AFSCHEID

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: AFSCHEID

Bericht door Rereformed »

Theoloog schreef:Ik heb je niet zo gevolgd.
Ik ook niet. Hoe kan het ook. In twee weken tijd had ik net door dat highlander ook meedoet.

Ongetwijfeld ben je stevig aangepakt; gebeurde mij destijds ook,
Voor zover ik je ook maar enig persoonlijke pijn heb berokkend bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Precies dezelfde ervaring had ik trouwens in het begin, maar het zette mij juist aan het denken. Het ging er mij nooit om om respect te krijgen of begrepen te worden, alhoewel het heel pijn doet wanneer je overtuigingen geen respect krijgen of wanneer je verkeerd begrepen wordt. Degenen die mij het hardst aanpakten zijn degenen die mij het meest een dienst hebben bewezen.
Ik ben uiteindelijk enkel en alleen geïnteresseerd in wat de waarheid is omtrent overtuigingen. Indien mijn eigen overtuigingen niet redelijk te verdedigen zijn moeten ze de deur uit of moet ik mijn mond erover dichthouden. En indien iemand mij beledigt heeft hij/zij zo zijn redenen, en doe ik er goed aan die te leren begrijpen en te zien in hoeverre ik het zelf uitlokte. Dat is mijn houding in het leven.
maar het lijkt mij sterk dat men beledigingen gedaan heeft van een vergelijkbaar niveau.
Deze post zegt dus meer over jou dan over de posters hier.
Vooral de frase "moet nog opgroeien" is van toepassing.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 05 mei 2007 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Dat viel wel mee, Rereformed, al was het niet altijd leuk.

Maar ik bedoelde eigenlijk toen ik hier voor het eerst kwam. Dat was al eerder.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

highlander schreef: en bij deze vraag ik aan de crew om mijn account op te heffen,want ik wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
Bob Dylan schreef:I'm crossing the street to get away from a mangy dog
Talking to myself in a monologue
I think what I need might be a full length leather coat
Somebody just asked me
If I registered to vote

The sun is beginning to shine on me
But it's not like the sun that used to be
The party's over, and there's less and less to say
I got new eyes
Everything looks far away

Well, my heart's in the Highlands at the break of day
Over the hills and far away
There's a way to get there, and I'll figure it out somehow
But I'm already there in my mind
And that's good enough for now
Het beste ermee, UR
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Theoloog schreef:Dat viel wel mee, Rereformed, al was het niet altijd leuk.

Maar ik bedoelde eigenlijk toen ik hier voor het eerst kwam. Dat was al eerder.
Ik weet niet wanneer dat was en hoe het toeging, maar heb de indruk dat je nu in ieder geval een zeer gewaardeerd forumlid bent. Afbeelding

Mijn eigen eerste ervaringen waren zeer negatief. Ik werd vanaf de eerste reaktie aangevallen door iemand (inmiddels niet meer aanwezig op het forum).
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=342

Misschien is dat topic leuk voor je om door te lezen, om te zien hoeveel ik met je gemeen heb en in bijna drie jaar heel wat overtuigingen van mij (sommige zelfs precies dezelfde als die jij geopperd hebt) opnieuw heb moeten wegen en te licht bevinden. Zo schreef ik vooral dat "godsdienst een vitale kern heeft die men misschien beter maar niet moet verontachtzamen" en "het denkbeeld van het dienen van God (en dus van de schepping, van het bestaan), zou zelfs wel eens van vitaal belang kunnen zijn voor het voortbestaan van een hoogstaande cultuur."

Iemand als Skeptic zette mij meteen aan het denken:

"Na een verhelderend begin wordt het beeld vertroebeld door vaagheid, of zoals Thomas Paine het zegt op je site.
'Een raadsel oplossen door middel van het scheppen van een ander raadsel'. [dat was Robert Ingersoll overigens die dat zei]
Zoals je hier aangeeft vind je van fitaal belang religie in je denken te behouden.
Waarom in de vrede is het de allerhoogste invulling in ons leven?
Je bevrijdt je eerst op een perfecte manier van de religie en komt daarna met een vaag verhaal over het goddelijke dat ieder mens in zijn ziel gewaar moet worden, waar haal je dat toch in de vredesnaam vandaan?
Zelf heb ik me ook vrijgevochten van elke vorm van geloof, waar ik me erg goed bij voel.
Ik moet er dus niet aan denken, weer opnieuw iets te gaan geloven."

Ene Jutter (ook verdwenen inmiddels) en Devious vooral gaven ook vanalles wat me aan het denken zette. Devious noemde mij een "woordgoochelaar". Zoals je weet heb ik dit woord in het bijzonder ter harte genomen en bestook ik tegenwoordig vele anderen hiermee...
En toen ik van ene Molleboon een reactie kreeg. "Ik krijg de sterke indruk dat je nog erg 'verward' bezig bent. Je springt van de hak op de tak. Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar dat geeft niet, dat zal wel aan mij liggen.", moest ik wel schoorvoetend toegeven dat in het woordje 'verward' een kern van waarheid moest zitten, hoewel zoiets voor een religieus mens natuurlijk een peuleschil is om om te zetten in "ruimere blik". :wink:

Nu moet ik zeggen dat als er iemand is waarvan ik bij voorbaat al kan zeggen dat ik dezelfde mening zal zijn toegedaan als hij, dan is het Devious. Maar het topic weer eens opnieuw lezend merk ik op dat het een maand kostte voordat Devious dit schreef: "Het heeft lang geduurd, maar ik denk dat we elkaar nu beter begrijpen."
FonsV
Diehard

Bevrijding

Bericht door FonsV »

We worden geboren om te leven en te leren en de prijs die wij daar voor krijgen is te mogen sterven. Om zo het eeuwige leven te bemachtigen
Also sprach Hochlander bij binnenkomst, bijna drie weken geleden. Hij heeft blijkbaar voldoende geleerd en is nu de prijs aan het betalen.

