Precies, de voorwaarde van het geloof maakt de liefde van God voorwaardelijk. Dus die liefde is NIET onvoorwaardelijk. Lijkt dus niet op de meest pure en zuivere liefde maar op een slecht surrogaat.holandesa schreef: Volgens mij zegt ze juist dat het niet is: 'voor een ieder, behalve homofielen'. maar echt voor een ieder die in hem gelooft, zonder beperking (hoewel er wel een voorwaarde is, namelijk geloof).
Waarom niemand naar de hel gaat
Moderator: Moderators
- 
				Samante
- 
				Samante
Wat een zwakte demonstreer je hier trouwens. Je realiseert je dat je een discussie over jouw geloof nooit kan winnen en wil dat falen verborgen houden voor de bezoekers van dit forum zodat je de schone schijn kan blijven ophouden.Tamara schreef:en dit de laatste en wellicht de meest volledige reactie die ik hier ooit zal geven. Vragen vanaf nu per pb. S6 en gd night....
Het word steeds gekker hier.Tamara schreef:Wel, dan zal Tamara maar reageren....
Ooit gehoord van een God die ten alle dage toornt? Als we het hebben over de liefde kent het Grieks 4 niveaus. De liefde van God is het allerhoogste niveau, de Agape, men ziet een nood en men springt in, men onderneemt actie, dat is de kruisiging van Jezus...(God ziet de nood van de mens en springt in) God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!, die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking....Voor alle duidelijkheid...en nee, er geschiedt niets tegen Zijn wil, zo zijn er ook mensen geschapen tot verderf...Hij heeft zelfs het kwaad geschapen. Hoe anders wil men het goede kennen? Je kunt niet weten wat goed is zonder het kwaad te kennen, daarom staat er geschreven de wet doet de zonde kennen..en toenemen maarrr door de toename van de zonde (door de wet) wordt de genade meer dan overvloedig..
En ja, de liefde is onvoorwaardelijk, God is een God van het leven, daarom hebben wij een vrije wil over ons leven maar niet over de dood. Ieder mens is immers sterfelijk. Dat is zo beschikt. De dood en het oordeel zijn beschikt. Wil je ontkennen dat je wil je niet vrij is als de dood daarop volgt...s6. You will die, niet een keer maar 2 keer. Die 2e keer kun je voorkomen. Dat is de boodschap, niet meer en niet minder...het is een consequentie geen voorwaarde...door het feit dat wij sterfelijk zijn dragen wij nl. vrucht voor de dood...dat zijn de zonden van de mens...(zonde= je doel missen) en die zonden lijden tot de 2e dood...tenzij...Wil je God aanvaarden in je leven, dan zul je zijn liefde zien, zijn liefde als een Vader,...dat is het geheimenis voor de christenen....maar de boodschap is duidelijk, slechts door Christus en door Christus alleen.....Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij..., en dit de laatste en wellicht de meest volledige reactie die ik hier ooit zal geven. Vragen vanaf nu per pb. S6 en gd night....
Wat zie jij dan als beperkingen? En wat doen homosexulelen dan op deze aarde.Ooit gehoord van een God die ten alle dage toornt? Als we het hebben over de liefde kent het Grieks 4 niveaus. De liefde van God is het allerhoogste niveau, de Agape, men ziet een nood en men springt in, men onderneemt actie, dat is de kruisiging van Jezus...(God ziet de nood van de mens en springt in) God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!, die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder....zonder beperking....
Immers in de BIJBEL: god keek naar de aarde en zag dat het goed was.
Hij heeft de aarde en de mens gecreërd is wat ik aanneem, kijkend naar jou betoog.
Wat doen al die "foute" mensen dan hier. En het zijn er veel meer dan de christenlijke groep, veel meer.
Wat doen al die miljarden mensen op deze aarde, die helemaal niets hebben met het christendom? Waarom zijn wij, al die miljarden, dan hier. Gewoon voor de lol? Mijn oma was ook ongelovig. Toch is ze 90 geworden, heeft ze nooit nare ziektes gehad en een prachtig leven. 3 kinderen, tig kleinkinderen enz enz.
Het klopt gewoon niet wat je zegt.
En wat je zegt over homofielen is gewoon van de pot gerukt, je zou je moeten schamen. Ook homofielen zijn gewoon mensen, en ook zij voegen wat toe. Het zijn heus geen monsters ofzo. Nee, het zjn gewoon mensen waarbij "iets" in de "sexuele zin" anders is. Het is dus echt primitief hoe jij over deze mensen schrijft.
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.

