Geheugendump. Met het geheugen zelf is niets mis 1 mb werkgeheugen en een dual core processor. Zou gewoon moeten functioneren. Maar ja...Jasper schreef:Tja, dan is het misschien toch beter om bij Windows te blijven. Er is nu eenmaal geen Linux die 100% automatisch werkt net zoals Windows.
Hoe komt het eigenlijk dat Windows Vista zo instabiel is bij jou? Dat is niet normaal. Microsoft stelt tegenwoordig strenge eisen aan drivers (drivers kunnen veel doen op het systeem en drivers met bugs zijn dus een bron van instabiliteit). Heb je voldoende geheugen in je PC, en weet je zeker dat de hardware helemaal 100% is? Wat gebeurt er met Vista, loopt je computer soms vast?
Linspire 6
Moderator: Moderators
-
Theoloog
Dat is nu precies het voordeel van Linspire, alle drivers, codecs, e.d. zijn gebruiksklaar geinstalleerd en de bedoeling is dat alles zou moeten werken zoals het hoort. Maar ook in Freespire zijn al die zaken geïntegreerd, dus waarom dan nog Linspire gaan kopen? Zelf heb ik ooit een lifetime membership gekocht voor 100 dollar en kan alle nieuwe versies direct downloaden. Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd op een test systeem en merk direct de invloed van Ubuntu, wat betreft het sneller opstarten en het sneller laden van programmas. Wel heb ik het idee dat het door KDE toch iets minder snel is dan Ubuntu met Gnome.Theoloog schreef:Wat zijn de voordelen van die verschillende systemen, wanneer je een simpele gebruiker bent zonder programmeerkennis, die zich mateloos ergert aan de instabiliteit van Windows Vista?
Anders gezegd: ik zou wel willen overstappen, maar ik aarzel als eenvoudige gebruiker.
1. Ik kan niet tweaken.
2. Ik heb nu allerlei handige programmaatjes voorradig die compatible zijn met Windows, maar hoe zit het met de beschikbaarheid voor die andere systemen?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Dat heb ik ook gedaan in Ubuntu en je merkt niet dat het op een vrtuele machine draait, heb trouwens geen Photoshop geinstalleerd.Jasper schreef:Het schijnt dat Photoshop 7 wel redelijk goed werkt onder Wine, maar CS en nieuwer helaas (nog) niet...
Ik heb trouwens wel VMWare Server geïnstalleerd, waarmee je Windows XP in een virtuele machine kunt draaien. Dat werkt verbazingwekkend goed! In de XP virtuele machine werkt Photoshop net zo goed als onder "native" Windows. Dan hoef ik tenminste niet helemaal te rebooten als ik iets onder Windows wil doen.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
KDE is ook zwaarder, maar het draait natuurlijk veel beter dan Gnome (vind ik zelf). Niet dat Gnome slecht is, maar qua gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning heeft KDE toch voordelen ten opzichte van Gnome. Maar daarom is het ook iets zwaarder. Je kan daarnaast wel een heleboel aanpassen in config bestandjes zodat KDE wél snel en soepel draait.