Steun Stichting tegen de kwakzalverij !!!

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja jongens STEUN een vereniging die :

- TEGEN wetenschappelijk onderzoek is als dat onderzoek niet een van tevoren bepaalde uitkomst heeft.
In tegendeel, ze is voor wetenschappelijk onderzoek van beweringen die gedaan worden en geef mij maar aan waar de VtK concreet de mist in gaat qua onderzoeksmethodieken of onderzoekskritiek?
- beweert dat M.E. en bekken instabiliteit niet bestaan.. als je door zoiets bv in een rolstoel zit dan ben je een aansteller die aandacht wil.
Die bewering mogen ze best doen. Vraag is of je het ermee eens bent en op welke gronden. Doe mij een plezier en geef onafhankelijk meetbare criteria voor M.E. en/of methodieken om Bekkeninstabiliteit of M.E. aan te kunnen tonen. Pas dit toe op een grote groep vrouwen die beweert deze aandoening te hebben en ik wil wel eens zien of dit overenkomt.
- Dikke vriendjes is met de farmaceutische industrie, en die "jongens" worden er niet beter van als jij of ik gezond blijven.
Toon dit zelf maar even aan.
- NERGENS te bekennen is als een mislukte basis arts zich voor plastisch chirurg uitgeeft in een of andere wazige kliniek.Met alle gevolgen van dien.
Ten eerste is dit al strafbaar via de BIG-wet en komt dit in Nederland zeer weinig voor. Daarnaast behoort dit niet tot de doelstellingen van de VtK. Ten derde ben jij ook nergens te bekennen als het fout gaat met de kruiden van jouw Chinese conculega's. Ten vierde komt kwakzalverij veel meer voor dan artsen die opzettelijk (toon dat zowiezo maar aan) verkeerd handelen. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Kortom, je kritieken zijn m.i. luchtfietserij.

Daarnaast is dit gewoon een ordinaire topicbump. FOEI!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Raven schreef:Ja jongens STEUN een vereniging die :

- TEGEN wetenschappelijk onderzoek is als dat onderzoek niet een van tevoren bepaalde uitkomst heeft.

- beweert dat M.E. en bekken instabiliteit niet bestaan.. als je door zoiets bv in een rolstoel zit dan ben je een aansteller die aandacht wil.

- Dikke vriendjes is met de farmaceutische industrie, en die "jongens" worden er niet beter van als jij of ik gezond blijven.

- NERGENS te bekennen is als een mislukte basis arts zich voor plastisch chirurg uitgeeft in een of andere wazige kliniek.Met alle gevolgen van dien.
Je bent overduidelijk inhoudelijk totaal niet op de hoogte van het werk en de uitlatingen namens deze vereniging. Geen van je aannames is overeenkomstig de realiteit. Heksen mogen niet jokken dus het zal wel bewuste onwetendheid zijn [-X
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

FEIT :
De vereniging tegen de kwakzalverij heeft fel uitgehaalt naar nota bene TNO omdat ze wetenschappelijk onderzoek deden naar de effectiviteit van een of andere behandeling..
(welke is me even ontgaan maar is vast wel op internet te vinden)

FEIT :
De vereniging tegen de kwakzalverij heeft M.E. en Bekken instabiliteit bestempelt tot niet bestaand, en patienten geschoffeerd door ze aandacht zoekende aanstellers te noemen.

FEIT
De vereniging tegen de kwakzalverij strijdt niet tegen kwakzalverij maar tegen elke vorm van geneeskunde die niet in het westerse establishment past. of anders gezegd ze strijd tegen elke vorm van geneeskunde waar de farmaceutische industrie niet beter van wordt.

@saraje wat heb ik met chinezen te maken ??? buiten dat ik intresse in taoisme heb ?
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Raven, Ik heb je feiten even nageplozen (heel eenvoudig tegenwoordig, met die zoekmachines) en het blijkt dat je de door jou aangehaalde feiten niet juist weergeeft.
Raven schreef:FEIT : De vereniging tegen de kwakzalverij heeft fel uitgehaalt naar nota bene TNO omdat ze wetenschappelijk onderzoek deden naar de effectiviteit van een of andere behandeling..(welke is me even ontgaan maar is vast wel op internet te vinden)
Feit: TNO werd in 2006 door de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtK) genomineerd voor de meester Kackadorisprijs, maar niet omdat ze wetenschappelijk onderzoek deden naar de effectiviteit van chinese kruiden. Wel omdat zij bij monde van een van haar onderzoeksleiders, prof. dr. Jan van der Greef, volgens de VtK "zonder enige bewijsvoering stelt dat kruiden zeer geschikt zijn als medicijn. Er verschijnen artikelen in allerlei bladen onder titels als 'Wederopstanding van planten als medicijn' en 'Kruiden in een nieuw daglicht'."

http://www.kwakzalverij.nl/588/Kandidat ... akzalverij
Raven schreef:FEIT : De vereniging tegen de kwakzalverij heeft M.E. en Bekken instabiliteit bestempelt tot niet bestaand, en patienten geschoffeerd door ze aandacht zoekende aanstellers te noemen.
Feit: Cees Renckens, voorzitter van de stichting tegen de kwakzalverij heeft een proefschrift geschrevenwaarin hij die overtuiging onderbouwt.

Feit: Cees Renckens geeft argumenten voor die positie.

Feit: Op de website van de VtK is geen artikel of persbericht te vinden waarin valt te lezen dat bekkeninstabiliteit of ME niet bestaat.

Vermoedelijk heeft Renckens deze uitspraken dus op persoonlijke titel gedaan, niet namens de VtK
Raven schreef:FEIT: De vereniging tegen de kwakzalverij strijdt niet tegen kwakzalverij maar tegen elke vorm van geneeskunde die niet in het westerse establishment past. of anders gezegd ze strijd tegen elke vorm van geneeskunde waar de farmaceutische industrie niet beter van wordt.
Feit: Het hier direct boven achter feit vermelde is geen feit, maar een mening, of liever: een intuitie. Want onderbouwd heb je die mening niet.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Theoloog schreef: [
Feit: Op de website van de VtK is geen artikel of persbericht te vinden waarin valt te lezen dat bekkeninstabiliteit of ME niet bestaat.

Vermoedelijk heeft Renckens deze uitspraken dus op persoonlijke titel gedaan, niet namens de VtK
.
Mee eens, Renckens zet zich vooral af tegen modeziekten waar kwakzalvers een gat in de markt ontwaren. Immers bij niet objectiveerbare klachten is het toch fijn als de quack zegt dat er wel klachten zijn en u door hem/haar behandeld kan worden.
Ben nu net aan herlezing van the Back Pain Revolution van Gordon Waddel bezig. Ook hierin aandacht voor modeziekten. Van the railway spine disease hoor je de laatste tijd ook niets meer terwijl er veel meer mensen zich per spoor verplaatsen dan in de tijd waarin deze kwaal epidemische vormen aannam :)
Ik heb vooral de indruk en krijg hiervan steeds opnieuw bevesting dat quackaanhangers vooral niet onderlegd zijn in hetgeen ze verdedigen. Tijd voor een stelling :wink: het ontbreekt de quackaanhangers aan de benodigde kennis over de onderhavige materie en daarom vluchten zij in waan-weten en pseudo-kennis. Kortom te lui om eens een fysiologieboek ter hand te nemen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie