Hoe bedoel je? Waar slaat dit op ?????????????????????????????????????????Atheist_1984 schreef:Ik had al een vermoeden, de paus heeft een IQ van 0
Trouwens, lekker tolerant weer
![]()
Ratzi heeft misschien wel IQ 150-160
Moderator: Moderators
OEI... Ik denk dat je de rode draad van wat er tot hiertoe over gezegd werd grondig mist.Atheist_1984 schreef:Met zulke uitspraken? dan mag je toch wel meer onderzoek doen ipv zomaar iets te blaten.
De Paus heeft een enorme balk in zijn ogen; ter grote van een spoorbiels. De hypocriet!lanier schreef: Het atheisme heeft geleid tot de ergste vormen van wreedheden en schending van de rechtvaardigheid? En dat zegt de vertegenwoordiger van de RK-kerk?
Dacht dat atheisme in de eerste plaats het afwijzen van goden was. Wel goed dat hij zich bewust is dat veel atheisten daardoor indirekt ook de religie verantwoordelijk houden voor een hoop van datzelfde onrecht. Echter het kan nooit al het onrecht zijn al zullen er zeker atheisten zijn die dat wel vinden.Het atheïsme verwijt God verantwoordelijk te zijn voor het onrecht in de wereld.
Wat is dan de volgende stap. Het afschaffen van die hel. Dacht dat de hel pas na dit leven kwam (voor gelovigen tenminste). Niet gelovig betekent dat men niet kan zondigen dus ook niet in een hel kan komen voor die zogenaamde zonden. Geen zonden = geen hel.Mensen die een en al leugen zijn geworden; mensen die voor niets anders dan voor de haat hebben geleefd en die in zichzelf de liefde hebben stuk getrapt. Het is een verschrikkelijk vooruitzicht, maar sommige personages uit onze geschiedenis geven op een afgrijselijke manier blijk van dat soort profiel. Aan dergelijke individuen zou niets nog te verhelpen zijn en de vernietiging van het goede zou onherroepelijk zijn: dat is het wat men bedoelt met het woord ‘hel’.
Wat bedoel je hiermee? Ik vond Johannes Paulus II erg simpatiek alltijd, maar mischien werd ik gemanipuleertTheoloog schreef: Overigens was Johannes Paulus II veel meer een media-manipulator dan Benedictus XVI is.
Yep, ik ben er altijd snel bij als er nieuws is over de Paus.Een paar dagen geleden las ik ook al iets over de Paus, maar ik dacht, daar begint Lanier vast wel over.
Ik denk dat veel gelovigen denken dat de mens niet zonder een God kan functioneren, dat de mens niet in staat is op het rechte pad te blijven omdat ze geen verantwoordelijkheid hoeven af te leggen. Dat is natuurlijk klinklare onzin! Ik ben mijn gehele leven niet gelovig geweest en toch beschouw ik mezelf als een rechtvaardig, eerlijk en normaal mens. En dat is niet te danken aan wel of niet geloven, maar aan mijn opvoeding en dat ik bewuste afwegingen maak die niet leiden tot crimineel gedrag.Wat Benedictus zegt is dat het verlaten van de hoop dat God de wereld zal verbeteren leidt tot de hoop dat de mens zelf het paradijs zal vinden, een utopie die tot tirannie leidt.
Dat is interessant. Ik heb altijd vernomen dat vrouwen in de Paganistische Europese kringen als minderwaardig werden gezien, zoals dat was bij de Grieken en Romeinen. De Neo-Paganisten en Wiccans van vandaag de dag proberen Humanistische ideeën toe te schrijven aan het oude Paganisme, maar ik heb hen, tot heden, nooit met bewijs zien aankomen. Wat is uw bewijs voor de, door u, boven genoemde stelling? (Ik heb het over de stelling dat vrouwen belangrijker werden geacht dan mannen in die dagen)lanier schreef: De heksen waren priesteressen die tot de 10e-12e eeuw zeer belangrijk waren in de mythologie en door de kerk als boodschappers werden gezien van de duivel. Met de kerstening werden mannen belangrijker geacht dan vrouwen, iets wat voor die tijd andersom was trouwens.
Ik heb een boek gekocht over mythologieën van over de gehele wereld.Wat is uw bewijs voor de, door u, boven genoemde stelling? (Ik heb het over de stelling dat vrouwen belangrijker werden geacht dan mannen in die dagen)
Okee, bedankt!lanier schreef:Ik heb een boek gekocht over mythologieën van over de gehele wereld.Wat is uw bewijs voor de, door u, boven genoemde stelling? (Ik heb het over de stelling dat vrouwen belangrijker werden geacht dan mannen in die dagen)
Van de bijbel, Kelten, Egyptenaren, Romeinen, Grieken, Chinezen, etc. tot de Germanen en Slavische volkeren. Vanavond zal ik even de exacte tekst opzoeken en uiteraard vermelden om welk boek het gaat.
Joseph Campbell heeft daar heel aardige dingen over geschreven.lanier schreef:Ik heb een boek gekocht over mythologieën van over de gehele wereld.Wat is uw bewijs voor de, door u, boven genoemde stelling? (Ik heb het over de stelling dat vrouwen belangrijker werden geacht dan mannen in die dagen)
Van de bijbel, Kelten, Egyptenaren, Romeinen, Grieken, Chinezen, etc. tot de Germanen en Slavische volkeren. Vanavond zal ik even de exacte tekst opzoeken en uiteraard vermelden om welk boek het gaat.