Geloof als hype ( uit de humanist 10 juli 2007 )

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

collegavanerik schreef:Ik ben net op het forum van Richard Dawkins een topic begonnen met als onderwerp de global warming hype als geloof..
Het heeft er inmiddels alle kenmerken van. Je hebt goed en kwaad cg CO2 versus minder CO2 en er zijn zelfs aflaten te verkrijgen, waardoor je met een gerust hart kan gaan slapen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

@ Cymric: Nee.. :P
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Madeleine schreef:
Kevin schreef:Mooi artikel.

Denken jullie dat het vooral door het moslimterrorisme komt dat religie weer een opleving van intresse heeft? (niet meer mensen worden gelovig, maar wel steeds meer mensen praten er over, óók in de media)

Dat heb ik ook al gedacht. Ik denk trouwens dat het moslimterrorisme mede de oorzaak is van het christelijk fundamentalisme. Het is alsof mensen een tegenwicht zoeken voor hun angst en dan gaan ze die zoeken in hun eigen religie, steun zoekend bij andere gelijkgestemden die al even angstig zijn. En steun zoekend bij hun god tégen de allah van de moslims. Het aloude good guys tegen bad guys.
Met een ouderwetse godsdienstoorlog in het verschiet?
Gevoerd door geloofsfanaten? (Het slechte onderwijs om de domheid te bewerkstelligen die voor het fanatisme noodzakelijk zijn)?
Ik sta overigens achter datzelfde idee (god met een andere god bestrijden!)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

cymric schreef:Even over de link---ben ik de enige die halverwege 'Lees verder in de Humanist van...' te zien krijgt?
Die kreeg ik óók, en stuitte toen op een verhaal over de onfrisse praktijken van de Israeliers in 1948 om de Palestijnen te verdrijven en de wereld doofstom toekeek. Na dat gelezen te hebben zocht ik verder zonder resultaat te verkrijgen.
Plaats reactie