Ahmad schreef:De Ware Moslim tekent geen vredespact. De Moslim weet dat een niet-Moslim nooit respect zal hebben voor een vredespact met Moslims. Daarom kiezen wij voor de strijd.
En ja, je zegt het zelf al, één dag zal de hele wereld toebehoren aan Allah inch'Allah.
waarom ga je niet met je moslim-familie ergens op een onbewoond eiland gaan wonen?
kunnen jullie elkaar de lucht in blazen.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Gelukkig dan maar dat je van Mo al op 9-jarige leeftijd sex mag hebben. Anders is het zo sneu voor dat joch. Wel 72 maagden maar geen....
Wat zegt de Islam trouwens over metaphysische pedofilie? Voor als moslimkleuters zich ook op gaan blazen bedoel ik; of krijgen ze dan 72 knuffeldieren?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus schreef:Wat zegt de Islam trouwens over metaphysische pedofilie? Voor als moslimkleuters zich ook op gaan blazen bedoel ik; of krijgen ze dan 72 knuffeldieren?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Herman2 schreef:Jouw reactie komt op mij wel erg cynisch over, Marinus
Nou dat heb je dan correct opgepikt. Dit was ook zo cynisch bedoelt
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Herman2 schreef:Jouw reactie komt op mij wel erg cynisch over, Marinus
Dat een 10-jarige zich door brainwasching laat opblazen, dat komt op mij ook wel zeer cynisch over
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Als je een kind zover brengt dat het zelfmoord pleegt en in het proces nog een aantal omstanders mee laat nemen ben je moreel gezien failliet. Gewoonlijk is dat soort gedrag alleen voorbehouden aan goden van het kaliber allah en jaweh.
Marinus: moet de eerste 10 jarige Jahwistische zelfmoordterroristen nog tegenkomen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje schreef:Marinus: moet de eerste 10 jarige Jahwistische zelfmoordterroristen nog tegenkomen.
Daar heb je een punt; maar als je gods autobiogafie leest zie je iemand die moreel even verheven is als iemand die een zelfmoordterrorist van een kind maakt. aka Jaweh
Nu vind ik de bijbel of de koran niet altijd het beste voorbeeld van moreel rechtvaardig gedrag dat ben ik geheel met je eens. Echter, sinds de verlichting (en daarvoor eigenljik al) handelen veruit de meeste Christenen en Joden niet meer volgens de morele normen en waarden van de bijbel of streven ze die openlijk na (uitzonderingen daargelaten). Iets anders is het met de koran, zo blijkt uit dat bericht.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje schreef:Marinus: moet de eerste 10 jarige Jahwistische zelfmoordterroristen nog tegenkomen.
Geen zelfmoordterrorist, maar minstens net zo gebrainwashed en effectief:
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de Lord's Resistance Army, met een leider die uit name van de Heer tienduizenden kinderen inzet om te moorden en plunderen.
Als je een kind zover brengt dat het zelfmoord pleegt en in het proces nog een aantal omstanders mee laat nemen ben je moreel gezien failliet. Gewoonlijk is dat soort gedrag alleen voorbehouden aan goden van het kaliber allah en jaweh.
Ik begrijp je nu wel en ik vind dat cynisme terecht mits het is gericht aan het adres van degenen die het kind tot deze daad hebben aangezet. Het is intriest en pervers dat deze terroristen onschuldige kinderen van 10 jaar voor hun doeleinden gebruiken.
Sararje schreef:...Echter, sinds de verlichting (en daarvoor eigenljik al) handelen veruit de meeste Christenen en Joden niet meer volgens de morele normen en waarden van de bijbel of streven ze die openlijk na (uitzonderingen daargelaten). Iets anders is het met de koran, zo blijkt uit dat bericht.
Dat heeft er grotendeels mee te maken dat de Bijbel opgevat kan worden als enerzijds het woord van God of door God ingegeven en anderszijds geschriften die door gelovigen over God geschreven zijn. De meeste Christenen en Joden gaan van dit laatste uit. Moslims beschouwen de Koran echter als het directe woord van God, dat onaantastbaar is.
Ik begrijp je nu wel en ik vind dat cynisme terecht mits het is gericht aan het adres van degenen die het kind tot deze daad hebben aangezet. Het is intriest en pervers dat deze terroristen onschuldige kinderen van 10 jaar voor hun doeleinden gebruiken.
Ok nu snap ik ook jouw verbazing. Ik zal een kind van 10 nooit verantwoordelijk houden voor zo iets. Ik denk dat het vrij makkelijk is om een kind zo danig te beinvloeden dat het zo iets doet. De mensen die het kind daartoe aanzetten zijn minderwaardig. Ik zou nog niet over ze heen plassen als ze in de brand stonden.
Sararje schreef:...Echter, sinds de verlichting (en daarvoor eigenljik al) handelen veruit de meeste Christenen en Joden niet meer volgens de morele normen en waarden van de bijbel of streven ze die openlijk na (uitzonderingen daargelaten). Iets anders is het met de koran, zo blijkt uit dat bericht.
Dat heeft er grotendeels mee te maken dat de Bijbel opgevat kan worden als enerzijds het woord van God of door God ingegeven en anderszijds geschriften die door gelovigen over God geschreven zijn. De meeste Christenen en Joden gaan van dit laatste uit. Moslims beschouwen de Koran echter als het directe woord van God, dat onaantastbaar is.
Bedoelt u dat een Jood/Christen die de Torah/Bijbel 100% als het woord van God ziet, en hun moreel hier uit haalt, niet moreel is volgens uw maatstaven? Of begrijp ik dit verkeerd?
Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)