En de Lage Landen vieren op hun manier hun bevrijding. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

highlander schreef:,want ik wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
Ik ben geen atheist. Zie het topic over theistisch atheisme.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Bevrijding

Also sprach Hochlander: you don't need eyes to see you need vision

The Vision is blijkbaar een groot Mysterium Fidei :
"ik zou het het wel kunnen vertellen maar je zou het toch niet aannemen.
ik dacht dat het hier vrij denken was ,maar het lijkt hier meer op doom denken,
als je het niet meer ziet zitten dan spring je toch voor een trein "sukkel!!"

Maar vergeet niet: "het is belangrijk om nooit de moed op te geven er is nog steeds heel veel goed in de wereld ,daar moet je je ogen nooit voor sluiten."

Highlander schijnt telkens tegen zichzelf te preken, maar er zelf niet in te geloven.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 05 mei 2007 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Samante

Bericht door Samante »

highlander schreef: en bij deze vraag ik aan de crew om mijn account op te heffen,want ik wil niets meer met dit smerig atheisten zooitje te maken te hebben
Geldt dit verzoek ook voor de nick Blossom?
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Hmmmm.... wat mij vooral zo opvalt is hoeveel mensen zich kennelijk aangesproken voelen wanneer iemand "stelletje sukkels ik spuug op jullie. stelletje bekrompen kortzichtigen cybermongolen" schrijft.

Afgelopen week kwam ik tijdens het boodschappen doen ook iemand tegen die tegen elke passant schreeuwde en schold. Iedereen haalde zijn schouders op; niemand vond het nodig hem van repliek te dienen. Uiteindelijk vroeg iemand of ze hem kon helpen.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Uiteindelijk vroeg iemand of ze hem kon helpen
Wat houd je tegen Frodo , om jouw helpende hand te bieden aan iedereen , ook tijdens het boodschappen doen ?
Waarom moest iemand anders dat doen ?
Je bent een soort ramptoerist .... een soort "waarnemer " ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Frodo schreef:Hmmmm.... wat mij vooral zo opvalt is hoeveel mensen zich kennelijk aangesproken voelen wanneer iemand "stelletje sukkels ik spuug op jullie. stelletje bekrompen kortzichtigen cybermongolen" schrijft.
doeidoei
Frodo
Wellicht schat je het verkeerd in. Aangezien ik aan geen enkel topic deelnam waar highlander aan deelnam kan hij het bijvoorbeeld onmogelijk over mij hebben.
Zijn tekst was echter zo kostelijk dat ik me met behulp van een stel anderen al een hele dag ermee vermaakt heb. Er is niets zo interessant als What's on a believer's mind.

Wat mij nu vooral zo opvalt is dat mensen op dit forum zijn woorden laconiek opnemen en hem het allerbeste wensen. Dat strekt het forum nu echt tot eer. Goed zo, Freethinkers. 8)
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Tsjok45 schreef:Wat houd je tegen Frodo, om jouw helpende hand te bieden aan iedereen , ook tijdens het boodschappen doen?
Afgezien van of zo'n persoon uberhaupt hulp nodig heeft van mij, denk ik dat ik niet zo'n 'Florence Nightingale' ben. Ieder zijn specialiteit.
Tsjok45 schreef:Waarom moest iemand anders dat doen?
Voor zover ik het kon overzien moest helemaal niemand dat. Er was gewoon iemand die dat deed.
Tsjok45 schreef:Je bent een soort ramptoerist .... een soort "waarnemer"?
Ik maak mee wat ik meemaak, en dat neem ik wel waar. Maar doet niet iedereen dat? Rampen opzoeken doe ik niet.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Rereformed schreef: Wat mij nu vooral zo opvalt is dat mensen op dit forum zijn woorden laconiek opnemen en hem het allerbeste wensen.
Bij deze dan, misschien tot ziens en veel geluk.
Fuck met alles.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Tsjok45 schreef:Je bent een soort ramptoerist .... een soort "waarnemer " ?
Ik heb van Frodo meer het beeld van bermtoerist. Komt altijd onverwacht even kijken, legt zo vlug mogelijk zijn ei en is weer voor een paar weken of maanden verdwenen met een "doeidoei". 'k Zal hem vlug geluk en het beste toewensen en sta hem al met een doeidoei na te wuiven.
Ieder zijn specialiteit.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Plons schreef:Bij deze dan, misschien tot ziens en veel geluk.
Beste Plons,
Ook met jou nog geen kennis gemaakt. Welkom op het forum. Hopelijk kun je het wat langer volhouden met sukkels, bekrompen kortzichtigen, besserwissers en cybermongolen.

vr. gr. Rereformed
Gesloten