Moslims moeten mannelijke arts accepteren
Moderator: Moderators
Heel weinig als je geen contact zoekt met Nederlanders en thuis ogenblikkelijk overschakelt op de makkelijke eigen taal.Plons schreef:Hoe zit het met de "verplichte" inburgeringscursus, waar je de taal moet leren. Komt daar in praktijk niks van terecht ??
Autoriteiten die e.e.a. aanmoedigen door bepaalde TV-programma's in die taal te ondertitelen!
Linkse partijen die iedere waarschuwende stem ridiculiseren, die wijst op hoge geboortencijfers, geimporteerde achterstanden via bruidjes ed..
Het volk krijgt wat het verdient door erop te stemmen (en krijgt die "Space Oddity" gelijk!)
En krijgt die arme Wilders de zwarte Piet toegespeeld als er bloed aan de paal komt?????????
Ik persoonlijk wil met graagte die mensen optrekken naar een moderner levenspeil, maar verdom het om me de modder in te laten trekken die zich steeds meer en meer lijkt uit te breiden.
Daar helpt geen primitieve inburgeringscursus van het slag dat er gegeven wordt.
Dat is er om naieve mensen te laten geloven dat er wat aan gedaan wordt!
Laatst gewijzigd door fbs33 op 31 jul 2007 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Theoloog
Lijkt me duidelijk: als moslims weigeren de mannelijke arts bij hun vrouw te laten, ook al is op dat moment geen vrouwelijke arts beschikbaar, dan mag het ziekenhuis verdere behandeling weigeren.
Na een paar (bijna)sterfgevallen is het vanzelf afgelopen met het gemarchandeer. Als een reike oliesjeik een paar miljard wil neertellen voor een fundamentalistisch islamitisch ziekenhuis is dat uiteraard ook prima.
Na een paar (bijna)sterfgevallen is het vanzelf afgelopen met het gemarchandeer. Als een reike oliesjeik een paar miljard wil neertellen voor een fundamentalistisch islamitisch ziekenhuis is dat uiteraard ook prima.
In een kamp opsluiten en niet eerder ervandaan totdat ze vlot kunnen converseren?Plons schreef:Dan lijkt het me dat daar aan gewerkt moet worden, want het is nogal duidelijk dat de taal een barriere vormt in veel dingen.fbs33 schreef:
Daar helpt geen primitieve inburgeringscursus van het slag dat er gegeven wordt.!
Overigens is de grootste barriere niet! de taal, maar de onwil om maar 'iets'op te nemen van de hier heersende leefwijze met enclave-vorming als gevolg!
In de hand gewerkt door een nagenoeg ongeremd immigratiebeleid en financiering der immigranten (melkertbanen huursubsidie uitkeringen makkelijk zwichten voor dreigementen etc etc etc. een litanie)
-
appelfflap
- Banned
- Sebastiaan
- Bevlogen
En dan moet de vrouw die medische hulp nodig heeft lijden onder het fundementalisme van haar man?Fenomeen schreef:Bevalt het niet, dan word je niet geholpen.
Laten we de rollen omdraaien, niet meewerken, dan meteen lik op stuk beleid en een paar uurtjes afkoelen in een cel, dat zal ze leren een beetje "respect" te krijgen voor artsen
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 26 jul 2007 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Deze discussie is al bezig. Alleen de medische beroepsgroep trekt hierin al duidelijk lijnen. Er zijn nagenoeg geen medici die hier willen werken. Het zou ook te gek zijn voor woorden om een halal-hospitaal op westerse grond te tolereren. Trouwens in mijn woonplaats is het eerder regel dan uitzondering om leegstaande kerken om te bouwen tot islamitische gebedsruimte. Het subsidievraagstuk hoeft niet beantwoord worden. Er zijn genoeg geldschieters die hiermee hun paradijselijke geluk kopen. Volgens mij gaat het trouwens om een stroming die slechts enkele tienduizenden mohammedanen omvat. Het overgrote deel is maar wat blij als ze aan de beurt zijn voor hun behandeling. Of dit dan door een mannelijke of vrouwelijke arts wordt gedaan, dat zal hun dan een zorg zijn. Ik vond de oplossing die hierboven stond wel aardig.Tsjok45 schreef:Jazeker ..... Zelfs ziekenhuizen met verschillende oosterse talen als voertaal ....zal wel nodig zijn ....Speciale ziekenhuizen krijgen voor moslims
....
Alle extra kosten doorberekenen. Tot de laatste cent. Ben benieuwd of principes overeind blijven als men de transportkosten van een ambulance onder ogen krijgt. Minimaal €1000. Een extra arts á €350 per uur. Ik reken gemakshalve het spoedtarief. Faciliteiten, afschrijvingskosten, extra-medisch personeel en verblijfskosten €500 per dag. De ervaring leert dat een vette ingreep in iemands huishoudboekje meestal gepaard gaat met een snelle bekering.
Grt,
Tjeerdo.
-
Theoloog
Ja. Als die vrouw wel geholpen wil worden, dan zal ze dat namelijk zelf aangeven. Nu doen die vrouwen dat niet, omdat ze weten dat het ziekenhuis toch aan de wensen van de gijzelnemer tegemoet komt en iets regelt (desnoods een ambulancerit naar een ander ziekenhuis waar wel een vrouwelijke arts is).Sebastiaan schreef:En dan moet de vrouw die medische hulp nodig heeft lijden onder het fundementalisme van haar man?Fenomeen schreef:Bevalt het niet, dan word je niet geholpen.
Laten we de rollen omdraaien, niet meewerken, dan meteen lik op stuk beleid en een paar uurtjes afkoelen in een cel, dat zal ze leren een beetje "respect" te hebben voor artsen
-
appelfflap
- Banned