Apologetus

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Welkom.
Fuck met alles.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Aangezien de naam Apologetus niet meer bij me past, heb ik gevraagd om een naamsverandering. Deze is nu CXT. Dit staat voor CoeXisT volgens het ontwerp van Piotr Mlodozeniec. Hierbij is de C de halve maan van de islam, de X de jodenster en de T het kruis van het christendom. Het is nl. mijn mening dat we religies niet de wereld uit kunnen bannen, maar het is wel mogelijk om ze enigszins samen te brengen, waar tolerantie voor nodig is. Een lang en moeizaam proces, maar het is mogelijk.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

CXT schreef:Het is nl. mijn mening dat we religies niet de wereld uit kunnen bannen, maar het is wel mogelijk om ze enigszins samen te brengen, waar tolerantie voor nodig is. Een lang en moeizaam proces, maar het is mogelijk.
Ik zou precies het tegenovergestelde zeggen. Het is nooit en tenimmer mogelijk om het jodendom, de islam en het christelijk geloof 'enigszins samen te brengen', dat hebben millennia geschiedenis allang bewezen. Maar via een langzaam en moeizaam proces, wellicht versneld door een volgende catastrofale oorlog tussen die drie in deze eeuw, zullen alle boekgodsdiensten uiteindelijk uit de wereld afsterven.
Born OK the first time
Samante

Bericht door Samante »

Rereformed schreef:
CXT schreef:Het is nl. mijn mening dat we religies niet de wereld uit kunnen bannen, maar het is wel mogelijk om ze enigszins samen te brengen, waar tolerantie voor nodig is. Een lang en moeizaam proces, maar het is mogelijk.
Ik zou precies het tegenovergestelde zeggen. Het is nooit en tenimmer mogelijk om het jodendom, de islam en het christelijk geloof 'enigszins samen te brengen', dat hebben millennia geschiedenis allang bewezen. Maar via een langzaam en moeizaam proces, wellicht versneld door een volgende catastrofale oorlog tussen die drie in deze eeuw, zullen alle boekgodsdiensten uiteindelijk uit de wereld afsterven.
Het eerste dat al die religies zouden moeten verkondigen, is dat zij niet de enige juiste weg zijn maar dat er vele wegen zijn.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

@Samante: Precies! Eerst moet er tolerantie zijn. Men moet de harmonie boven de religie stellen. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd, het is niet voor niets religie. Dus op dat punt heeft Rereformed gelijk.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Samante schreef:
Het eerste dat al die religies zouden moeten verkondigen, is dat zij niet de enige juiste weg zijn maar dat er vele wegen zijn.
Wie was het ook alweer die zei dat er meer wegen naar Rome leiden?
Fuck met alles.
Plaats reactie