Welke Ideologie/Religie voel je het meeste mee verbonden?
Moderator: Moderators
Ook ik kan mezelf eigenlijk geen hardcore atheïst noemen, omdat ik toch sterk neig naar agnostisch gedachtegoed. Eigenlijk gewoon de wetenschappelijke benadering, je kan nooit zeker weten zonder dat er onweerlegbaar bewijs is dat dat zeker weten ondersteund. Verder kan een zeker weten altijd onderuit gehaald worden bij nieuw gevonden bewijs. Zelfs bewijs zie ik tot op zekere hoogte als iets relatiefs. Ik noem me echter wel atheïst als het gaat om de God voorgesteld in de openbaringsgodsdiensten. Daarom heb ik hier toch gekozen voor atheïst omdat ik het bij deze vraagstelling koppel aan religie.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Re: Welke Idealogie/Religie voel je het meeste mee verbonden
Ja Orthodox. (Daarom answer ik nu pas, waar ik woon is de Sabbat net over.)lost and not found yet! schreef:@ Lex Legis,Lex-Legis schreef:Hallo,
Er zijn veel verschillende mensen op dit forum. Dus beste forum leden: welke Idealogie/Religie voel je het meeste mee verbonden?
En mischien dat je iets kort kunt schrijven hierover op dit forum.
Ik zelf ben Joods (Traditioneel.)
Groetjes
Lex-Legis
Betekend traditioneel Joods in dit geval orthodox?
Vr. groet.
Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Compleet met hoed en pijpenkrullen? Ik probeer me een beeld te vormen.Ja Orthodox. (Daarom answer ik nu pas, waar ik woon is de Sabbat net over.)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Haha. Nee. Die klederdracht is gebonden aan een bepaalde groep Orthodoxe Joden. Veel van mijn vrienden kleden zich wel zo. Ik heb wel een baard en een keppel.Kitty schreef:Compleet met hoed en pijpenkrullen? Ik probeer me een beeld te vormen.Ja Orthodox. (Daarom answer ik nu pas, waar ik woon is de Sabbat net over.)
Lex-Legis.
Ik heb nog niet gestemd omdat er mijn "ideologie", seculier humanisme zoals vernoemd, er niet bijstaat.
Misschien kan de topicstarter dit toevoegen?
Misschien kan de topicstarter dit toevoegen?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
Heb gekozen voor atheïst, ik ben niet gelovig en beschouw een ongelovige als een atheïst. Dat betekend niet dat er geen entiteiten kunnen bestaan waarvan ik het bestaan niet weet, maar dat is voor mij niet relevant.
Voel me zeker ook thuis bij het humanisme en de vrijdenkers.
Voel me zeker ook thuis bij het humanisme en de vrijdenkers.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Orthodox als in 'De tora is de absolute waarheid' ?Lex-Legis schreef:
Ja Orthodox.
Fuck met alles.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ja die OrthodoxPlons schreef:Orthodox als in 'De tora is de absolute waarheid' ?Lex-Legis schreef:
Ja Orthodox.
Een ander forum lid, die veel kennis heeft van het Jodendom stuurde mij een prive-berichtje dat het mischien verstandig was om een e-mail te schrijven over wat het inhoud. Omdat binnen Orthodox Jodendom er verschillende groepen zijn.
Dus dat zal ik doen.
Lex-Legis
Waar is de Admin nu? Wordt dit toegestaan op deze site?The Prophet schreef:Je bent vergeten de poll in te vullen.
En je moet trouwens de groeten hebben van mijn biggetje.
Ik heb hem Mohammed genoemd.
Dit is zonder inhoud iemand zwart maken! Zo kan ik dat ook!
Met twee maten meten, daar zijn jullie goed in. Admin, doe
hier a.u.b. wat aan.
Je kan er telkens weer onderuit proberen te kruipen, maar De Waarheid blijft De Waarheid.