- 
				a.r.
Voor Tamara, 
Ik zal je nog een paar goede leerzame bijbelse overdenkingen voor 2e pinksterdag meegeven:
Heb Uw naaste lief, gelijk Uzelve
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
Oordeelt niet, opdat Gij niet niet geoordeelt zult worden
Ps 69:21 De smaad heeft mij het hart gebroken, en ik ben verzwakt. Ik wachtte op een teken van medelijden, maar tevergeefs, op troosters, maar ik vond hen niet.
Veel wijsheid toegewenst!!

Ik zal je nog een paar goede leerzame bijbelse overdenkingen voor 2e pinksterdag meegeven:
Heb Uw naaste lief, gelijk Uzelve
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
Oordeelt niet, opdat Gij niet niet geoordeelt zult worden
Ps 69:21 De smaad heeft mij het hart gebroken, en ik ben verzwakt. Ik wachtte op een teken van medelijden, maar tevergeefs, op troosters, maar ik vond hen niet.
Veel wijsheid toegewenst!!
Re: Waarom niemand naar de hel gaat
Wat zou het nut daarvan zijn? En kijk om je heen, ervaren niet miljoenen zo niet miljarden mensen op deze planeet elke dag 'de hel'. En wie komt ze daarvan verlossen, niemand. Dat kunnen ze alleen zelf, God heeft door vele 'de weg' laten zien maar het is aan ons die te gaan. Boeddha zegt dat het lijden zelf de weg tot God (bevrijding) is.Kevin schreef:Liefde is iemand die kiest voor het lijden te laten lijden ondanks dat jij als God de macht hebt die persoon van dat lijden te verlossen maar dit niet te doen?
De fysieke dood is enkel de afsluiting van een hoofdstuk. Eeuwige rust vindt je niet in dood maar in het leven zelf. Dat wat het leven leven doet.Jij ziet in de dood geen plaats voor eeuwige rust maar je gaat gewoon lekker je gang op een andere plek?
Waarom dan nog doodgaan?
Omdat de natuur zo in elkaar zit. Alles dat komt dat gaat weer, zo ook het menselijk lichaam. (en uiteraard ook de etherische lichamen)
Aantal uitspraken om over na te denken:
KATHA UPANISHAD: Nooit was de geest geboren; nooit zal hij ophouden te zijn; nooit was er een tijd dat zij niet was. Begin en einde zijn een droom; onsterfelijk zonder begin, onveranderlijk, bestaat altijd. Dood kan haar niet raken, dood raakt slechts haar huis.
PYTHAGORAS: Vrees niet het leven te verliezen, want de dood is slechts een verandering van woning.
CONFUCIUS: Wij kennen het leven niet: hoe kunnen wij de dood dan kennen?
OSHO: Wanneer de dood aan je deur klopt, hangt veel af van hoe je dan reageert. Als je op een vriendelijke manier in ontvankelijke stemming kunt reageren, kan de dood worden omgezet in eeuwig leven. Als je je vastklampt aan het leven, als je bezeten bent door het leven, dan heb je weer een kans gemist.
atma
Met een gebald vuist kun je geen hand schudden. Mahatma Ghandi

