verwondering

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: verwondering

Bericht door Rereformed »

liberal schreef:Al maanden verbaas ik mij op dit forum over het oeverloos geneuzel over islam, christendom etc. met als hoogtepunt would be discussies tussen atheisten en religieuzen. Een omstandig eindeloze herhaling van argumenten statements enz. steeds in een andere vorm en volgorde. Meer aandacht hieraan besteden is naar mijn mening zinloos en contraproductief.
Ik verbaas me zeer dat iemand geneuzel, oeverloze eindeloze herhaling en zinloze praat maandenlang volgt. Over contraproduktief gesproken!
Nederland is een seculiere staat punt. Maak het niet groter dan het is
Veel mensen in mijn direkte omgeving leven in een theonomie en willen die graag op iedereen en alles van kracht doen zijn. Jij schijnt mijn probleem kleiner te willen maken dan het is.

Met mjin eerder vernoemde verbazing doel ik op dit forum, als je nu werkelijk atheist bent dan ben je toch klaar met religie? Dat is dan toch een soort folklore net zoiets als de kerstman enz.
Hoe kan iemand zo onnozel zijn om fundamentalistische godsdienst te vergelijken met onschuldige folklore aangaande de Kerstman. Leef jij op Mars? Klaar zijn met de religie is de maatschappij pas wanneer de religie geen inbreuk meer pleegt op het leven van religielozen.
Born OK the first time
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Inderdaad zoals CDA en CU zondagsluiting propageren onder het mom van bescherming van de kleine zelfstandige.
Ach hadden we de grondwet van de bataafse republiek maar gehouden.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

liberal schreef:doctor who,
Naar mijn mening staat onze seculiere staat als een huis, ipv piketpaaltjes ligt er al een stevig fundament, alleen een totale teloorgang van onze beschaving zal dit fundament aantasten. Aandacht besteden aan een aantal reli-snuivers zoals dit oa gebeurt in de media werkt averechts, het beinvloed het collectief bewustzijn in negatieve zin, zeker als deze neuzelarij niet keihard wordt onderuitgehaald.Met mjin eerder vernoemde verbazing doel ik op dit forum, als je nu werkelijk atheist bent dan ben je toch klaar met religie? Dat is dan toch een soort folklore net zoiets als de kerstman enz. Of heb ik het mis en kom je soms tot verrassende inzichten? Wil je dan in dat geval mij even bijspijkeren?

mvgr
Ik ben zelf inderdaad wel klaar met religie maar ik ben daarom niet van plan om religie die nog steeds langs allerlei kanalen invloed op de maatschappij heeft te gedogen. Ik ben ook tegen luidruchtige en hinderlijke buren en daar ga ik ook niet schouderophalend aan voorbij. Dat er mensen in volendam in wijde broeken rondlopen is folklore en raakt mijn wereld niet. Dat ik bepaalde mensen geen hand mag geven of slechts via een tussenpersoon kan communiceren wel. Dat het vaticaan nog zo'n invloed op het geboorteoverschot heeft raakt mij ook. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie