Fortis bant onrein varkentje
Moderator: Moderators
Dat is een heel belangrijke kerngedachte. En ik durf ook wel te beweren dat er waarschijnlijk zat moslims zijn die doorhebben dat dit negatieve gevolgen heeft op hun imago die absoluut niet opwgen tegen de "voordelen".Kitty schreef: Daarbij zou ik toch de nuance aan willen brengen dat er ook veel moslims zijn die zich ook absoluut niet druk maken om een spaarvarken.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
-
Theoloog
Inderdaad, en dat roept toch heel terecht verzet op. Want je hoeft niet meteen bang te zijn voor het stichten van een kalifaat om je toch terecht druk te kunnen maken over de sluipende islamisering van onze cultuur.Theoloog schreef:Toch vind ik dit wel een indicatie voor wat Europa te wachten staat naarmate meer en meer moslims de Europese steden bevolken.
Onverdraagzaamheid, verboden (niet officieel uitgevaardigd maar wel werkzaam), en groeiend wederzijds wantrouwen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
Theoloog
Fortis krabbelt terug. Niet ten aanzien van het varkentje, maar ten aanzien van de reden voor het schrappen van het varkentje.
Een woordvoerster tegenover Quote-net: ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’
Ook ontkent de woordvoerster dat Knorbert wordt geschrapt vanwege massale kritiek van islamitische klanten: ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, laat ze Quote-net weten.
Dit gaat lijnrecht in tegen wat Fortis eerder liet weten...
Ik heb in ieder geval wel een alternatief voor Fortis: 'Godbè-è-èh-tert, het halahschaapje'.
Een woordvoerster tegenover Quote-net: ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’
Ook ontkent de woordvoerster dat Knorbert wordt geschrapt vanwege massale kritiek van islamitische klanten: ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, laat ze Quote-net weten.
Dit gaat lijnrecht in tegen wat Fortis eerder liet weten...
Maar er is een eenvoudige manier om Fortis hierop aan te spreken: gewoon mijden als de pest, je geld daar weghalen als je een Fortis rekening hebt. Dat is een gevoelige kneep hoor, als klanten dat massaal zouden doen.Fortis bant 'onrein' varkentje
door Rien Meijer
AMSTERDAM - Fortis-klanten die voor hun kinderen een zogenoemde EuroKids-rekening openen, krijgen daarbij niet langer het speciale spaarvarkentje Knorbert cadeau. Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan. Telegraaf: Fortis bant onrein varkentje
Ik heb in ieder geval wel een alternatief voor Fortis: 'Godbè-è-èh-tert, het halahschaapje'.