- Socratoteles
- Diehard
Ken je deze gelijkenis?Tamara schreef:God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!, die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft.
Weet je hoe dit heet? Ver-ge-ven. Inderdaad. Als jij bidt: "vergeef ons onze schulden zoals wij vergeven onze schuldenaren", wat stel je je daar dan bij voor?Mattheus 18 schreef: 23 Daarom is het met het koninkrijk van de hemel als met een koning die rekenschap wilde vragen van zijn dienaren. 24 Toen hij daarmee begonnen was, bracht men iemand bij hem die hem tienduizend talent schuldig was. 25 Omdat hij niets kon terugbetalen, gaf zijn heer bevel dat de man samen met zijn vrouw en kinderen en alles wat hij bezat verkocht moest worden, zodat de schuld kon worden ingelost. 26 Toen wierp de dienaar zich aan de voeten van zijn heer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal u alles terugbetalen.” 27 Zijn heer kreeg medelijden, hij liet hem vrij en schold hem de geleende som kwijt.
Hoe vergeef jij je "schuldenaren"? Als iemand je kwetst en je vergeeft hem, kun je dat alleen doen als je in ruil daarvoor iemand anders in elkaar mag slaan?
Iemand anders de schulden laten betalen is niet vergeven! En met 'genade' heeft het al helemaal niets te maken.
Ben je echt zo verblind dat je het demonische hiervan niet inziet? Geloven dat de hel een verschrikking is waar je eeuwig gemartelt en gefoltert wordt, enTamara schreef:zo zijn er ook mensen geschapen tot verderf..
dan beweren dat God het grootste gedeelte van de mensheid heeft geschapen met de bedóeling dat ze daar terecht komen.. Zo maak je van God een duivel, Tamara.
En dat je dat je dit zo rustig kunt schrijven betekent dat óf het alleen een vanzelfsprekend dogma voor je is waarvan je de consequenties nog niet op je hebt laten inwerken,
óf je begrijpt het wel en je noemt het tóch 'goed', 'goddelijke liefde', 'rechtvaardig' enzovoorts. En in dat geval hanteer je een even duivelse moraal als jouw God.
Ik wens je sterkte.
Als je het Oude Testament leest, ja, dan lijkt het er wel op. Lijkt wel wat op de beschrijvingen van vrouwen die samenleven met een alcoholist of iemand die aan een ernstige vorm van manisch depressiviteit lijdt. Het ene moment ontvlammen in woede, alles kort en klein slaan; kinderen, vrouw en meubilair, en de volgende dag thuis komen met bloemen en sorry zeggen. Dat is precies wat de Heer van de Leugengeesten doet in het Oude Testament. Eerst de mensheid decimeren met afschuwelijke plagen, ziekten, honger, en één keer zelfs een wereldwijde vloed (uiteraard vanuit de hypothese uitgaande dat...), en vervolgens berouw tonen voor die onbeheerste, dierlijke woede aanvallen.Tamara schreef: Ooit gehoord van een God die ten alle dage toornt?
Als we het hebben over de liefde kent het Grieks 4 niveaus. De liefde van God is het allerhoogste niveau, de Agape, men ziet een nood en men springt in, men onderneemt actie, dat is de kruisiging van Jezus...(God ziet de nood van de mens en springt in) God kan geen zonde vergeven, God is rechtvaardig, Hij is Rechter, Hij moet de zonde veroordelen!!,
Hij moet helemaal niets. Zelfs een nietig mens van vlees en bloed kan een ander mens vergeven, zonder dat daar een offer tegenover moet staan. En de veronderstelde Schepper van het Andromeda stelsel, en miljarden andere sterrenstelsels, pulsars, quazars, planeten, gasnevels en rode reuzen, zou iets niet kunnen wat ik als klein nietig stofje wel kán? Een God die offers nodig heeft om te kunnen vergeven is een sukkel.
God is rechtvaardig? Lees ik dat goed? De God van de pantheïsten, alverzoeners en reïncarnatiegelovers zou rechtvaardig kunnen zijn, maar een God die mensen in totaal verschillende omstandigheden geboren laat worden, en mensen maar één kans geeft, kan niet rechtvaardig zijn. Een God die miljoenen kinderen geboren laat worden bij hindoe, islamitische, animistische, boeddhistische en atheïstische ouders, en dus zelden of nooit van Jezus horen, lopen dus een grotere kans om in de hel te belanden. Zo'n God kan niet rechtvaardig zijn. Gelijk Robert Ingersoll zegt: 'Als we waren geboren in Constantinopel, dan zouden de meesten onder ons gezegd hebben: ‘Er is geen God dan Allah, en Mohammed is Zijn profeet.’ Als onze ouders geleefd hadden aan de oever van de Ganges, dan zouden we vereerders van Shiva zijn geweest, verlangende naar het hemelse Nirvana.' Nee Tamara, de God waar jij in gelooft is geenszins rechtvaardig, maar het tegenovergestelde. De God die jij aanbidt is een duivel.
Voor een ieder is er absolutie. Voor de moordenaar, de genocidepleger, de verkrachter, de martelende inquisiteur, de tiran, de massamoordenaar, de slavenhandelaar. De Heere Jezus zegt tegen de moordenaar aan het kruis naast Hem: 'Heden zult gij met mij in het paradijs zijn.' Alles wordt vergeven, voor de meest weerzinwekkende misdaad is er absolutie. 'Met (de christelijke) God is alles geoorloofd', precies de reden waarom veel van die pausen, kerkvaders, hervormers allemaal zo krankzinnig, corrupt, crimineel, wreed en liederlijk waren. Het maakte toch niets uit. De Heere Jezus vergeeft alle zonden, zolang je er maar in gelooft, behalve natuurlijk wanneer twee mannen of twee vrouwen van elkaar houden en de liefde bedrijven.die zonde is (waarvan het loon de dood is) is verrekend door Christus aan het kruis...voor een ieder die in hem gelooft. Ja, dus niet een ieder..behalve homofielen, Samante, maar voor een ieder...zonder beperking.....
Oh ja, de liefdevolle Heer Jahwe heeft speciaal mensen geschapen die niet in staat zijn om te deugen. Hij heeft mannen en vrouwen geschapen die zich seksueel aangetrokken voelen tot hun eigen geslacht, en Hij heeft mensen geschapen met een skeptische geest, zoals Voltaire, Bertrand Russell of Robert Ingersoll; dat waren van die afschuwelijke mensen die het door de Bijbel gezegende recht om slaven te mogen houden, in twijfel durfden te trekken; dat waren de misdadigers die lachtten om die verhalen over geïnspireerde profeten die zon en maan stil lieten staan, sprekende ezels en ander belachelijk bijgeloof. De God waar jij in gelooft heeft speciaal mensen geschapen, om ze voor eeuwig te laten branden in de poel des vuurs. Wat is het een verlossing om te mogen ontdekken dat deze demon niet bestaat. Ik gun het je van harte dat je dit ooit een keer mee mag maken.Voor alle duidelijkheid...en nee, er geschiedt niets tegen Zijn wil, zo zijn er ook mensen geschapen tot verderf...
Maar toen de 'liefdevolle' Heer ontdekte dat Eva en Adam van de Boom van kennis van Goed en Kwaad hadden gegeten werd Hij boos (hypothetiserende...). Waarom eigenlijk? Wat kinderachtig. Hij is als de Pottenbakker, die slechte potten bakt, en vervolgens niet boos wordt op Zichzelf, maar op de potten.Hij heeft zelfs het kwaad geschapen. Hoe anders wil men het goede kennen? Je kunt niet weten wat goed is zonder het kwaad te kennen, daarom staat er geschreven de wet doet de zonde kennen..en toenemen maarrr door de toename van de zonde (door de wet) wordt de genade meer dan overvloedig..
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus  (341-271vc)

Dit is trouwens een site waar ze veel actief is en waar ze ook veel geschreven heeft.
Mijn mening over deze site: een grote dosis ONZIN.
http://logischespiritualiteit.web-log.nl/

Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.

- 
				Samante
Geef eens aan wat je precies onzin vindt op die site?0ortje schreef:Dit is trouwens een site waar ze veel actief is en waar ze ook veel geschreven heeft.
En wie bedoel je precies met 'ze'?
- collegavanerik
- Superposter
tja, je nick klinkt erg vrouwelijk Samante.Samante schreef:Geef eens aan wat je precies onzin vindt op die site?0ortje schreef:Dit is trouwens een site waar ze veel actief is en waar ze ook veel geschreven heeft.
En wie bedoel je precies met 'ze'?

Hebr 6:
  Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Deze verwijzing snap ik niet zo goed Oortje, vergis je je niet in de persoon? Heb je het nu over Samante? Wat trouwens een hij is en geen zij. Of verwar je Samante wederom met Tamara???? Die verwarring snap ik dan ook niet zo goed, aangezien Samante en Tamara haaks tegenover elkaar staan qua levensbeschouwing.0ortje schreef:Dit is trouwens een site waar ze veel actief is en waar ze ook veel geschreven heeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

- collegavanerik
- Superposter
Re: Waarom niemand naar de hel gaat
"alverzoening" geldt als een gruwel voor de orthodoxen.Samante schreef: Een God die liefde is, zou nooit zoiets als een hel scheppen. Zou God een hel scheppen, dan zou die geen liefde zijn.
Wiki universalisme
(link met haakjes werkt niet)
De idee van een uiteindelijke redding voor allen is beïnvloed door de Platoonse filosofie en werd voor het eerst opgegrepen door Origenes en in de 4e eeuw uitgewerkt door Gregorius van Nyssa.
 Hebr 6:
  Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Daar lijkt het op inderdaad, waarbij ik dan totaal niet snap dat ze te tekst van deze site kan zien als het gedachtegoed van Tamara. Want dit staat er, zoals ik al zei, haaks op. De site logische spirualiteit verwijst naar een vorm van panteìsme, een ideologie die Tamara verre van onderschijft. Maar goed, Oortje zal wel met een verklaring komen.Plons schreef:Ik denk dat ze Tamara bedoelt en dat ze niet weet dat de site (waar ze naar verwijst) van Samante is.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

haha ja je heb gelijk in eerste instantie had ik iets geschreven naar tamara vanwege haar bericht.
En toen las ik dit op jouw site:
Deense cartoons
Allah is groot! Allah is groot!!! roepen vele moslims om het hardst.
En waar blijkt dat uit, dat Allah groot is?
Ik kijk voor het gemak even naar de moslims die woedend zijn vanwege enkele tekeningetjes over Mohammed en Allah. Zogenaamde spotprentjes.
Allah is kwetsbaar. Allah wordt volgens de woedende moslim beledigd en dus gekwetst. Allah heeft hulp nodig om ten strijde te kunnen trekken tegen de cartoonisten en alle andere ongelovigen.
Allah is niet almachtig als je het mij vraagt. De woedende moslims schetsen een beeld van een zielige god. Een god die niet zijn eigen boontjes kan doppen.
Een god die beledigd en beschadigd kan worden. Een god die kwetsbaar is.
Heel erg zielig dus.
Allah oe akhbar klinkt niet overtuigend meer.
De enorme ophef omtrent de cartoons en de bespottelijke woede van vele moslims zijn een schoolvoorbeeld van niet-logische spiritualiteit.
Allah wordt afgeschilderd als niet-almachtig, als kwetsbaar. Als een heel erg klein en zielig godje.
De ware godslasteraars zijn volgens mij te vinden in de woedende menigten moslims die door opruiende imams gemobiliseerd worden tot het plegen van geweld en ander terrorisme.
Het grootste wapen tegen de islam is vaak de moslim zelf.
Geplaatst door Samante om 11:53 | Permanente link | Reacties (6) | TrackBack (0)
Word ik ook niet bepaald "blij" van. En het was mijn mening, die mag je zowiezo altijd uiten toch.
Ik was in de war omdat jij het topic geopend had, terwijl ik meer met tamara's bericht had.

En toen las ik dit op jouw site:
Deense cartoons
Allah is groot! Allah is groot!!! roepen vele moslims om het hardst.
En waar blijkt dat uit, dat Allah groot is?
Ik kijk voor het gemak even naar de moslims die woedend zijn vanwege enkele tekeningetjes over Mohammed en Allah. Zogenaamde spotprentjes.
Allah is kwetsbaar. Allah wordt volgens de woedende moslim beledigd en dus gekwetst. Allah heeft hulp nodig om ten strijde te kunnen trekken tegen de cartoonisten en alle andere ongelovigen.
Allah is niet almachtig als je het mij vraagt. De woedende moslims schetsen een beeld van een zielige god. Een god die niet zijn eigen boontjes kan doppen.
Een god die beledigd en beschadigd kan worden. Een god die kwetsbaar is.
Heel erg zielig dus.
Allah oe akhbar klinkt niet overtuigend meer.
De enorme ophef omtrent de cartoons en de bespottelijke woede van vele moslims zijn een schoolvoorbeeld van niet-logische spiritualiteit.
Allah wordt afgeschilderd als niet-almachtig, als kwetsbaar. Als een heel erg klein en zielig godje.
De ware godslasteraars zijn volgens mij te vinden in de woedende menigten moslims die door opruiende imams gemobiliseerd worden tot het plegen van geweld en ander terrorisme.
Het grootste wapen tegen de islam is vaak de moslim zelf.
Geplaatst door Samante om 11:53 | Permanente link | Reacties (6) | TrackBack (0)
Word ik ook niet bepaald "blij" van. En het was mijn mening, die mag je zowiezo altijd uiten toch.
Ik was in de war omdat jij het topic geopend had, terwijl ik meer met tamara's bericht had.