Wat mij hier wel opvalt is, dat Wilders geen goed kan doen omdat hij Wilders is en men het niet eens is met zijn ideeën.
Ooit werd mij gevraagd om geen ad hominems te plaatsen naar Wouter Bos, hahahahaha, ik kan daar nog steeds om lachen als ik daaraan denk. Maar als hij Wilders heet, mag dat natuurlijk wel. Dan wordt men ineens zelfs helderziend, en kan men van te voren al met zekerheid zeggen dat een film door hem gemaakt wel een flutfilm zal zijn. Misschien wordt het een flutfilm, maar dat bepaal ik liever als ik de film heb gezien. Ik ben het zeker niet met alles eens wat Wilders roept. Maar de demonisering die hier plaatsvindt vind ik zeer kortzichtig en onterecht. Lang leven de PVDA en weg met Wilders? Als je keihard vastzit in dat gedachtegoed, kun je ook niet meer rationeel de zaken bekijken zoals ze zich voordoen. Ik deel in ieder geval het goedpraten van de PVDA niet en ik deel ook de oeverloze demonisatie van Wilders niet. Zeker niet zonder de juiste onderbouwing en argumenten daarvoor. En zijn kapsel zegt iets over zijn persoonlijkheid, valt daar bepaald niet onder

Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.