minderheid horen, maar dat zijn er zo weinig"
aldus herman finkers
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Zoals zo vaak wordt er niet meer naar de inhoud gekeken/geluisterd wanneer de verpakking abominabel is. En dus wordt Wilders (opnieuw) gehekeld. Ayaan was ook al zo'n lichtend voorbeeld.

Nu ben ik bekend met de stinkende wonden van zachte heelmeesters, maar als je niets aan de verpakking doet, bereik je ofwel de mensen die geilen op de vastberadenheid van Wilders om 'tenminste wat te doen tegen het buitenlandse gespuis' en verder geen behoefte (willen) hebben aan nuance, ofwel mensen die de presentatie dusdanig slecht vinden dat ze hier al afhaken. Bij beide groepen speelt de inhoudelijke boodschap in ieder geval geen rol meer.
Jammer, want de inhoudelijke kritiek lijkt niet zo te verschillen van de kritiek die hier op dit forum te lezen valt en vaak genuanceerd is. Maar ja, ook hier wordt veelal voor eigen parochie gepreekt.

Daarnaast vergeet Wilders voor het gemak te vertellen dat ook de Bijbel verdorven boodschappen uitdraagt, die met hetzelfde gemak gerechtvaardigd worden door de afwezigheid van grote getalen christenterroristen :?
Beide boeken brengen verdeeldheid en bepalen op dit moment het wereldbeeld!
Je hebt een ander poppetje nodig, dat tactisch genoeg is om dit aan de kaak te stellen (en bij voorkeur niet uit de ongelovige honden-hoek :wink: )
C'est le ton qui fait la musique
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

maar geert wilders staat net zoals berlusconi voor de superioriteit van het joodschristelijke erfgoed van ozne beschaving
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
collegavanerik
Superposter

het westen heeft meer aan voltaire te danken dan aan christus
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

collegavanerik schreef:het westen heeft meer aan voltaire te danken dan aan christus
vanuit werelds standpunt ja, maar de visie van jezus is verstrekkender
jezus vocht niet voor een verloren zaak
zijn rijk is niet van deze wereld
vele zielen die betrokken waren bij de eerste, tweede en derde verwoesting van atlantis
zijn nu weer op aarde
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
collegavanerik
Superposter

mustafa schreef: vele zielen die betrokken waren bij de eerste, tweede en derde verwoesting van atlantis
zijn nu weer op aarde
:ok:
Afbeelding Hebr 6:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

AHUM!!! Graag niet over Voltaire en Christus beginnen. Deze draad gaat over Wilders!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
afgestompt dier
Forum fan

Re: wilders haalt weer uit

Bericht door afgestompt dier »

windsurfer schreef:hier

De helft moet uit de koran gescheurd worden en mohammed met pek en veren het land uitgeschopt... ik word een beetje moe van Wilders...
WIlders schiet zijn doel onderhand voorbij, men weet wel hoe hij erover denkt. Of is zijn waarschuwing weer terecht?
Hij heeft groot gelijk, ik bedoel is er iemand anders die zich er echt druk om maakt?
Dat hij overdrijft is duidelijk, maar soms krijg ik het gevoel dat we alles maar naar de hand van de moslims moeten zetten we mogen ze niet kwetsen, grappen over ze maken whats next?
Terwijl de veel van nederland de band met onze geschiedenis, cultuur en zijn zelfvertrouwen heeft verloren, staat Dhr. Wilders nog fier overeind en scandeert zijn boodschap.
Nederland moet wel Nederland blijven, en zo is het.
Geloof verzet bergen onzin.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Strikt gezien heeft Wilders wel gelijk. Als Mohammed heden ten dage zou leven, dan zouden we hem in een oorlogstribunaal berechten. Het executeren van krijgsgevangenen, slavenhandel, onderdrukken van andersdenkenden en roofmoord zijn oorlogsmisdaden. Neem daarbij nog, seks met een minderjarig meisje, én polygamie. Genoeg om voor altijd in de bak te belanden. In Irak zou hij hetzelfde lot ondergaan als Saddam.

Wat betreft de Bijbel, inderdaad, dat boek deugt ook niet. Slavenhandel en onderdrukking van vrouwen zijn eeuwenlang in stand gehouden door lieden die het met hun handen op het Bijbeltje konden onderbouwen. Maar wie puur kijkt naar de persoon Jezus, zoals deze wordt beschreven in de evangeliën, kan niet bepaald zeggen dat deze een handleiding heeft gegeven voor de gewelddadige spreiding van het geloof, en dit was bij Mohammed wel het geval.
En dat de Bijbel niet deugt, wil niet zeggen dat Wilders geen gelijk heeft over de Islam. Men kan hooguit kritiek hebben op de clichématige of populistische manier waarop hij het doet, maar niet dát hij het doet.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

vraag eens aan wilders of hij vindt dat de bijbel deugt
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

mustafa schreef:vraag eens aan wilders of hij vindt dat de bijbel deugt
Dat is hier niet relevant, het gaat hier om Wilders kritiek op de Islam. Die ik terecht vind.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Collegavanerik schreef:de meerderheid van de moslims in nederland wil met rust gelaten worden, geen gedoe en niet hoeven na te denken over deze kwesties.
Precies. Daarom begrijpen ze Wilders ook niet. Het is mij trouwens ook niet duidelijk waar Wilders zich nu eigenlijk op baseert voor zijn islamiseringsthese. De taal mag best wat minder onder hoogspanning.

Devious, Als Mohammed vandaag had geleefd, was hij een ander mens geweest, omdat de omstandigheden anders zouden zijn.
Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker »

Theoloog schreef:
Collegavanerik schreef:de meerderheid van de moslims in nederland wil met rust gelaten worden, geen gedoe en niet hoeven na te denken over deze kwesties.
Precies.
En waar baseren jullie dat op?

Ali B? :|
And on the third day, God created the Ramington bolt-action rifle so Man could fight the dinosaurs, and the homosexuals.
Plaats reactie