Tooske en Henkjan Smits zoeken Uri Geller
Moderator: Moderators
-
Antiscience
- Banned
Reactie van mijn vader op dit nieuws: ons bestek krijgt hij niet.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
- collegavanerik
- Superposter
ik zapte er gisteren even langs, er was een mooie truuk: zes dichte papieren kokers, in 1 koker staat een scherp mes met de punt naar boven, Patty Brard(!) husselt de kokers door elkaar, dan slaat de "helderdiende" (illusionist, dus)met de vlakke hand alle kokers plat, behalve die met het mes er in.
James Randi kan dat ook.
James Randi kan dat ook.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Noot: Ondanks moet zijn 'dankzij'.Planet schreef:SBS scoort goed met Uri Geller
HILVERSUM (ANP) - De eerste uitzending van De Nieuwe Uri Geller van SBS is zaterdagavond goed bekeken. Dat blijkt uit de cijfers die de Stichting KijkOnderzoek zondag bekendmaakte.
Het programma trok, ondanks de afwezigheid van de zieke presentatrice Tooske Breugem, meer dan anderhalf miljoen kijkers. In De Nieuwe Uri Geller gaat de wereldberoemde Israëlische paranormalist op zoek naar een opvolger voor zijn kunsten.
Fok! schreef:De nieuwe Uri Geller' is bedrog
Wat werd aangekondigd als 'de spraakmakendste show van het jaar', blijkt een grote bedrogshow te zijn. Het tv-programma 'De nieuwe Uri Geller', gepresenteerd door Henk-Jan Smits, is fake.
In de show gaat SBS op zoek naar de nieuwe Uri Geller. Hij is bekend van een truc waarbij hij een metalen lepel laat ombuigen. In het SBS-programma gaan wekelijks vijf kandidaten de strijd met elkaar aan om de nieuwe Uri te worden, en krijgen daarbij feedback van Uri. Maar hebben de kandidaten echt paranormale/bovennatuurlijke krachten? En ziet Uri Geller deze kandidaten voor het eerst?
Nee. Zo blijkt dat deelnemer Hayashi vorige week ook al in Duitsland te zien was bij het programma 'The next Uri Geller', uitgezonden door de Duitse zender Pro7. Hayashi deed vanavond een act met een mes en vijf kokers, maar deed dezelfde truc vorige week ook op de Duitse tv. Opvallend was dan ook dat Hayashi door Uri tot 'winnaar' werd uitgeroepen, terwijl hij er in Duitsland werd uitgestemd. Hij ging vanavond direct door naar de volgende ronde. De overige 4 kandidaten moesten genoeg stemmen krijgen van het publiek om door te mogen.
Ook trucs die vanavond door de kandidaten uitgevoerd werden, waren ook al in de Duitse versie te zien. Zo deed de 30-jarige Ramana vanavond een truc, waarbij hij mogelijk werd opgehangen door een strop. Deze act was al lang bekend bij Uri Geller, want die was vorige week ook al op Pro7 te zien. Ditzelfde geldt voor de truc, waarbij twee BN'ers van persoon verwisselden.
Met zulke dingen kan je beter niet spotten, Chromis.chromis schreef:Mja het is me allemaal wat
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik laatst naar Pro7 zapte en geen beeld meer had.
Schotel verbogen...
Dus: voor aanwezige vrouwelijke leden hier; indien u een spiraaltje draagt; niet kijken voor de zekerheid, dat kan rechtbuigen.
Homo's met cockringen dienen ook op te passen.
- collegavanerik
- Superposter
Skepsis.nl schreef:tweederangsgoocheltrucs

Nee hoor, het waren eersterangs goocheltrucs
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik heb zojuist een melding van die strekking gestuurd naar Uri Geller's "goede vriend" James Randi!MOODY BLUE schreef:Het lijkt wel op steeds verdere infantilisering van televisieuitzendingen.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- windsurfer
- Diehard
Vanuit amusementsoogpunt is dit soort programma's (net als Char en de Babyfluisteraar) prima, van alle tijden. Mooi goochelen is knap, en ik heb mooie trucs gezien. Het stoort mij echter dat er over gecommuniceerd wordt als zouden de gaven 'echt' zijn. Mensen willen geloven.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Ik wel!windsurfer schreef:Vanuit amusementsoogpunt is dit soort programma's (net als Char en de Babyfluisteraar) prima, van alle tijden. Mooi goochelen is knap, en ik heb mooie trucs gezien. Het stoort mij echter dat er over gecommuniceerd wordt als zouden de gaven 'echt' zijn. Mensen willen geloven.
Het is schadelijk! Het komt regelmatig voor dat naïeve mensen deze charlatans geloven en levensgevaarlijke beslissingen nemen, zoals het onthouden van levensreddende medicijnen, omdat deze charlatans zeggen dat dit niet nodig is.
Een echte illusionist/entertainer maakt altijd klip en klaar duidelijk dat hij/zij een illusionist/entertainer is en gewoon truukjes loopt op te voeren...zoals bijvoorbeeld Derren Brown!
En Derren Brown is veel "begaafder", en bovendien geen bedrieger, dan Uri Geller en vele andere bedriegers (Nb. je bent natuurlijk een bedrieger als je je anders voordoet en dit niet vertelt!).
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
Ja ja, iedereen die meedeed is een bedrieger volgens de veronderstelling van Rob Naninga en hij kan het weten, behalve een van de volgende mentalisten een zekere Rinke Jacobs, die zelfs een voorstelling gaf op het congres van skepsis. Nou nou zeg moet je maar durven bij skepsis op te treden . Maar gelukkig liep het goed . Want dat is een eerlijke goochelaar volgens Rob naninga, en hij vind hem dan ook wel
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Sommigen hebben een al dan niet aangeboren talent voor het herkennen van bedriegers en kwakzalvers.Jessy schreef:Ja ja, iedereen die meedeed is een bedrieger volgens de veronderstelling van Rob Naninga en hij kan het weten, behalve een van de volgende mentalisten een zekere Rinke Jacobs, die zelfs een voorstelling gaf op het congres van skepsis. Nou nou zeg moet je maar durven bij skepsis op te treden . Maar gelukkig liep het goed . Want dat is een eerlijke goochelaar volgens Rob naninga, en hij vind hem dan ook wel![]()
een geschikte opvolger voor de bedrieger Geller.
Rob Nanninga heeft dat talent, ikzelf heb dat talent, jij dus duidelijk niet.
Het is nog erger, jij wordt zelf herkend.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.